Három óriásplakát Ebbing határában

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
15 éven aluliak számára nem ajánlott amerikai-angol filmdráma, 115 perc, 2017

Értékelés:

624 szavazatból
Szerinted?
Vetítések:
1:45, vasárnap (december 29.)
HBO 3
Ez a fekete humorú, Oscar-díjas dráma az 50-es évei elején járó Mildred Hayes történetét meséli el. A nő háborút folytat a helyi rendőrség ellen, mert úgy véli, semmit sem tesznek annak érdekében, hogy megtalálják lánya gyilkosát.
Bemutató dátuma: 2018. január 25. Forgalmazó: Fórum Hungary

Stáblista

Játszási időpontok

Díjak és jelölések

Hozzászólások

Szerinted?
8/10
Rikma dec. 19. 23:44:43 8/10
A trágár kifejezések és viselkedés miatt vontam le két pontot.

Spoiler:
Következmények nélkül zajlik minden bűntény és rendbontás, így előjön az önbíráskodás és az anarchia is a filmben.
Nekem az is megdöbbentő volt, ahogy a gyerekek és a szülők egymással beszéltek... ez már nem is tiszteletlenség, hanem egymás durva gyalázása. Meg mikor az apa mondja az anyának, hogy a lányuk a halála előtt egy héttel el akart költözni tőle. Szóval a szülők is elronthattak valamit, hogy a gyilkosság megtörténhetett.
Amit az egyik hozzászólásban olvastam, hogy tudnunk kellene ki a gyilkos elgondolkodtatott.
Nekem az jutott eszembe, hogy maga az apa. Már az elején odamegy dühöngeni a családhoz, a fiának kell leállítania. Később az anya meséli a gyerekének, hogy akkor ivott/drogozott, mikor az apjuk verte. Továbbá az apa egy hozzá képest fiatalabb, ha jól emlékszem 18 éves lánnyal jár. Majd mikor az anya az étteremben a törpével randizik, akkor kiderül, hogy az apa gyújtotta fel a plakátokat (addig az agresszív rendőrre gondoltam). Miért tesz ilyet egy szülő, aki szeretné, ha megtalálják a lánya gyilkosát? És az a jelenet is nagyon lelassult és megmaradt bennem, hogy mikor leesik az anyának, hogy az apa volt a gyújtogató és elindul a volt férj asztalához az üveggel, akkor azt vártam volna, hogy szétveri az üveget a férfi fején. Erre csak leteszi az asztalukra, mikor a fiatal lány szavait elismétlik, hogy az erőszak, csak erőszakot szül. És még meg is kéri a volt férjet, hogy vigyázzon a lányra. Mintha direkt nem akarná lefülelni a tettest és onnantól elkanyarodik a történet. Lehet így akarták a szerzők a nézők tudomására juttatni, ki a gyilkos?
Ez csak egy felvetés, de bennem ez merült fel.
ződszemű aug. 13. 23:31:39 Előzmény trudy
Ha tovább nézted volna, akkor kiderült volna, hogy az ultrakemény nő megfizeti az árát annak, hogy ultrakemény, ezért végül

rájön, hogy nem ez a megoldás, meg kell találnia a békét.

Továbbá

a suttyó antagonistában (gondolom, őt érted életképtelen szélsőjobbos középkorú pali alatt) feltámad az emberség.


ződszemű aug. 13. 23:26:32 Előzmény Yeeeees33
"a hősnőnk gyászában is liberális és nagyon tuti módon ki tudja osztani a mindig aljas férfiakat"
Szerintem nem igazán értetted a filmet, amely arról szól, hogy ha hagyod, hogy eluralkodjon rajtad a(z amúgy jogos) harag, akkor olyanná válsz, mint akikre haragszol. A gyűlölet gyűlöletet szít, ki is van mondva, hogy az egyszerűbbek is megértsék. Ennek semmi köze a nemi hovatartozáshoz. Hogyan nem sikerült észrevenni azt az üzenetet sem, hogy még egy látszólagos sudribunkónak (Dixon) is van lelke, és van számára megváltás? Willoughbyra sem igaz az állításod, ő nem egy negatív karakter. Ahogy a plakátos srác sem, sőt. Nem is értem, hogy jön ide ez a "tökéletes nő versus aljas férfiak" interpretáció.
2/10
Yeeeees33 aug. 03. 22:13:36 2/10
2/10
Egy kalap szar ez a film, hiába megy ezerrel a hype. Igazi aljas kis didaktikus propaganda progresszív módra. Minden fehér bunkó és rasszista, minden fehér rendőr kedvenc hobbija a dolgos négerek verése, a papok csak pedofilok lehetnek, a hősnőnk gyászában is liberális és nagyon tuti módon ki tudja osztani a mindig aljas férfiakat. Mondjuk nem csalódtam, mert az Erőszakik is egy csapnivaló hulladék volt
Pimpalini ápr. 24. 23:59:09
Nem tudja valaki, hogy A 7 pszichopata és a Si-cu a neten hol található meg? Kíváncsi lettem rá.
3/10
trudy márc. 24. 19:27:50 3/10
Jó, szóval ezt ugyanaz rendezte, mint aki az Erőszakikat. Egyébként baromi idegesítő stílusa van, tele random káromkodással és keménykedéssel, ami semmit nem ad hozzá a filmhez, céljával ellentétben pont hogy inkább gagyivá teszi. Egyébként minden snittben arcunkba tolja a szokásos píszi kliséket, életképtelen szélsőjobbos középkorú pali, ultrakemény nő, a férfiak aljasak, stb. de ezek egyike sincs kibontakoztatva és így csak üres töltelék, időhúzás a dramaturgia szempontjából. Szájbarágós monológok, amik nem kötik le a figyelmemet. 30 percig bírtam.
Pimpalini márc. 17. 03:05:04 Előzmény biso7
Néhol magam is azt éreztem, tényleg beleláthatók az általad felsorolt negatívumok.
FMD "előadása" a papnak pedig nagyon szánalmas - "kötelezően előadandó" - monológ,
ami valahol a rendező véleménye is lehet (ez elég szomorú volna, mert kb egy hatéves gyermek gondolkodására vall - bár egyébként mit is lehet várni attól a Nyugatról, ahol egy iskolában bukdácsoló tini lehet véleményformáló erő). Másik verzió ezzel kapcsolatban, hogy a monológ a FMD által alakított karakter "egyszerűségét" mutatja be, más szóval élve a liberális/progresszív oldal szócsöveit figurázza ki. Ez esetben ez plusz egy pont a filmnek. Mondjuk én akár ezt is bele tudom látni.

Fentiek ellenére nekem tetszett a film, néhol olyan poénok/gegek voltak benne, mint a Fargo-ban,
vagy egy fekete humorral fűszerezett szatírában.
A karakterek jók, s a színészi játék nagyszerű. Az alapötlet szokatlan, de működik:

SPOILER
Azaz, hogy nem fogjuk megtudni ki a gyilkos.
SPOILER VÉGE

Tetszett, hogy a film inkább szól a haragról, s a tettek következményeiről, mintsem magáról a bűnesetről és annak kinyomozásáról.
A liberális/balos propagandaelemekért kár.
10/10
Rákász Béla márc. 14. 00:14:03 10/10
Elképesztően jó film! Zseniális!
10 pont
6/10
Ildikó Nóra 2023 aug. 02. - 20:27:31 6/10
A filmet érdemes megnézni, újra nézve Sam R., Woody H., Abbie C. alakítása sem tetszett teljes mértékben, néha idegesítőek is voltak. Frances McD-nek jól állt a szerep. A szinkron tetszett.
9/10
Vad Ász 2023 júl. 25. - 14:31:36 9/10

Három óriásplakát Ebbing határában

Felelősek lehetünk mások tetteiért?
Ez a kérdés egy visszatérő elem ebben a filmben, alappillérének is nevezhető. A cím alapján nem számíthatunk erre a történetre. Martin McDonagh-t a film rendezőjét és forgatókönyvíróját 3 óriás plakát ihlette meg, amiket egy buszos utazás közben pillantott meg. A történetben egy brutális gyilkosság áldozatául esett fiatal lány édesanyájának a harcát kísérhetjük figyelemmel egy igazságosabb és észszerűbb igazságszolgáltatásért. Megismerhetjük a cselekmény kibontakozása alatt, hogy milyen fontos, ha az emberek megfelelően tájékozottak és mennyivel nehezebb dolgunk van abban az esetben, ha ellenünk fordulnak, mert a közös az előismeret hiányzik. Az anya gyötrelmes bűntudata és felelősség érzete az események miatt végig kíséri a filmet. Ennek érzékeltetésében főszereplőnk kiváló színészi tehetsége sokat segít. A megtört anya úgy próbálja feldolgozni a saját lánya elvesztését, hogy a jelenleg fennálló, nehezen működő jogrenden változtattat. Tehát nem csak ennek az egy gyilkosságnak az elkövetőjét szeretné megtalálni, hanem a szabályozás hiányosságait is pótoltatná a törvényhozókkal. Abban bízva, hogy ennek segítségével egyszerűbb lesz jövőben a bűntények felderítése. Javasol például egy ma már alkalmazott technikát, miszerint napjainkban már gyermekkorban bekerülnek a -személyigazolványnak hála- az újlenyomatok egy központi rendszerbe.
Amikor egy délután a helyi tiszteletes várja a saját lakásában az édesanyát egy nagyon érdekes felvetést mond a főszereplőnk a papnak. Ebben a Los Angeles-i utcai bandák és az egyház közt húz párhuzamot a mesélő. A bandák visszaszorítására a 80-as években létrehozott törvények értelmében az is bűnös, aki csatlakozott egy olyan társuláshoz, aminek akár csak egy tagja az ő tudta nélkül az utca másik végén bűncselekményt követ el. Nos ennek a törvénynek az értelmében a lelkész is bűnös, hiszen ezekhez a bandákhoz hasonlóan van egyenruhájuk, van gyülekező helyük és az egyházon belül is előfordulnak erőszakos bűncselekmények. A néző egyéb fontos társadalmi kérdéseket is átgondolhat a remekművön keresztül. Ilyenek például a családon belüli erőszak, rendőri brutalitás, hatalommal való visszaélés, vallás kérdése, gyász szerepe a döntéseink meghozatalában, egyén és társadalom felelőssége, öngyilkoság, eutanázia gondolata.
Jason Dixon rendőrt alakító Sam Rockwell ment át a legnagyobb karakter fejlődésen véleményem szerint. Kezdetben egy erőszakos, hatalommal való visszaélésre hajlamos kisvárosi lakos. Mindig is rendőr szeretett volna lenni, ám amikor kirúgta az új rendőrfőnök, akkor célját veszítette egy kis időre. Azonban egy felkínálkozó lehetőség adódott a bosszúra. Ekkor ismét értelmét látta tovább harcolni az igazságért, ebben főszereplőnk is segítségére sietett.
A film az ,,Útközben még eldönthetjük…” mondattal zárul. Ekkor egy vélhetően másik hasonló gyilkosságot elkövető katona tettét indultak számonkérni. A végső befejezést a néző gondolataira bízza a rendező. A „Vajon megtették?” kérdésre szerintem az igen a válasz, hisz már nincs veszteni valójuk, ezzel a tettel pedig akár életeket is menthetnek. Talán még megnyugvást is nyerhetnek. Mind ketten tudják, hogy a rendőrség nem képes megállítani a feltételezett gyilkost, így nincs más választásuk.


Összes hozzászólás