I'm Not There - Bob Dylan életei

I'm Not There
16 éven aluliak számára nem ajánlott amerikai-német filmdráma, 135 perc, 2007

Értékelés:

74 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

74 szavazatból
Szerinted?
A film Bob Dylan életéről szól és rendhagyó módon, többszörös szereposztással dolgozik: mind a hét színész Dylan életének és zenei pályafutásának más-más oldalát testesíti meg. Betekintést nyerhetünk Bob Dylan korai karrierjébe, a népdalénekesként töltött küzdelmes napokba; majd abba az időszakba, mikor a '60-as évek elején a népzene legismertebb egyéniségévé vált; aztán sorra kerül az ellentmondásos arculatváltás is, mikor hősünkből rocker lett. Később az alkotók felidézik a hírhedt motorbalesetet, ahogy az azt követő visszavonulást is; hogy végül eljussunk a közelmúlthoz, amit a stúdióból való fokozatos elmaradozás és a "Végtelen Turné" elnevezésű koncertsorozatra való teljes koncentráció fémjelez.
Bemutató dátuma: 2008. június 26. Forgalmazó: Budapest Film

Stáblista

Díjak és jelölések

  • Golden Globe-díj

    2008
    Legjobb női mellékszereplő: Cate Blanchett
  • Torontói Nemzetközi Filmfesztivál

    2007
    Legjobb női mellékszereplő: Cate Blanchett
  • Velencei Nemzetközi Filmfesztivál

    2007
    Legjobb női alakítás: Cate Blanchett

Hozzászólások

Szerinted?
8/10
aranyláz júl. 05. 20:42:30 8/10 Előzmény olahmiki1959
Nem kell hozzá tudni angolul(bár nem árt), az első a zene, ha az nem fog meg, akkor tökmindegy.
Én se tudok olyan jól angolul, hogy megértsem Dylan-t, amikor először hallottam, akkor meg még alig tudtam valamit, mégis megfogott.
8/10
offtopic
aranyláz júl. 05. 20:39:45 8/10 Előzmény stenmore
Maga mindent kétszer mond, kétszer mond? Vagy részemről, vagy én, a kettő együtt már sok.
10/10
ligetiz51 2022 febr. 18. - 21:41:05 10/10
Az eleje kiábrándító...de utána beszippant, már aki egyrészt ismeri Dylan életét, szereti a zenéjét, másrészt akik szeretik a briliáns színészi alakításokat... elsősorban Cate Blanchett és Christaian Bale alakítására gondolok. Ami az USA-nak Dylan az nekünk CsehTamás.
8/10
Meril 2015 jan. 23. - 01:06:14 8/10
Én kizárólag Cate Blanchett miatt néztem meg a filmet. Nem is okozott csalódást. Valaki ezt írta idézem: "A koncepció hiánya a filmet nagyon zavarossá, gyengévé teszi. " Nos ez itt a gond ezzel én is egyetértek. A filmnek voltak nagyszerû, értékelhetõ pillanati, máskor viszont rém unalmas volt. Nem lett ez jól átgondolva és megoldva. Az értékelhetõ és érdekes alakítás a film idejének a negyedét teszi ki ami nagyon rossz arány...a fekete kissrác még megmaradt valamennyire, de õ sem volt olyan kiemelkedõ. Talán még Ben Whishaw akit megemlítenék...Az egész film alatt az ember úgy érzi a zavarosban halászik nem áll össze a lényeg.
Azért elhangzott egy két jó szám is a filmben...
stenmore 2013 nov. 03. - 21:30:04
Ezt mindenki mondhasssa,és mondja is ,egyébként részemrõl én soha nem voltam elájulva Cseh Tamástól,mert a középkori lantosok ideje lejárt.
olahmiki1959 2013 nov. 03. - 17:25:53
"a szövegeket Bereményi szokta neki írni." (mármint Cseh Tamásnak)

Igen.
Általában.
Viszont köztudott, hogy a szövegek döntõ többségét gyakorlatilag együtt írták, megbeszélték, csiszolgatták, javítgattak rajta, Cseh Tamás egy riportmûsorban el is mondta, hogy nem is tudott volna õszintén, belülrõl fakadóan elénekelni olyan szöveget, ami nem az "övé".
Ezekhez a dalokhoz - egyébként - nem is szükséges komoly gitártudás, nem az bennük a lényeg.
Cseh Tamás egész alakja, munkássága nekem egy kissé olyan, mintha egy középkori énekmondó mai megfelelõje lenne, egy modern krónikás, aki pillanatnyi lenyomatát adja az életünknek, érzéseinknek, benyomásainknak, hangulatainknak.
....

Más.
Ha Bob Dylan mai filmjét megint úgy adja le a tv, ahogy a múltkor, hogy amikor énekel, nem fordítják le a szövegeit, akkor meg sem nézem, mert az egésznek a lényege vész el.
A magyar nézõk 99 százaléka - sajnos - nem tud olyan szinten angolul, (én sem), hogy egy énekelt dalszöveget, annak a mélységét, az összefüggéseit, a mondanivalóját elsõ hallásra megértse, és felfogja.
stenmore 2013 nov. 03. - 10:13:32 Előzmény olahmiki1959
"Magunk között szólva, a mi mindenki által szeretett Cseh Tamásunk is az általa énekelt szövegek által lett megkerülhetetlen része a magyar kultúrának. Miután tudok gitározni, nem is akárhogy, - emiatt megint szabadkoznom kéne, de most fáradt vagyok hozzá, - pontosan tudom, hogy Cseh Tamás talán öt vagy hat akkordot tudott összesen lefogni a gitáron, azokat is a legegyszerûbb alaphelyzetben. "

Hát nem éppen hízelgõ ,amit Cseh Tamásról írsz,különös tekintettel arra hogy a szövegeket Bereményi szokta neki írni.
Anditos 2013 okt. 30. - 20:36:01
"Beteg" film, de zseniális. Cate Blanchett a legjobb Bob Dylan! :-)
Dylant mint énekest nem szeretem, a hangját monotonnak találom, de dalszerzõként az egyik kedvencem.
10/10
WhoCares 2012 aug. 30. - 22:40:42 10/10
Remek film az egyik legjobb zenészrõl, aki valaha élt.
Vinogradov 2012 máj. 04. - 21:07:32 Előzmény olahmiki1959
Kedves olahmiki1959!


Én rettentõen élveztem a vitánkat és örülök, hogy egyre inkább úgy érezhetem, sok mindent hasonlóan látunk és sok kérdésben hasonlóan gondokozunk. Ne szégyelld, hogy belelovaltad magad a vitába, és fõleg ne, ha gyerekesen - az embernek nem sok értékesebb dimenziója lehet a gyermeki dimenzióinál. Én sok tekintetben rettentõen gyerekes vagyok, és teljesen bizonyára sosem fogok felnõni. Soha ne szégyelld, hogy gyerekes vagy, mert az azt jelenti, hogy spontán ember vagy és hogy legalábbis egy részed szabad és betörhetetlen. Ez nagyon fontos. És nagyon értékes dolog. Rettentõen értékes, fõleg a mai kihûlt, eredetiséget egyre inkább nélkülözõ világban.

Egyébként az Éjféli cowboy szerintem is fantasztikus film. Tényleg fantasztikus - félelmetes, én igen nehéznek is éreztem, viszont borzasztóan formabontó - majdnem, hogy azt mondhatnám, forradalmi. Fantasztikus az is, ahogy két férfi borzasztóan egzaltált és önmagába visszatérõen dekadens, egyszerre profán és szent dimenziókba illõ kapcsolatát bemutatja, ahogy összetalálkozik ez a két sors, és ahogy lassan, gyötrelmesen végül mégis el kell szakadnia egymástól (szinte transzcendens sorsszerûséggel az egyik halála árán) a két fõkrakternek. Félelmetes társadalomrajz is egyben - nekem elsõsorban Cassavetes "Arcok" címû filmje jut eszembe róla, de ahogy New Yorkot ábrázolja, ahogy a karaktereket felvezeti, az abszolút Sidney Lumet New York-filmjeit idézi a hatvanas dekád végérõl és a hetvenes évtized elejérõl.

Hogy minden idõk legjobb filmje-e?

Hogy számodra biztosan, azt nem akarom elvitatni - biztosan így van, és, ha így van, az nagyon jó. Számomra nem az - de én filmõrült vagyok, nagyon-nagyon sok filmet láttam, és pont ezért nehéz döntenem, ha arról kell beszélnem, hogy melyik(ek)et kedvelem legjobban. Ami Téged illet, az, ahogyan írsz róla, mutatja, hogy mennyire szereted.

Ami az éjszakai klubbéli jelenetet illeti, nekem azonal felkeltette az érdeklõdésemet. Szerintem ott és ahol el van helyezve a filmben, azon a dramaturgiai ponton hihetetlen jelentõssége van. Errõl szívesen beszélgetnék Veled bõvebben is annak a filmnek a topicjában, ha gondolod. Addig is álljon itt a szekvenciára mutató linkem:

http://www.youtube.com/watch?v=MQSdi-UfGrU

Végezetül köszönöm Neked, hogy megtiszteltél azzal, hogy megosztottad velem ezt az élményt, és, beszélgethetünk errõl a nagyszerû filmrõl. Az én generációm tagjai közül nem sokan tudják értelmezni és jelentõssége szerint kezelni. Sajnos. Pedig a jelentõssége jóval túlmutat a puszta kordokumentumén.
Összes hozzászólás