Ígéretek földje

Promised Land
18 éven aluliak számára nem ajánlott izraeli-angol-francia filmdráma, 88 perc, 2004

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?
Megdöbbentő kordokumentum a Gázai övezetben zajló prostitúcióról, melyet a neves Amos Gitai, izraeli rendező rögzített mozgó kamerával. A film tragikus látlelet a "képzelt" és "rajzolt" határokon átívelő lánykereskedelemről. A film szereplői valós figurák, akik eljátszák az élet egyik legnagyobb drámáját, miszerint minden eladó, s az emberi test áru. Élő rabszolga kereskedelem folyik az izraeli határ közelében, fiatal nőkkel. Az orosz "maffia" irányít, Igor a vezetőjük. Észtországból hozatják a lányokat az "Ígéretek Földjére", s az igazi Paradicsomot ígérik számukra. A Vörös tengernél Eilat a végállomás, ahol a "The Red Sea Star"-hotel vár rájuk, állítólag ötcsillagos. Ehelyett az út során, határokon át, városokon át - Ramallah, Haifa, Eilat - egyiptomi katonák, beduinok, izraeli katonák, zsoldosok, arabok, zsidók, oroszok és még ki tudja hányféle férfi tárgyal, oszt-szoroz és fogadásokat köt rájuk. Az ígért ötcsillagos hotelben slaggal fertőtlenítik őket, mint a vágóhídon, majd az éjszakai bordélyban megjelenik Sheba királynője, a "Madame" /Hanna Shygulla/, s volt férjével osztoznak az un. Északi és Déli részen, s a napi bevételen. A lányok közül a rendező kiválaszt kettő párhuzamos sorsot - Rose, a szőke, gyönyörű leány, olyan mint egy angyal, s csak úgy, véletlenül belecsöppen ebbe a pokolba, valamint Diana, a vörösesbarna, labilis érzékenységű lány, aki öngyilkosságra hajlamos. Mindkettő egy észt kis faluban született, s mindkettő ugyanabban a templomba járt közös éneklésre.

Stáblista

Díjak és jelölések

  • Velencei Nemzetközi Filmfesztivál

    2004
    Arany Oroszlán jelölés: Amos Gitai

Hozzászólások

Szerinted?
perry 2007 okt. 24. - 22:09:04
Hanna Schygulla kedvenc színésznõm már a Lili Marlen óta.Itt sem tagadja meg magát a színészi játékot illetõleg.
A film pedig drámai, bár nem tudtam eldönteni mi jobb? A dukumentarista film vagy a filmes dokumentarizmus ?