A férj a feleség karácsonyi vállalati bulijába érkezik, ahol még meg sem melegedett, amikor terroristák foglalják el a házat, a vállalati páncélszekrény tartalmát követelve. A dörzsölt zsaru természetesen megmenekül a túszejtés elől, így - más választás híján - egyedül száll szembe a terroristákkal. A túszokat - rengeteg terrorista élete árán - megmenti, fejében mindvégig tönkrement házassága újraélesztésének gondolata kering. A sikeres mentés és jó néhány életveszélyes akció végére természetesen felesége szívében is újra fellobban a férje iránt érzett szerelem lángja, mintha kapcsolatuk útjába mindig is a terroristák álltak volna. E sekélyes cselekmény valójában igen sok ma is aktuális problémát hordoz magában, kezdve a családon belüli problémákkal, amikor is a család egyik tagja a jobb megélhetés reményében több, vagy olyan munkát vállal, ami a távolság, vagy a hosszú munkaidő miatt a házastárs és/vagy a család elhanyagolásához vezet. Ezen kívül, a pénz jelenlétének, vagy éppen hiányának hatalma az ember felett, továbbá - természetesen a terroristák körében - a fasiszta ideológiák visszatérésének káros következménye és a túlzott nacionalizmus következményeként jelentkező elvakultság, valamint ez emberi élet totális elértéktelenedése. Utoljára, de nem utolsó sorban pedig az egyén szembeállítása a tömeggel, amelyen mégis képes felülemelkedni erkölcsileg, fizikailag, szellemileg. Ő a HŐS. Akire szükségünk van.
Akire szükségünk van?
Színpadi értelmezésünk újabb távlatokat nyit a modern hőseposz világában.
A(z) HOPPart Társulat előadása
Hozzászólások