Elveszett lélek

Anima persa
16 éven aluliak számára nem ajánlott olasz-francia filmdráma, 98 perc, 1977

Értékelés:

9 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

9 szavazatból
Szerinted?
A fiatal Tino festő szeretne lenni, ezért szülei Velencébe küldik, hogy beiratkozhasson egy rangos iskolába. Az ideje nem telne rosszul, hiszen gazdag és gyönyörű nagynénje látja vendégül, aki férjével, Fabio mérnök úrral egy ódon kastélyban él. Tino azonban már az első napon sok mindent különösnek talál a háziak viselkedésében. Szorongása csak fokozódik, amikor rájön, hogy a furcsa hangok, amelyek időről időre felverik a ház nyugalmát, a padlásról jönnek. A család titkát rejtegetik ott a világ szeme elől.

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
Sophie_Western 2020 júl. 31. - 14:04:26
Adott két színész, akit szeretek, ezt a filmet mégsem érdemes megnézni. Erőltetett Hitchcock-utánérzés. (Elismerve Dino Risi egyéb filmjeit.)
k11zoltan 2019 aug. 12. - 18:33:39 Előzmény gladiolus
Aha. Köszi.

Igen. Most látom én is, hogy így nem lehet privátot írni nekem. Mindegy.
Köszi még egyszer, hogy megírtad itt.
gladiolus 2019 aug. 11. - 19:44:36
Valami olyasmi van a privát levelezéssel, hogy nem mindenkinek a nevére lehet rákattintani, a tiédre sem, ezért nem tudok üzenetet küldeni, leírom ide a választ.


Szóval végig úgy tüntetik fel, hogy a mérnöknek van egy bátyja, aki megőrült. Egy darabig sikerül fenntartani ezt a látszatot, mert a padláson még magnó is van, amivel emberi hangokat és zajokat utánoznak,így tényleg úgy tűnik, hogy van ott fenn valaki, mikor mindenki más lent van. De valójában nincs, és a mérnök a dinka alak, őt lehet látni a kulcslyukon keresztül, csak el akarja magáról terelni a gyanút. Már 15 éve egyáltalán nem is dolgozik.Ő van fenn időnként a padláson, és eljátssza, hogy ő a saját bátyja, de az unokaöccs egyszer felmegy egyedül, és megtalálja a magnót, meg egy titkos lépcsőt, akkor már nem lehet tovább játszadozni. A nőnek az a dolga, hogy ő is felmegy a padlásra, és felvesz egy kislány ruhát, a haját is úgy hordja, ahogy egy kislány, mert a férjének ez a beteg kívánsága. A legutolsó képsorokon is győzködi a feleségét, hogy vegye fel a gyerekkori ruháit, de az asszony undorodva mondja, hogy hagyja már őt békén ezzel, mert ő már nem gyerek, és nem tud a gyerekkori ruháiba bújni. A férfi bevallja, hogy csak addig szerette az asszonyt, amíg kicsi volt, és ebben a fertőben élnek. Valószínűleg kamasz vagy kislány korában elcsábította az asszonyt, aztán később feleségül vette, és nem volt az asszonynak semmiféle kislánya, aki meghalt. Hát ennyi. Elég beteg sztori.


gladiolus 2019 aug. 11. - 19:23:05 Előzmény k11zoltan
Igen, szívesen megírom, csak most látom, hogy amióta megváltozott a rendszer, még nem írtam privátot. Hogy lehet? Mert a nevedre hiába kattintok, nem él.
k11zoltan 2019 aug. 11. - 14:32:49 Előzmény gladiolus
Olaszul néztem, és csak a végét.
Nem értettem.
Megírnád privátban, vagy itt Spoilerben, hogy mi a csattanó?
Köszi.
gladiolus 2019 aug. 08. - 10:05:03
Ez az egyik legbetegebb és leggusztustalanabb film volt, amit életemben láttam, kár volt. Fizikailag és lélektanilag valóban jól össze van rakva, és a színészi munka is magas szintű, azt elismerem, csak a végkifejlet szörnyű. Olyan lehangoló és romboló hatású, hogy nem igazán értem, miért is kell egy ilyen történetet megcsinálni.
feketevipera 2011 dec. 08. - 21:43:08
Nem túl ismert, meglehetõsen ritkán vetített lélektani dráma (vagy kis túlzással élve akár pszichohorrornak is lehetne nevezni), két remek színésszel és egy neves rendezõvel. Elsõsorban a lassabban csordogáló történetek kedvelõinek fog tetszeni a mû, nem igazán fordulatos a cselekmény, bár a rejtély leköti a nézõt. Fokról fokra ismerjük meg a titkokat, kiderül, hogy a látszólag békés felszín mögött megbúvó, kicsinyesnek tûnõ játszmák és sértegetések valójában borzalmas dolgokat takarnak. A mérnök úr és a felesége között egyre nõ a feszültség a történet elõrehaladtával, és sejthetõ, hogy nincs minden rendben, de csak a film végén válik érthetõvé, hogy mi miért is történt. Az egyik titokra (ti. hogy mi is a helyzet a mérnök úr testvérével, vagyis az "elveszett lélekkel") viszonylag hamar rájöttem, ezt nagyjából ki lehetett sakkozni, aki látott/olvasott hasonló sztorikat, az valószínûleg gyanakodni fog egy idõ után. A másik titok azonban számomra is megdöbbentõ volt, igaz, ez tényleg csak az utolsó pillanatban válik láthatóvá. Úgy vélem, a film a mondanivaló és a helyenként felbukkanó "filozófiai" elmélkedés, a viszonylag jó jellemrajz ellenére is némileg felszínes marad, a két fõszereplõ játékát viszont kiemelném, C. Deneuve és V. Gassman a hátukon viszik el az egészet, õk teszik igazán hátborzongatóvá a produkciót. Jóllehet nem tökéletes ez a film, mégis megnézésre ajánlom, érdemes elgondolkodni a látottakon, illetve a mérnök úr szavain: "Hát nem ilyenek vagyunk mindannyian?" (aki esetleg látta a filmet, az talán sejti, mirõl van szó, aki pedig nem, az nézze meg).