Waldemar Januszczak művészeti szakíró az impresszionisták forradalmi vívmányait kutatja. Utazása során Nyugat-India partjaitól eljut a haladó szellemű Párizsba és Dél-London kertvárosába, ahonnan az impresszionisták ihletet merítettek: a városokból, melyekben éltek. Megismerkedünk egy sor olyan technikai és gyakorlati újítással is ebből a korszakból, mely teljes egészében forradalmasította az impresszionista festészetet. Sorozatunk nemcsak Degas-t, Caillebotte-ot és a sorból gyakran kifelejtett impresszionista festőnőket mutatja be, hanem közelebbről szemügyre vesszük az impresszionizmus utolsó éveit. Ehhez kiindulópontnak azt a kiállítást tekintjük, amelyen ezek a művészek utoljára szerepeltek együtt, végül pedig ellátogatunk a párizsi Orangerie Múzeumba, ahol helyet kapott Monet végső mesterműve, a Vízililiomok.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások