Felhőatlasz

Cloud Atlas
16 éven aluliak számára nem ajánlott amerikai-német fantasztikus film, 164 perc, 2012

Értékelés:

882 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

882 szavazatból
Szerinted?
Az emberi életek és tettek hatnak egymásra a múltban, a jelenben és a jövőben. Egy gyilkos is hőssé válhat, de egy jótett átívelve az évszázadokon forradalmat inspirálhat.
Bemutató dátuma: 2012. november 22. Forgalmazó: Budapest Film

Stáblista

Szereplők

Dr. Henry Goose / Isaac Sachs / Dermot 'Duster' Hoggins / Valleysman Zachry
Haskell Moore / Tadeusz Kesselring / Bill Smoke / Nurse Noakes / Boardman Mephi / Old Georgie
Adam Ewing / Hae-Joo Im
Luisa Rey / Meronym
Alberto Grimaldi / Kannibál
Joe Napier
Withers
Robert Frobisher
Vyvyan Ayrs / Timothy Cavendish
Sonmi-451
fiatal Rufus Sixsmith
Madame Horrox / idősebb Ursula / Yusouf Suleiman

Díjak és jelölések

  • Golden Globe-díj

    2013
    Legjobb filmzene jelölés: Reinhold Heil

Hozzászólások

Szerinted?
8/10
gyereamozibabe júl. 08. 16:24:45 8/10 Előzmény BBali06
Ha érdekel egy GYEREKBARÁT verzió, amiből kivágtam a melegcsókot, a pucérkodást, a szétfröccsenő agyvelőt, és Sonmi szexjelentetét, írj a hun.access (gmail_com) címemre. Mert kiraktam egy GDRIVE mappába, de itt nem oszthatom meg. Nagyjából 14 éves kortál nézhető lett ez a verzió.

Én imádom ezt a filmet, mert mind a hat történet érdekes. Csak az veszti el a fonalat, aki azon agyal hogy mi a kapocs a történetek között. Vagyis kb mindenki, aki először látja. Épp ezért ez a film másodszorra üt igazán. Amikor már tudjuk, hogy elég laza a történetek közötti kapcsolat, és agyalás helyett már ráérünk élvezni a zent és a képeket.
10/10
ledlou máj. 20. 21:31:18 10/10 Előzmény Csillag Zoltán
Hmm, ebben van valami --> "...Aki valódi kapcsolatban él, annak soha nincs szüksége arra, hogy bármit is megosszon idegenekkel..."
És ebben is ;) --> "...A létezés annyi, mint önmagunk megtapasztalása önmagunk által. Az élet célja önmaga megtapasztalása önmagán keresztül, minél teljesebb mértékben. Az élet célja az öröm megtapasztalása és a fájdalom elkerülése.
>> A legcsupaszabb és legkönnyebb módon ezt a nemi együttlét során lehet elérni..."

Amúgy nem mondom, hogy minden szavát megértettem, de mégis jó olvasni...így vagyok ezzel a filmmel is...
10/10
ledlou máj. 20. 21:06:28 10/10 Előzmény nikita1111
Well said...
1/10
xdxj jan. 28. 17:22:39 1/10
Szánalmasan borzasztó, értelmetlen és értékelhetetlen film.🤣
3/10
kbalazs211 jan. 04. 01:41:04 3/10
Követhetetlen zagyvaság, van kb. tíz történet párhuzamosan és érzésre kb. 100 szereplő.
Markhenry 2023 márc. 05. - 01:12:29
nem értette pár kritikus oldal mi az az üstökös anyajegy.
Hát amikor a klónozott kínai lányról leveszik a nyakörvet akkor kerül oda rá.
Ezt látni amikor az idős úr, meg a riporternő beszorulnak a liftbe és kiszúrja rajta.
Meg a végén Tom Hanksen. Most az lehet, hogy mind klónok voltak valaha? Vagy mindegyikük egy ember volt valaha, vagy egymás leszármazottai kitudja, érdekes dolog ez.
Vagy nem akkor került oda amikor levették a nyakörvet hanem már eleve ott volt ?
4/10
fferlen73 2022 dec. 08. - 20:09:39 4/10
Ez egy túlkomplikált valami. Mondjuk egy előnye van a filmnek, hogy tulajdonképp bármit belemagyarázhatunk a lélekvándorlástól, a karmától, a párhuzamos világoktól, a fatalizmustól az emberi természetekig bezáróan. Én sokkal többet vártam a filmtől, nem igazán jött be, és az egész nekem egy emészhetetlen művészfilmmé vált, igazi csattanó nélkül. Sajnáltam a filmre szánt ídőt a végén - pedig a színészek tényleg jók voltak -, de így is csak egy gyenge 4-es nálam.
5/10
zetevar 2022 szept. 18. - 09:05:48 5/10
Ez a film egy blöff.
Csillag Zoltán 2021 márc. 01. - 00:01:18
Elhangzik egy tanítás a szeretet törvényéről.

00:53:50-től

54:05 A szeretet törvénye, mai szóval a karma lényegét mondják el. Karma - cselekedettükör, nyersen lefordítva.




Az első ferdítés a filmben, ami a film velejének mond ellent.
A szigetlakók istene a régiek makacs gondolataiba halt bele. Az igazat közlik, de nem a valót, kisiklatva ezzel az újraszületés és a szeretet törvényének igazságát.

01:44:25




A főszereplő az átlag embert képviseli, és annak reakcióját, amikor elmondják neki azt, hogy amit addig hazugságnak gondolt, az az igazság.
A hölgy pedig az igazat ismerőt testesíti meg.

01:49:37




Elismétlik az élet törvényét. Amely 00:53:50-töl hangzott el, csak más szavakkal.

01:49:50




Itt elmondják, hogy az igazsághoz vezető út, a hazugság avagy a hitrendszer határainak az átlépésével kezdődik.

Itt is egy tanítás jön az élet törvényéről. Egyek vagyunk, és az elkülönültség csak látszat.

02:00:00




A következő információ elferdíti az előzőek igazságát.
Önmagadat csak mások által ismerheted meg.
Ha hétmilliárd embert megkérdeznél, hogy milyennek látnak, hétmilliárd-féle választ kapnál.
Sose ismernek meg igazán, egyedül Te ismered önmagad.

02:25:38






Más.
Az elején látható első negatív karakter, az örök kételkedés mestereit, Lucifert és az elmét ábrázolja. Lucifer az ösztönben való rabságot biztosítja, az elme pedig a hitrendszert. Igazából Lucifer és az elme ugyanaz.

Más.
Az igazság minden esetben egy nő szájából hangzik el. A női minőség a bölcsesség jelképe is.

Más.
Tom Hanks karaktere rengetegszer elveszi mások életét. Az kellene, hogy visszaérkezzen a számára, amit másoknak ad. Azonban másképp ért véget az élete. A valóságban ez elkerülhetetlen.

Más.
Szinte minden vágás után másik idősíkon játszódik a történet. Ha sikerül a neveket megjegyezni a társított arcokhoz, akkor teljes mértékben követhető.
De célszerűbb rápillantani a karaktereket játszó színészek listájára, még mielőtt elkezdődik a film. Az angol nyelvű IMDb-n pontosabb a felsorolás.
Lélektérkép a filmhez: http://homemadelemoncake.blogspot.com/2013/07/cloud-atlas-2012.html

A film lényege.
A film az igazat mondja el. Jórészt. A test meghal, a tudat aki érzékeli önmagát és tudja, hogy van, és lát, hall és érez. A tudat amit léleknek is neveznek, az nem hal meg soha. Minden cselekedet visszatér hozzánk, legyen az jó vagy rossz. Így tanít minket az univerzum, ez a szeretet törvénye.
Ha jól szeretsz, azt visszakapod. Ha félig önzetlenségből és félig számításból, az tér vissza. Ha rombolsz, megtapasztalod a saját bőrödön ugyanazt. Így fejlődik mindenki.
Hiába nem emlékszel rá, a tudatalattidban ott van. Mint amikor nem érted gyerekként, hogy miért elítélendő egy cselekedet. Elköveted, és rájössz, hogy rossz, és abbahagyod. Elfelejtheted, de ha egyszer átálltál a másik oldalra, többnyire ott is maradsz. Ha régen sokat öltél, és egy csirke nyakát se bírnád elmetszeni, kikerülöd a lábaddal még a pókot is, az azt jelenti, hogy megtanultad, hogy nem jó ölni.


Összefoglalva a film által, Sonmi-451 szájából.

eIemes hozzászólása 2013 márc. 04. - 14:40:31 a port.hu-n
https://port.hu/forum/felhoatlasz/48604?sort=-date&per-page=100&page=3

„Létezni annyi, mint érzékelhetőnek lenni. Így hát önmagad megismerése csakis mások szemén keresztül lehetséges. Halhatatlan életünk alakulása a szavainknak és tetteinknek a következménye, melyek egymást erősítve vezérelnek keresztül minden időn. A létünk nem csupán a miénk. A méhtől a sírig kötődünk másokhoz. A múltban és a jelenben, s minden bűntettel vagy kedves gesztussal a jövőnkhöz járulunk hozzá"

Az általam ismert igazság alapján ez így hangzana.
A létezés annyi, mint önmagunk megtapasztalása önmagunk által. Az élet célja önmaga megtapasztalása önmagán keresztül, minél teljesebb mértékben. Az élet célja az öröm megtapasztalása és a fájdalom elkerülése.
>> A legcsupaszabb és legkönnyebb módon ezt a nemi együttlét során lehet elérni. Aki átéli a tetőpontot, minél lassúbb és gyengébb ingerekkel, és nem erőlteti és nem fékezi, hanem csak hagyja, hogy átmenjen rajta, mint a tésztaszűrőn a víz. Megszűnik az ego, megszűnik a világ. Érzékelünk mindent, a test és az érzelmek erős örömével együtt, és tudomásul vesszük őket, de egyedül csak a valódi önmagunkra figyelünk, önmagunkat éljük meg. A lélek lebeg egy időtlen létezésben és megtapasztalja saját magát. A három napos példában hasonlót érez az ember, miután véget ér a három nap, csak jóval enyhébb formában. <<
Önmagunk megismerése önmagunk megfigyelésével, a bennünk zajló lelki folyamatok mintegy kívülről történő szemlélődésével lehetséges. Az állandóan ismétlődő és ártó hatású érzelmek és kényszerek felismerésével és azok elhagyásával, és az önmagunk emberi minőségének a felemelésével fejlődünk. Ezáltal növekszik a tudatosságunk az érzelmeink, és az embertársainkkal való cselekedeteink során. Minden amit teszünk legyen az jó vagy rossz, visszatér hozzánk. Mi vagyunk a saját magunk tanítómestere. Minden cselekedeted visszahat, felelősségre sarkalva téged. Ha boldog akarsz lenni, tégy boldoggá másokat, úgy, hogy az mások legjavát és boldogságát szolgálja.

Ha meg akarod ismerni magad, ezt kell tenned.
Figyeld a gondolataidat, a késztetéseidet és az érzelmeidet. Tégy úgy mint a fülbemászó dallal, ami nem szűnik meg szólni a fejedben. Ne kapaszkodj bele, ne rögzüljön rajta a figyelmed, ne elemezd. Csak szemléld. Hogyan kell szemlélni? Képzelj el egy papír zsebkendőt amivel este letöröltek egy étkezőasztalt. Reggelre a vadászgépekre jellemző, tökéletes és formás félszárny alakját veszi fel, még a pilótafülke felét is bele lehet látni. Te pedig tűnődve szemléled pár percig. Nem vált ki belőled sem örömöt, sem szomorúságot, hiszen az csak egy zsebkendő, de az érdeklődésedet kiváltja.
Következő lépés.
Nézz a gondolataid, a késztetéseid és az érzelmeid mögé. A negatív érzésekre sarkalló benyomásokból lépj ki, ha kell több ezerszer. Mint amikor a fülbemászó dal sehogy nem megy ki a fejedből, zeng tovább, de te nem foglalkozol vele, elveszed tőle figyelmed, és igyekszel neki nem engedelmeskedni. Néhány hónap után automatikusan kilépkedsz mindenből amivel sokszor megtetted ezt.
Három nap után látni fogod milyen vagy valójában. Egy gyönyörű lény, aki attól egyéni, hogy egy kicsit más formában nyilvánul meg mint a többiek. Amikor ez sikerül, a tudatodat érzékelheted. Ekképpen. Melegséget és örömöt tapasztalsz a szívedben. Ahhoz hasonlót mint amit a gyermekek éreznek négyéves korukig.

Mindaddig amíg le nem telik a három nap. Így tudom leírni a legegyszerűbben, hogy ki vagy. Nézz a gondolataid mögé. Ki az aki figyel? Ki az aki mindent érez? Ki az aki mindezt olvassa és elemzi? Az aki mindezt végzi, az vagy Te. A tudatosság, amelyként megnyilvánulsz és létezel, ahogyan tapasztalod önmagad, az vagy Te, az egóval és a hitrendszereddel keveredve. Nem mondtam ujjat, igaz?
Figyelj. Amikor boldog vagy, azt ki éli meg? Te. A szomorúságot ki éli meg? Te. A lélek alapvetően mindig boldog, pont mint a kisgyermek. Neki gyönyörű a pillangó, a fűszál, a másik ember.
Ha nincs okod a szomorúságra, és mégis az vagy, az azt jelenti, hogy az elméd irányít, és nem Te önmagadat. Ha tudni akarod mikor vagy Te, gyere a jelenbe, a pillanatba. Éld meg a pillanatot. Az elme nem képes a jelenben létezni. Az elme a múltban él. Az elme nem más mint rutinok és kényszerek összessége, amely a múltbéli fájdalmak fiókjaiból olvassa ki, mi a teendő az aktuális fájdalom elkerülésére. Az elme egy gép, egy robotpilóta. Az ego pedig olyan, mint egy koszos prizmán átszűrődő képnek, a Te lényednek a halovány és torz utánzata, nem egy élő, létező lény. Az ego és az elme ugyanaz. Mindkettő önmagát védi a fájdalomtól, nem Téged. Az elme az ami elemez, az ego pedig az ami helyetted kommunikál, az ego az elme megnyilvánulása. Nem képes a jelenben lenni, nem képes a felhőtlen és tiszta, szabad és határ nélküli boldogságra. Ha megtapasztalod önmagad, az olyankor történik meg igazán, amikor beáll a vágynélküliség. És csak Te vagy.
Ébredtél már úgy, hogy hirtelen nem tudod ki vagy, mintha elfelejtetted volna a magadról alkotott jellemzőidet? Mintha egy üres valami nézne ki belőled, és nem tudod meghatározni, hogy ez Te vagy, vagy csak nem töltődött még be a tudatod kellőképpen. Ez az üresség vagy Te. Ha vársz egy picit ilyenkor, és nem ijedsz meg, és rántod be a kéziféket, hanem engeded történni a folyamatot, a létezés ezen formáját, hatalmas szívmelegséget és örömöt érzel. Először picit, sejtésszerűen, és elkezd csiklandozni egyre nagyobb mértékben, végül olyan mintha ezer pillangó szállna fel a szívedben és a gyomrodban. Ez az ego- és a vágynélküliség állapota.



Visszatérve a film által ábrázolt karmára.
Hollywood a maga szokásos kifordult módján beszélte el. A valóságot mesébe csomagolva, és olyan propagandát árasztva, amely az általuk kívánatos társadalmi formát elénk tárva, a dekadencia és az ösztönlény szintjére süllyedő emberek képén keresztül mutatta be mindezt. Sonmi, aki a leginkább emelte az emberi minőségét az életei során, az ő erőfeszítései lettek a leghiábavalóbbként bemutatva. Sonmi nem kapott semmi pozitív megerősítést, biorobotként kezdte, a társa ügyvédként. Dr. Henry Goose pedig, aki kevésbé fejlődött, hajóorvosként mérgezte az ügyvédet. A következő megtestesülésében lehajított egy kritikust az erkélyről.

A film végének a bemutatása következik!
Az utolsó leszületésében mint Zachry (zeköri), átvágta a helyi hadúr torkát, be kellett volna, hogy végezze sorsát amikor a kés a torkának feszült. Ehelyett Meronym lövése megmentette, és mindent túlélt és boldogan fejezte be az életét valahol a Földön túl.


Volt egy csavar. A múltban játszódik egy jelenet (00:03:55-től), amely a homokból előkerült fogak által utal valamire. Kik köphették ki vélhetően a filmben a fogakat, és ugyanazon a helyszínen? Uroborosz, vagy a 13. Alfa és ómega. Ezek az utalás jelképei. De a film megnézése után kiderül.


Miért következett be a törzsi lét?
Ahol az erkölcs és az etika, az emberiesség és a jó felcserélődik az egymással minden módon összekötött, és mindent gombnyomásra elérő, közönyös, és semmi iránt nem érdeklődő emberekre, az a társadalom elbukik. Ha felfelé tartok, emelkedek, ha zuhanórepülésbe megyek át és nem vagyok hajlandó emelkedni, belecsapódok a földbe. Mégis azt gondolják, hogy sikerül vízszintben végigcsinálni a zuhanórepülést. És ez a repülő egy idő után függőleges szöget fog felvenni. Ez lenne az új világrend? Vagy ahogy a filmben hívják, az Egy vélemény.
„És lőn, az ölelő jégfal körös-körül, elolvad. Eljöve az új paradicsom, az ártatlanság kora. Midőn az áradás visszahúzódik, beköszönt ismét az aranykor.
A fásult, az üres, halálos spirálban tűnik el iránytűje nélkül, fékeveszetten. A hajnal hasad, könnyeket gyújt, a friss, a szelíd, a galamblelkűek szívében. Ajkaik az éj ajkaival szövetségben összeforrnak, és új reményt szülnek."
A kultúra soha nem a szórakoztatásról szól. A kultúra olyan, a társadalommérnökök által kidolgozott propaganda, amely a megrendelője ( az állam, magánszervezet) számára a kívánt irányba tereli a társadalmat. Így lesz a bűnözői lét kívánatos. Az értékes ember pedig egyszerű mint egy pohár víz. Unalmas, tiszta és átlátható, elhajlástól mentes, vagyis nincs benne semmi érdekes. Akit nem lehet manipulálni, és nem manipulál másokat, nem lehet előtte titkolózni és a játszmákat játszani. Aki tiszta és engedi, hogy átlássanak rajta, magától értetődő és egyértelmű.

Aki nem képes a valódi, bensőséges és meghitt, bizalommal és mély megértéssel teli szeretetre. Aki nem érti mi az az érzelemcsere, és nem fontos neki, hogy érezze a másik kisugárzását, melegségét és kedvességét, az nem tudja mi az, hogy valódi emberi kapcsolat. Virtuális kerítésekre kiszögelt családi fotók tanúskodnak arról, hogy Aki nem él, hanem a látszatnak él, arra nem vár más, mint az amit megteremt. Egy szürke, homok fútta érzelmi sivatag.
Ha úgy nő fel egy generáció, hogy a szociális médiát érzelmi hulladéktárolónak használva érzelmet próbál kukázni, betűk és érzelmi jelek segítségével, a valódi emberi kapcsolatok megélése helyett, annak az utódai számára milyen alternatíva marad?
Egy ilyen emberrel egy sötét tudású politikus, vállalatvezető azt csinál amit akar. A törzsi lét a kegyelem az emberiség számára, az új világrend helyett. Az emberi minőségben keresendő a törzsi lét oka.
A megoldás nem az internet lezárásban van, hanem a felhasználót kell olyan emberré nevelni, aki megfelelően tudja azt használni, akár a gyermek az úttestet. Ha valaki nem tud írni, azért nem az íróeszköz a hibás.
Aki valódi kapcsolatban él, annak soha nincs szüksége arra, hogy bármit is megosszon idegenekkel, csakis azokkal, akikhez az ő szeretete és mondanivalója kötődik és szól. Nekik mindenük megvan ami kell, és nem éreznek hiányt arra, hogy bárki is belelásson az ő intim szférájukba.


A Bibliában is szó esik az újra születésről.
Máté 11.
11. 14. 15.
Illés próféta született le újra, mint Keresztelő János.
János evangéliuma 3.
3. 5. A víz itt az anyagot jelképezi, 8. Az újraszületés egy örök körforgás akár a természet a Földön, sose ér véget. 13. Csak az születik meg, aki a mennyből száll alá. Tehát a Földön csak a testünk keletkezik.
Aki nem ismeri a szimbólumok jelentését, mint például a víz az élet és a halál jelképe ( ha árad elvesz, ha visszahúzódik sarjaszt), és az újraszületésé, annak az utolsó, 13. verssort ajánlom a figyelmébe.

A szeret törvénye a Bibliában.
Máté 7.
12.
„A mit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal; mert ez a törvény és a próféták is ezt követték."
Vagyis azt tedd felebarátoddal amit magaddal is tennél, hisz minden amit teszel, gondolsz, az visszatér hozzád, erre utal a törvény szó.
10/10
nikita1111 2021 febr. 27. - 11:48:14 10/10
Alapfilm.Rendkívül súlyos és összetett mondanivalóval.Sajnálom azt aki nem érti.
Összes hozzászólás