Megfejthetetlen és fojtogató hálójában vergődik Pozdnisev - a féltékenység halálos csapdájában. Békés és boldog házasságában az ifjú muzsikus, Truhacsevszkij bolondítja meg a légkört, főleg a feleség, Liza számára, a közösen játszott Kreutzer szonáta gyilkosan szép muzsikájával.
Hova jutunk, hova juthatunk a házasságban az előzetesen kockára tett érzelmeinkkel? A mai, nagy technikai kor mélyén ugyanolyan őrületes a szerelem, életünk legnagyobb eseménye - akár bevalljuk, akár nem. Két ember társulása, a nemes érzeményektől a legvadabb szexualitásig, miközben nyakkendőt kötünk és végezzük mindennapi dolgainkat vagy hegyes tűsarkon tipegünk az irodába. Szeretőt keresünk, békét és izgalmat, hűek vagyunk és vágyakozóak, csalók és csalatottak, végig kell mennünk az érzelmi kötélen, ami életünk szakadéka fölött húzódik.
Hány és hány pillanatnyi mozzanat vagy hasítóan nagy élmény kényszerít lezuhanni vagy átlibbenni a túlsó partra? Ki vallja be ezt manapság? Titkokban élünk.
Ezek a szereplők bevallják, élve boncolóan akarnak megmenekülni titkaikból. Sikerül-e? Kinek sikerül? Kinek nem?
Pompás nagy színészek játszották az ősbemutatón Horvai István rendezésében, Somogyvári Rudolf, Szegedi Erika, Béres Ilona - s azóta is sokszor - Tánczos Tibor és Tordy Géza és Csikos Gábor és Dobos Ildikó és Töreky Zsuzsa és nagyszerű társaik a vonatzakatolás és a Kreutzer szonáta őrjöngő és vallató ritmusára.
Ma mit hallunk ki belőle? "
Gyurkovics Tibor
A(z) Budapesti Kamaraszínház - Ericsson Stúdió előadása
Hozzászólások