Értékelés:

203 szavazatból
Szerinted?
Éva (Balsai Móni) zseniális rendőr. Meglátja, amit más nem, megérzi, ami fölött minden kollégája elsiklik, ott is észreveszi a bűnt, ahol minden más zsaru legfeljebb balesetet sejt. Neki tűnik fel az is, hogy a Budapesten rövid időn belül elkövetett jó néhány öngyilkosság között összefüggés lehet.
Ám Éva rég nem nyomoz. A magánnyal és a félelmeivel küzd, képtelen részt venni a fővárosi rendőrség munkájában, és kamaszodó, saját problémáival küszködő lányával sem találja meg a hangot.
A város választások előtt áll. Az utcákon eluralkodik a káosz. Vandálok, tüntetők, anarchisták teszik lehetetlenné a békés életet – az egyenruhások nem érnek rá egy kétséges, bizonyíthatatlan üggyel foglalkozni.
Csakhogy felkerül a központba egy új tiszt. Péter (Schmied Zoltán) más, mint a többiek, felfedezi kolléganője különleges tehetségét… és meglátja benne a nőt is. Együtt erednek a mindeddig felderítetlen esetek nyomába: egyre jobban belekeverednek egy szövevényes, félelmetes bűncselekmény-sorozatba, amelynek gyökerei messzire vezetnek.

A Liza, a rókatündér író-rendezője (Ujj Mészáros Károly) és főszereplője (Balsai Móni) új, közös filmje, különleges látványvilágú, erős hangulatú, hátborzongató thriller, a műfaj kivételes és emlékezetes darabja. A filmben nagyszerű színészek szerepelnek, köztük Molnár Áron, Kulka János, Básti Juli, Szirtes Ági, Fekete Ernő, Kőszegi Ákos, Schneider Zoltán, Olasz Renátó és Szabó Győző.
Bemutató dátuma: 2018. november 1. Forgalmazó: InterCom

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
2/10
Tiberio febr. 18. 05:09:42 2/10
CsaXólok: a hideg-kékes acélszürke narratívák ideje az ezredforduló környékén lejárt (nem véletlen, hogy a rendőrpalota pl. a kilencvenes évek tipikus tanúköve). Minden egyéb, ami azóta ebben a modorban készült-készül: ismétlődés. Ezért tűnik mára olyannyira meghaladottnak ez a rezignált-depis, fénytelen-szürke elbeszélésmód. Már láttuk, már megvolt, lapozzunk a jelenhez. Kevesebb formai hatáselemmel, több érvényességgel: voltaképp időnként készülhetne akár egy-egy olyan film is, melyből saját életünkre ismernénk. Mesterkéltség nélkül, eszköztelenül.
3/10
Dörflinger 2023 júl. 04. - 17:23:37 3/10
Ez a film egy vontatott, idegesítő hulladék. Kín szenvedés kivárni, hogy történjen végre valami, a nyomozónő folyamatos lihegésén és motyogásán kívül, amiktől a falra lehet mászni.
Ritka rossz film, még magyar viszonylatban is.
3/10
9/10
Sallai Tibor 2023 jan. 03. - 04:14:05 9/10 Előzmény The Cortez
Az operatőri munka valóban magával ragadó. Itt ebben az országban tényleg minden a feje tetejére állt. Akkor értettem meg, hogy mire érti, amikor a Szabadság szobor is fejjel lefelé látszott. És elgondolkodtatott. Miféle ország az, mely a saját megszállói által kényszerből építtetett (Kisfaludyval láttam korabeli képanyagot és el kell mondjam, hogy minden leolvasható az arcáról. Az az ember dolgozott a brit koronának, a jobb és bal oldalnak, mindenkinek, de látszott az arcán, hogy ezt vagy megtervezi vagy a gulágra viszik...) Felszabadulás emlékművet kicsit átalakítják, lenyesik róla a ruszki katonát majd elnevezik Szabadság szobornak? Miféle szabadság ez? Rég a szoborparkban lenne a helye. Bár személyes véleményemként hozzá kell tennem, hogy tekintve a jelenkor emlékműfodrászatát (nem elírás), valószínűleg szobrászati színvonalát tekintve a mostanit mélyen alulmúló förmedvény került volna a helyére. Tehát még az is jobb, hogy ott van, mint hogy egy szemét legyen a helyén.
9/10
Sallai Tibor 2023 jan. 03. - 04:06:22 9/10 Előzmény Mr. Anderson
Nagyon is jól sikerült darab. Remek operatőri munka, jól összerakott történet, ami kuszasága ellenére is követhető. Ami hiányzik, az pont az, amire rászoktatták a nézőt az amerikai mozifilmek: a magányos hős, aki majd jól kinyír meg legyőz mindenkit, Jipiájé! Nos, nem. Éva karaktere tipikus antihős. Hősök itt bizony nincsenek. Ez a film annyira akart valóságos lenni, amennyire csak a vásznon tehette. És jól sikerült.
9/10
Sallai Tibor 2023 jan. 03. - 04:00:49 9/10 Előzmény ddmb
Nagyon észnél kell lenni, de szerencsére Éva karaktere szépen rávilágít mindenre. A végén egyértelmű, hogy a törölt név Kovács Ernőé, még olyan jelenet is akad, ahol a néző kedvéért bekarikázza nekünk az összefüggéseket. A rendezői és operatőri munka is remek, jól érthető képi összefüggéseket ad. Közben is feltűnt, utólag meg még nyilvánvalóbbá válik, hogy mennyire fesztelen Bede-Fazekas Szabolcs karaktere a helyszíneken és a nyomozás közben. Sütit eszik, rejtvényt fejt, de még a nyomozás helyett is azt csinálja... És a végén az is látszik, hogy ő zárta le Éva férjének nyomozati aktáját. A szokás, hogy beállítja az áldozat fejét egyértelművé teszi, hogy ő végzett nemcsak vele, de az egykori halálosztag nem egy tagjával. Ami logikai bukfenc, az az, hogy miért van Horváth Kálmán villájában is elrejtve egy üzenet? Addigra a hamisan gyanúsított fiú már halott, ráadásul Kálmán halála nem illene bele a képbe. Túl későn halt meg. Sőt. Megvolt az esélye, hogy életben marad. Vagy egy két fős halálcsapat annyira dilettáns, hogy nem veszi észre, ha az áldozata meghalt? Ha Kálmán nem veri le a telefont, még hetekig nem találták volna meg a testét. Ez alapján nem világos a film egyes jeleneteinek idősíkja. A film elején Kálmánt megtámadják, feltehetően az új osztag egy tagja, akit egy kis szórakozásra rendelt magához - ezért meztelen. Kálmánt vallatják, de nem világos mióta van fogságban. Feltehetően a fogsága során döntenek úgy, hogy az ő halálát is a fiúra kenik...? Az biztos, hogy az egykori osztag tagjai közül nem mindenki akasztotta szögre a hóhérbárdot. A tolókocsisunk továbbra is vitte a boltot és aktuális nagykutyák számára dolgozott. Felhajtó volt. Ezért dolgozott a "szabadúszó" Feri az ő számára. Ráadásul régóta, hisz Éva férjét, Gábort is a tolókocsis megbízásából nyírta ki. A megbízás meg "fentről" jött. A halálosztag egykori tagjait ugyanúgy megölni... talán pont erre számítottak a legkevésbé, ezért is tűnik mégiscsak logikusnak. Az összefüggés senki számára nem lenne világos, ahhoz a noteszt meg kellett volna szerezni és össze kellett volna párosítani az aktuális áldozatokkal. Az biztos, hogy alaposan megfigyeltél mindent, alaposabban, mint én. Amit nem értek, hogy Feri miért takarítja el a naptár egy lapját? Ahhoz, hogy megértsem, ki kellett volna kockázni.
10/10
ddmb 2022 nov. 01. - 01:58:39 10/10
Akinek tetszett a Se7en c. film, annak ajánlom ezt is :) A Se7en talán könnyebben érthető, ebben – bonyolultsága miatt – több a logikai bukfenc.

Mivel első nézésre a felét sem értettem, és még másodszorra sem volt minden apró részlet világos, úgy gondoltam leírom amire rájöttem, hátha másnak nincs türelme 2+ alkalommal megnézni ;)


Tehát a rendszerváltozás előtt volt egy cég, amelyben 10 ember tevékenykedett, többek között embereket gyilkolásztak, feltehetően politikai okokból. Ők a halálosztag. Aztán a film elején, ami 2017 környékén játszódik, kapásból eltesznek ezek közül 3-at láb alól, öngyilkosságnak álcázva (ablakon "kiugró" nő, férfi akin a saját autója "gurult" végig, illetve a férfi akit a "saját kutyája" mart halálra). Utána jön még 2: nő aki "felakasztotta magát", végül a fejbelőtt férfi és ebben az esetben épp ellenkezőleg, kifejezetten úgy intézik az elkövetők, hogy gyilkosságnak tűnjön, egyúttal a gyanút a rebellis srácra terelve. A srácnak valami blogja van, ahol 6 pontot tüntet fel. Az 5 eddigi halálesetnél megtalálnak egyet-egyet ezen pontok közül, így adja magát egy hatodik, végső haláleset is. A srácot elfogják, minden ellene szól, ráadásul "öngyilkos" lesz a cellájában. Ezzel a kör lezárulni látszik, nincs több látnivaló, a gyilkosságok valódi indítékát sikeresen másfelé terelik, a srác ártatlanságára többé nem derülhet fény. Csakhogy a nyomozó csaj rájön, hogy az összes eddigi áldozat között lehet valamilyen kapcsolat, híváslisták tanulmányozásával kiszúr egy telefonszámot, amelyikről mindegyiket hívták. Eljut a 6. áldozathoz (Kulka), és ezután áll neki össze a kép. A 10-ből tehát 6-an meghalnak, további 2 ember korábban természetes halált hal - ők a film szempontjából lényegtelenek, így még maradt további 2 személy. Az egyik a tolókocsis, illetve a 10. (rómaival X.) akit kitöröltek minden nyilvántartásból. Ő a politikus, aki nagyon sokra vitte, és sikeresen eltüntetett minden sötét foltot a múltjából. Őt zsarolta meg a Kulka, a többiek egyetértésével. De az egyikük, a tolókocsis, úgy látszik a politikussal volt. Miután a nő, a naptár segítségével eljut a terhelő dokumentumokhoz és nyilvánosságra hozza, a poltikus belebukik, a tolókocsis meg vagy öngyilkos lesz, vagy megölik – nekem ez nem derült ki a filmből. A gyilkosságok elkövetője között van a rendőrnő, Feri nevű rendőrkollégája.

én ezeket a hibákat találtam, vagy csak nem értettem meg mindent:
– a Kulka miért zsarolja meg volt munkatársát, mikor többszázmillás vityillóban lakik, ráadásul ő is ugyanolyan gyilkos mint a politikus
– a halálosztag tagjait megölni pont azokkal a módszerekkel, ahogy ők öltek korábban, nem éppen okos => a halálosztag tagjait eltávolító emberek célja pont a köztük lévő kapcsolat elterelése
– amikor a nyomozónő fejében összeáll a kép, felhívja a kollégáját és ezt mondja: "még a vizsgálati fogságban meggyilkolt bűnbak is stimmel" => valójában a srác az egyetlen vétlen áldozat, semmi köze nem volt az egészhez, ő csak eszköz, hogy rátereljék a gyanút, majd miután meghal, le lehet zárni az egészet ügyet
– a rendőrnő rendkívül alapos minden esetben, a férje gyilkosát (vagy legalábbis halálának okait eltussoló kollégáját) mégis futni hagyja... vagy lesz folytatás? :)
– a naptár 1988-as és a naptáron január 1. szombat, de valójában 1988. január 1-je péntekre esett


cd196 2022 júl. 20. - 00:03:34
Többször megnéztem, nagyon teszett. Bécsben vetítették a CH-ban
6/10
The Cortez 2022 márc. 15. - 00:29:47 6/10
Skandináv thriller feelingű, nyomasztó alkotás. A megvalósítása sokszor valóban világszínvonalú, de néhol könnyen egy amatőr színjátszótársulat próbálkozását juttathatja az ember eszébe.
A sztori erősen hullámzó színvonalú: az alapötlet kiváló, ám a kész cselekményben rengeteg logikátlanság, illetve időhúzó baromság található, ráadásul a vége felé haladva válik igazán rejtélyessé, egyben paranoiddá, és akkor is csak egy kis időre. Az éles bevetésre tényleg minden szempontból alkalmatlan főszereplőnő szenvedése hihetetlenül fárasztó, az állandó, felhangosított lihegése irritáló, a lányával való kapcsolata pedig idegesítő s elbaszott módon klisés (kettejüknek kizárólag egy hatásosra sikerült jelenetük van).
A legröhejesebb képsorokat Kulka tudhatja a magáénak. Eleve érthetetlen, hogy miért pont őt kellett berakni erre a hálátlan, 1 szavas szerepre, mint ahogy az sem teljesen tiszta, hogy miért éppen Hámori Ildikóval játszattak el a random síró, szöveg nélküli öregasszonyt. Viszont legalább a fináléban láthatunk egy stílusos belépővel egybekötött karizmatikus alakítást.
A mozi legintenzívebb pontja a kreatív, elborult, szédületes fényképezés: Ujj Mészáros már a Liza, a rókatündérben egyedi stílusban ábrázolta a magyar fővárost, itt meg úgy filmezi Pestet, mint még ezelőtt soha senki, mivel felülnézetből, fejjel lefele fordított szögekből, továbbá suhanó drónos felvételekből láttatja. Az alkotásban nemcsak az áldozatok végeznek magukkal (vagy a gyilkosok áldozataikkal?), hanem a betétdalok egyaránt kinyírják a hangulatot, ugyanis a nyugtalanító atmoszférát megalapozó opera ének + a stáblista alatt is hallható zene kivételével, az összes többi köszönőviszonyban sincs a mű légkörével, így csak kizökkenteni tudják a szerencsétlen nézőt.
10/10
tazraat.sze 2021 aug. 23. - 10:46:45 10/10 Előzmény Horvathne Ligeti Kinga
Ez nem thriller, hanem korrajz. Bizonyítékok hiányában persze minden körülményt át kellett költeni. Nem lehet konkrétan az impex- maffiáról, olajszőkítésről, Fenyő- és Prisztásgyilkosságról, Móri mészárlásról stb. levetíthető mozifilmet csinálni. (Lásd a Kojot sorsát. 3, azaz három napig lehetett megtekinteni.)
Dolphus Lundgrennus 2021 aug. 20. - 17:24:26 Előzmény Horvathne Ligeti Kinga
Dehogy nincs, és sokan használják is...úgy hívják, hogy alkohol.
Összes hozzászólás