Fahrenheit 9/11

Bakancslistához adom
16 éven aluliak számára nem ajánlott amerikai dokumentumfilm, 122 perc, 2004

Értékelés:

73 szavazatból
Szerinted?

Az Oscar-díjas dokumentumfilm-rendező, Michael Moore nem hazudtolta meg önmagát: 2004-ben készült filmje, a Fahrenheit 9/11, melyben a jellegzetes humorú, fáradhatatlan oknyomozó a Bush-adminisztráció külpolitikáját veszi célba.

Kiindulásul véve a sokat vitatott 2000-es választásokat, Moore bemutatja George W. Bush valószerűtlen felemelkedését, melynek eredményeként az olaj-bizniszben tevékenykedő bukott üzletemberből a világ vezető nagyhatalmának első embere lett. Ezt követően Moore felnyitja Bush privát Pandora szelencéjét: bemutatja milyen szoros baráti szálak fűzik a családot és üzlettársaik körét, a Szaúd-Arábiai királyi családhoz és a bin Laden-rokonsághoz.
Az iraki háború kitörésekor Moore mély együttérzéssel és visszafojtott haraggal vizsgálja az emberi szenvedéseket. Miközben az amerikai hátországot elárasztják a háború következményeivel birkózó családok hatásos portréi, az amerikai katonáknak a kiábrándultsággal és az iraki frontvonal valós borzalmaival kell szembenézniük. A helyzet abszurditását és botrányosságát csak fokozza Moore beszámolója arról, hogy az üzleti élet vezetői hogyan igyekeztek hasznot húzni az emberi szenvedésből, az iraki olajból és az amerikai adófizetők véréből és dollárjaiból.
Bemutató dátuma: 2004. augusztus 26. Forgalmazó: Mokép

Stáblista:

Díjak és jelölések

Hozzászólások

Szerinted?
9/10
astron 2022 szept. 11. - 02:00:16 9/10
téleg alig volt zsidó aznap a házban?
goteki 2015 jan. 30. - 12:36:16
Az a baj ezzel a Moore-al, hogy rivaldafényért és pénzért a saját aranyerérõl is dokumentumfilmet csinálna.
Politikai sárdobálás, nem több.
Ati77 2011 dec. 29. - 10:52:18
Zolika24!
Én csak kívülrõl láttam az eseményeket, de azt így is észre lehetett venni, hogy az amerikaiak bombázással és lejárt konzervek adományozásával tudtak csak "segíteni" a Balkánon élõ embereken.
Silverbeat 2011 dec. 28. - 10:09:57
Aki nem gyöpösödött beszûkült agyú és hisz hogy rohadtul nem úgy vannak a dolgok ahogy elõttünk zajlanak, azok nézzék meg a youtube-on: "Az üzenet" 1-tõl 10-ig végig, és a 7-8-tól van a lényeg, addig felvezet hogy értsed a spekulációkat.
zolika24 2011 dec. 28. - 03:36:58
ja es meg annyit rolla ,hogy a nagy haborus bunos, a Milosevic ,bekerult egy olyan bortonbe, ami tul basz meg egy 6 csillagos hotelt is. szval errol ennyit.
zolika24 2011 dec. 28. - 03:33:22
jaj istenem ,regen neztem ezt a filmet ,de ujra le akartam vadaszni ,es meglattam elejetol vegig a kommenteket.. hat eleg szomoru hogy sokan ugy velekednek hogy fel vilag orul annak hogy haboru volt, es " most beke van" , mert sosem lessz az. Akik nem elnek meg egy haborut akkor nem is foghassak fel hogy az mekkora retteges es mekkora fajdalom ha ennyien meghalnak ,plane olyaasmiert ,amihez semi kozuk az embereknek..tele van a vilag betegseggel ,roszabbnal roszabb dolgokkal , es ezzel fokozzak , az erthetetlen emberek meg megeszik a sok szart amit a TVben mondanak ,mert minden TV a BBC-csatornabol meg a FOX tv-bol meriti a vilag hireket. En Szerbiabol irok , es enis ateltem egy haborut ,es messze voltam tolle ,de itt is nagyon nagy fajdalmakat okozott amikor az amerikaiak bombaztak, es fellenditette az ipart , es most meg minden megy tonkre. NEM az volt a cel hogy megbuktassak a kormanyt ,hanem az hogy szetlojjenek egy igy is eleg szar allapotban levo orszagot, amikor Slobodan Milosevicot meg akartak buktatni ,sokkal jobb volt minden, csak a televizioban allitottak sok hazugsagot, amit meg mink is elhittunk "akik itt lakunk". Koszovot bombaztak ,felepitettek a gyaraiket amik regen szerbiai gyarak voltak , es most ok uralnak mindent, valamint ne is beszeljunk rolla hogy: KOSZOVO AZ EUROPA EGYIK LEGNAGYOBB DROGKOZPONTJA volt akkoriban, es nem veletlen hogy osszevissza lottek ki a raketaikat. ennyit az egeszrol. remelem egyeseket ez eszhez teriti, ha nem levannak szarva!
reptilian.bastards 2011 aug. 02. - 02:12:17 Előzmény bossetonita
Na ja, ezt kellene megérteniük az embereknek, hogy ha megölöd az embertársaidat, az olyan, mintha magadat ölnéd meg.
bossetonita 2011 júl. 31. - 04:00:23 Előzmény Thunderstruck
"Az M1A1/M1A2 Abrams tankban van CD lejátszó mondta a film, napjainkban pedig MP3 és iPod plugin lehetõség is."

Ez a legbrutálisabb az egész 21. században. Az Apple tankoknak gyárt ipodot. Technikailag megyünk elõre, de még mindig nem tudjuk megoldani, hogy ne egymás legyilkolászásával oldjuk meg a problémákat.
Ati77 2011 márc. 18. - 00:39:52 Előzmény fredi60
Ebben is benne van (ha esetleg azért linkelted be, mert nem találtad): "In 1958, a year after Saddam had joined the Ba'ath party, army officers led by General Abd al-Karim Qasim overthrew Faisal II of Iraq. The Ba'athists opposed the new government, and in 1959 Saddam was involved in the unsuccessful United States-backed plot to assassinate Qasim."
offtopic
fredi60 2011 márc. 17. - 19:13:05
Ati77 2011 márc. 17. - 18:00:29
"Aludtál még egyet a korábbi válaszodra??"
Igen, és gondoltam kiegészítem, nehogy valaki belekössön azzal, hogy a Zeitgeist is összeesküvés elméleteket tartalmaz.

"Eddig is tudtam, hogy vannak lassú felfogású emberek..... :)"
Amit írtam arra nem reagáltál. Úgyhogy felfogtam, neked csak a kötözködés a célod. Elnézést, de ezt elsõre nem feltételeztem.
fredi60 2011 márc. 17. - 16:28:39
Nocsak! :D
Aludtál még egyet a korábbi válaszodra?? Holnapra is marad még valami, gondolom....kíváncsivá teszel.
Mit mondjak? Eddig is tudtam, hogy vannak lassú felfogású emberek..... :)
Ati77 2011 márc. 17. - 13:45:50 Előzmény fredi60
Te tipikus példája vagy annak, hogy miként sz*pják be az emberek a nyugati propagandát. Aztán pedig lehülyézik azt, aki igazat mond.

Egyébként az Irak-iráni háborúban is támogatta Amerika (és a Szovjetek is).

Azt mondtad, olvassak már utána!
Megtettem:
"1957-ben, 20 éves korában, Szaddám csatlakozott a forradalmi pánarab Ba'ath Párthoz, amelyet Talfah is támogatott.

1958-ban, a pártba való belépése után egy évvel,Kászim tábornok megdöntötte az iraki király uralmát. A Ba'ath-pártiak ellenezték az új kormányzatot, és 1959-ben Szaddám Huszein részt vett a Kászim elleni merényletkísérletben, amelyet az Egyesült Államok kormánya ösztönzött és támogatott.

A sikertelen merényletben Szaddam a lábán megsérült, de CIA- és egyiptomi titkos ügynökök segítségével sikerült Szírián keresztül Bejrútba menekülnie. Innen Kairóba költözött. Ez idõ alatt ugyanezen szervezetek segítették.

Távollétében Irakban halálra ítélték. A Kairói Egyetemen jogot tanult számûzetése alatt."

Késõbb sikerült a terv:
"A CIA segítõ kezet nyújtott a Ba'ath pártnak, és más ellenzéki szervezeteknek. Az 1963-as államcsíny során a Ba'athtal szoros kapcsolatban álló katonai vezetõk megdöntötték Kászim államát, õt magát megölték."

A nagyon gonosz népsanyargató ember:
"Csupán néhány éven belül, Irak olyan társadalmi szolgáltatásokat tudott nyújtani, amely a maga korában példa nélkül álló volt a Közép-Kelet országai közt. Huszein elindította és irányította a "Nemzeti Kampány az írástudatlanság eltüntetéséért" és a "Kampány a kötelezõ ingyenes iraki oktatásért" projekteket, valamint kormányzata ingyenes oktatási intézményeket hozott létre a legmagasabb fokig. A Ba'ath kormány támogatta a katonacsaládokat, ingyenes kórházi ellátást biztosított, anyagi támogatást nyújtott a földmûveseknek – Irak az egyik legmodernizáltabb állammá vált a térségben; Szaddám Huszein ezért egy díjat is kapott az UNESCO-tól"

Wikipédia
Ati77 2011 márc. 16. - 14:48:57
"Eredetileg Szaddám a CIA-nak dolgozott??"
Igen.
"A dokid szabadságon van?"
A tied.
"Olvass már utána! Talán a CIA megbízásából tette Irakot a SzU szövetségesévé??"
Írtam én ilyet?
Eredetileg az USA-nak dolgozott, hogy megdöntse az elõzõ uralkodó hatalmát. Késõbb önállósította magát, és természetesen kellett neki ehhez támogató, különben nem ment volna (ez a Szovjetunió).
"Ne olvass több "öszeesküvés elméletet", mert nálad termékeny talajra találnak még a totál butaságok is!"
Konkrétan azt, hogy Szaddám az USA-nak dolgozott egy régebben titkosszolgálatoknál szintén politikai bérgyilkos beosztásban dolgozó közgazdász állítja. Nézd meg a "Zeitgeist Addendum"-ot, abban is benne van.
Vagy inkább nézd a Híradót, mert amit a TV-ben mondanak az mindig igaz. Ami ott nem szerepel az már csak összeesküvés elmélet lehet.
Ezt állítják az amerikaik: A gonosz Osama bin Laden elhatározta, hogy hazavágja az USA-t az Al-Káidán keresztül, ebben titokban segített neki Szaddám is. De csak az elsõ pont volt meg: "Döntsd össze a WTC-t!". Hogy utána mit kellene csinálni azt már nem tudta, biztos szegény nagyon sötét. Ez viszont elég volt ahhoz, hogy az USA globális háborút indítson a terrorizmus ellen (erre nem számított Osama bin Laden, azt hitte megköszönik majd a tettét). Ennek keretében megszállja Irakot (bocs szerinted biztos felszabadította, mert nem hagyhatta tovább nyomorogni az iraki népet), és Afganisztánt.
Ja és az USA vezetése nem hazudik, és a CIA sem, miért tennék? Õk igaz emberek.
offtopic
fredi60 2011 márc. 16. - 12:34:55 Előzmény Ati77
Eredetileg Szaddám a CIA-nak dolgozott??
A dokid szabadságon van?
Olvass már utána! Talán a CIA megbízásából tette Irakot a SzU szövetségesévé??
Ne olvass több "öszeesküvés elméletet", mert nálad termékeny talajra találnak még a totál butaságok is!
Ati77 2011 márc. 15. - 12:33:07
Sanjust: Remélhetõleg nem gondolod komolyan amiket ide írogattál.
Ha mégis, akkor amerikai propaganda által teljesen agymosott vagy. És még te beszélsz propaganda filmrõl, miközben az amerikai média a lakosságra napi 24 órában zúdította a gonosz Szaddámról és Oszama bin Ladenrõl szóló propagandahíreket (gyakorlatilag egy ellenségképet kreáltak). Mert azt gondolták, így a nép támogatni fogja a katonai költségvetés drasztikus felemelését, és a háborúkat. Amikbõl persze csak a milliárdosok húznak hasznot. Azt, hogy eredetileg a gonosz Szaddám és a szintén nagyon gonosz Oszama bin Laden is a CIA-nek dolgozott, már nem annyira terjesztették.
10/10
Mykolnajt 2011 márc. 05. - 02:12:51 10/10
10/10
Mykolnajt 2011 márc. 05. - 01:50:49 10/10
Primitíven fogok fogalmazni: Amerika úgy ahogy van gusztustalan, pontosabban sajnos az õket (és minket) irányító multi cégek. Birkák vagyunk, és fülünknél fogva vezetnek meg minket. Megfélemlítenek. Pénz pénz pénz, óh jee. Nukleáris fegyverek, meg atom bombák??? :D:D:F:F:GG: Nevetséges! És mekkora de mekkora igazság van abban, hogy az iraki ember (meg sorolhatnám, Ecuadort, Afganisztánt, Libanont stb..) mekkora szerencsétlen hogy egy olajmezõre született. Õk az áldozatai korrupt világunknak.
miénkittatér 2011 márc. 05. - 01:05:52
Az biztos , hogy van az amerikai ellenességnek egy hypeja is, de pont így az ellenkezõje is megvan aki azt mondja, hogy bármit bármi áron megtehetnek.De az emberek nagy többsége ugyan így reagálna akkor is, ha Amerika helyében éppen más ország kerülne ilyen helyzetbe. Emberek százezreinek halála vagy dollár ezermilliárdok elpazarlása, hogy csak a gazdagok gyarapodjanak ugyan úgy ellenséges érzéseket váltana ki. Ha a cél egy diktátor megbuktatása lenne azt valószínûleg egy pisztolylövés nélkül is megvalósítható lenne, ha csak a karitatív cél munkálkodna egy nagyhatalomban.
Ha már itt említetted a II. VH-t az persze nagyot lendített az amerikai gazdaságon, életszínvonalon hiszen õk termelték meg azt amit sokáig a romba dõlt Európa nem tudott.De ennek a háborúnak nem voltak ilyen egész nemzetre kiterjedõ hatásai.Csak egy hazug indokkal háborúba mentek, ami jól meggazdagított ismét pár érdekkört , de elmaradt az az átütõ hatás ami a II. VH-után volt, inkább az emberek a dollár ezer milliárdok hiányát tapasztalták amit elszívott a háború és ezt még megfejelt a válság is.
Egy ilyen dokumentum szerû film ezt megmutathatja az amerikaiaknak, persze semmi hatással.Hiába sérti az emberek igazság érzetét, amíg van veszteni való addig úgy sem ugrál senki. Ezen mi is csak hõbörgünk, mert könnyebb ezeken hõbörögni, mint belegondolni, hogy nálunk mi van, mert ugye hõbörögni való van itt is. De egy ilyen vagy ehhez hasonló film csak arra világít rá,amit amúgy minden ember tud aki nem ostoba, hogy ezek háttere mögött sosem az munkálkodik John Smit-nek vagy Kovács Jánosnak egy fityinggel is több legyen az asztalán vagy boldogabb nyugdíjas kora legyen, pedig egy ország vezetõitõl valami ilyesmi félét remél titkon mindenki.
1/10
sanjust 2011 márc. 04. - 23:03:46 1/10
Az ok nem érdekes csak az eredmény.ha valaki szimpla önzésbõl tesz jót velem,akkor is hálás vagyok neki.Megint csak visszatérek oda ,ha Amerika kiállt volna magyar forradalom mellet ,akkor ki nem szarja le ,hogy azért ,mert pl utálta az oroszokat .Hiszen amit cselekedett az helyes volt.A pokohoz vezetõ út jószándékkal van kikövezve.Nem érdekes a maszlag(kommunizmus,nácizmus,inkvizició mind szép elveken alapult szinleg)csak a tett számít.
Összes hozzászólás