1944 végén járunk, a helyszín Vas megye, Nyugat-Magyarország, A Székely B. Miklós alakította pásztor a háború zajától távol él, míg egy napon tanúja lesz egy csoport zsidó fogoly lemészárlásának. Egy lány azonban még életben marad, akit a magányos alak magához vesz. A gyönyörűen fényképezett filmben megismerjük a lány történetét, a film végére pedig kettejük sorsa elválaszthatatlan lesz. sűrű atmoszférájú film számos nemzetközi díjat nyert, legutóbb, októberben a Los Angeles Film Awards legjobb függetlenfilmes produkciója lett, Illés László rendező pedig a zsűri különdíját kapta.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
3/10
Ocsisonka
2023 márc. 01. - 19:10:21
3/10
Hát engem nem fogott meg a film. Sem a történet, sem az alakítások. A film felvezetőjét nem értem. Nem is ismertük meg a lány történetét, meg a kapcsolatukat sem. Mintha nem is erről a filmről írták volna.
0:44-ig sikerült ezt a hiteltelen bohóckodást.
Itthon néztem meg, 0:44-ig majdnem max. hangerőn kellett hallgatnom, hogy érteni lehessen az artikulálatlan motyogást.
Aztán 0:44-kor elkezdett ordítani egy nő, olyan hangerővel, hozzávetőleg olyan 4 emelettel lejjebb is hallatni lehetett, ahogy bömböl a tévém, szerintem csoda, hogy a hangszóró kibírta szétrepedés nélkül.
Úgyhogy utána kikapcsoltam.
Hát, látod, van, akinek az a problémája a filmmel, hogy borzalmasnak és erőszakosnak állítja be a háborút. Pedig a háború ugyebár egy csodaszép, mézédes, kellemes dolog....
Tökéletesen magyarul beszélő SS tisztek, frissen mosott haj és elsőosztályú kellékek, gagyi történet rendkívül rossz színész játék. Most komolyan, miért nem utalnak valami alapba és teszik a közlemény rovatba a kötelezőket?
Ráadásul a környezet sem hiteles.
'44-ben a hegyen nem megy három fázisú villanyvezeték.
Nincs egy kopott pásztor házon új horganyzott ereszcsatorna, és főképp nincs NDK-s üveg elejű öntöttvas kályha a szobában.
Apró, elkerülhető dologok, de könnyen észrevehetőek és mégegyszer mondom, hiteltelenné teszik a filmet.
Megörültem, hogy megnézhetek egy díjnyertes magyar filmet a második vh korszakból. Azért néztem végig, hogy hátha lesz belőle valami, hátha akar valamit üzenni, vagy lesz valami értelme a végére. De sajnos, nem. Ez a film az író-rendező beteg agyának szüleménye. Végtelenül aberrált, csak az erőszak, ölés értelem nélküli bemutatásáról szól. Gondolom, sokkolni akart a rendező. Vagy szimplán elénk tárni, hogy milyen perverz, erőszakos gondolatok járnak a fejében? Sajnos, vannak, akik mások szenvedéseire verik ki (lásd. Faludy Pokolbéli víg napjaim c. könyvében egy börtönőr), vagy az szórakoztatja őket, ha az emberek szenvednek. Az író-rendező ilyen lehet. Különben minek töltené ilyen filmmel az idejét? Az ember azért csinál ilyen filmet, mert valamit mondani akar vele, vagy mondom, a másik eset, hogy beteg az agya. Háborús időben sajnos mindig előkerülnek az ilyenek, és ők okozzák az esztelen gyilkolásokat. Minek erre pazarolni pénzt, a színészek, filmes munkások, stb. idejét? Minek a kegyetlenséget öncélúan bemutatni? Ezt csak a szadisták élvezik. (Ebből gondolom, hogy az "alkotó" egy ilyen kattant lehet, ő biztosan élvezett, amikor írta a forgatókönyvet. Vagy amikor a színészeket instruálta, nagy élmény lehetett. Persze lehet, hogy igazságtalanul bántom, hiszen ő egy kedves ember, azt leszámítva, hogy szívesen forgat erőszakos témákról.) Igen, vannak filmek, amik ehhez hasonlóan bemutatják a háború borzalmait, hogy valamiféle konzekvenciát vonjanak le a történtekből. Hogy mit okoz ez az elkövetőkben, hogy végzi az olyan ember, aki másoknak árt. Vagy hogy a borzalmak ellenére emberek maradtunk. Vagy valami.. bármilyen üzenet. Ha már kommunikálunk, mondjunk is valamit. Ezek csak példák, hogy mit értek azalatt, hogy valahova ki kéne lyukadni egy történetnek. Valami üzenet, amit közvetíteni kéne, nem pusztán az ölést bemutatni céltalanul. Vagy ennyi, ezt akarta elmondani? Hogy vannak emberbőrbe bújt beteg állatok? Nem tudom, engem az emberi szenvedés önmagában nem szórakoztat. Kíváncsi lennék, miért kap díjat egy olyan film, ami nem szól másról, mint fegyvertelen ártatlanok megalázása és legyilkolása. Hátha tudja, valaki a választ, és megírja ide a film védelmében.
42 percnél kikapcsoltam. Amikor magyaráz a felettese a kiskatonának nekem az már egy kicsit olyan színpadias volt. Nem szeretem a művészfilmeket. Pedig az eleje kimondottan tetszett. Amikor kurjongat a pásztor. Mintha megboldogult jó nagyapámat hallottam volna. Ő is ugyanígy terelgette a kocát azudvaron. :D Így mivel nem néztem végig, nem is pontoznám...de lehet egyszer még visszatérek rá. Nem mintha most lenne bennem bármiféle hiányérzet is...
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások