Rekonstrukció

Bakancslistához adom
Reconstruction
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott dán romantikus dráma, 91 perc, 2003

Értékelés:

43 szavazatból
Szerinted?

A fényképész Alex egy nap odalép egy koppenhágai kocsmában a gyönyörű Aimée-hez, és Rómába invitálja a meghökkent nőt. A véletlen találkozás vége szenvedélyes szerelem, de a körülöttük lévő világ, a dán főváros mindent megkavar. Alex lassacskán ráébred, hogy a valóság és a képzelet határai teljesen elmosódnak, és a férfinak el kell döntenie, hogy milyen messzire képes elmenni az igaz szerelemért?
A filmmel 2003-ban a Cannes-i Filmfesztiválon Christoffer Boe rendező elnyerte a legjobb első filmért járó Arany Kamera díjat, s ez Európai Filmdíjak közül pedig az Év Európai Felfedezettje kitüntetéssel jutalmazták.

A Rekonstrukció a Hr. Boe & Co társaság első filmje. A csapatot négy fiatal filmes (Christoffer Boe - rendező, Tine Grew Pfeiffer - producer, Manuel Claro - operator és Morten Green - hangmérnök) alapította, akik a Dán Filmművészeti Főiskolán ismerkedtek meg. A csapat hitvallásában szakít a Dogma koncepcióval: a minimalizmus helyett a tökéletességre törekednek.
Bemutató dátuma: 2004. február 19. Forgalmazó: Budapest Film

Stáblista:

Díjak és jelölések

Hozzászólások

Szerinted?
3/10
Gajho Dhar 2022 jan. 10. - 21:48:38 3/10 Előzmény Zolkó
Megpróbálom úgy felfogni, hogy (szinte) az egész egy álom volt csupán.
3/10
Gajho Dhar 2022 jan. 10. - 21:46:15 3/10

A film utolsó mondatai: "Jól nézzék meg! Ez csak egy film. Minden rekonstruált. És mégis fáj." Nem, nem fáj. Pontosabban: az fáj, hogy megnéztem. Nem kellett volna. Pedig szeretem a művészfilmeket, szeretem a dán filmeket, szeretem Kaast.

3/10
8/10
vargama 2021 okt. 24. - 11:24:11 8/10
Örülök, hogy megnéztem a filmet. (fent van a youtube-on) Igényes alkotás, modern művészfilm, jól megtalálja az arányokat hogy emellett élvezhető is legyen.
Ez a film évek múlva is élvezhető lesz, mert a szerelemben a döntési helyzetek felismerése (vagy fel nem ismerése) és a döntés képessége (vagy képtelensége) örök, emberi.
nandelecki 2015 jan. 12. - 18:32:56
Nagyon nincs elterjedve, alig ismert, sajnos. Örülök, hogy a filmbox most eléggé nekilendült a film vetítésének. Szép film, viszont makulátlanul érteni még többszöri újranézés után sem lehet. Jó ütemû és ideális hosszúságú cselekményvezetést, gyönyörû vizualitást, jó színészi játékokat, egészen kiváló zenét (most is épp Samuel Barber Adagio for strings-ét hallgatom :)) és nagyon finom romantikát prezentál. Magával ragadó a hangulat, amit végig meg is tart a film. Valami még is hiányzott, hogy igazán lángoljon. 7/5/10.
10/10
ramicica 2014 ápr. 05. - 17:23:24 10/10
https://vimeo.com/79568919

szigorúan spoiler film röviditése..magyar felrattal.. elejétõl a végéig..
22 pers.. tömény gyönyör!
10/10
offtopic
hajnaliszél 2009 máj. 27. - 22:10:01 10/10 Előzmény verdeleth
Hu, de régiek a hozzászólások.. Én csak most láttam a filmet nemrég, és engem (is) nagyon megfogott.. Mind a történet, képi világ.. hangulat. Az egész, ahogy van. Aki tudja, nézze meg sztem, érdemes!! Láttam már jópár dán filmet, és bátran mondhatom, h ez egyike a legjobbaknak.
verdeleth 2007 júl. 03. - 21:53:29 Előzmény Zolkó
Mondjuk nekem a sztori motivumai nem a dán filmetbõl ugrott elõ Nem azt mondom hogy kópia csak elég ismerõs De ettõl még nagyon tetszett a film, ha ez nem is jött le a hozzászólásomból A dán filmek közül a dogma mozglmat ismeres (nem túl behatóan) bár a Rekonstrukció ebbe pont nem tartozik bele Ma is lesz egy jónak tûnõ nem dogma dán film, csak sajnos ütközik egy Jarmusch filmmel és kétségek közt vergõdök :)
Zolkó 2007 júl. 03. - 20:07:37
Ami tegnap egyedi volt, ma már teljesen szokványos. Vagyis ahogy telik az idõ, egyre nehezebb valami újat, egyedit alkotni. Ennek ellenére nem éreztem szokványosnak a sztorit. De nem zárom ki, hogy igazad van, a dán filmvilággal nem oly régóta ismerkedem, és eddig amiket láttam, csak megerõsítettek abban, hogy érdemes ezt az ismerkedést mélyíteni:)
verdeleth 2007 júl. 03. - 17:38:17
lehet rosszul fejeztem ki magam nem ugy a filmkészités mindinkább a filmipar válságára illetve egyhangúságára gondoltam Persze rengeteg egyedi rendezõ van saját stilussal de kezdek mostanában egyes lerágott csont tendenciákat megfigyelni a mûvészfilmeseknél is, ami gyakran párosul témaválsággal is. De ez nem általános, de egyre több egykaptafára készülõ mûvészfilm (rendezõi film) is van Éppen ezért nem tartom annyira egyedinek a film történeti megoldásait mert ha nem is pontosan ugyanigy de elég hasonlóan vezettek cselekményt jópár filmben
Zolkó 2007 júl. 03. - 14:03:13
Szerintem viszont a sajátos hangulata mellett a történet a másik erõssége a filmnek. Nem sok ilyennel találkoztam, ami ennyire talányosra sikerült.
Filmkészítés válsága? Szerintem ilyen sose volt.
verdeleth 2007 júl. 02. - 22:46:32
rendezés az elég jó volt szép képekkel csak kár hogy ezeket már kismilliószor láttuk Semmi extra A történet sem egy was ist das, de ezzel a kettõsséggel és nehezen érthetõséggel jól megkavarták De én ilyenkor felteszem a kérdéset? Vajon ez azért van mert ilyen a rendezõ , iró stilusa és ezt szépnek és jónak látja vagy csak igy probálja meg eladni az alapvetõen ismerõs sztorit és filmet Bizony nem tudom eldönteni.Szóval jó film meg minden, csak ilyenkor látom a filmkészités kisebb válságát És hogy ezek a technikák újak? És Lynch (M.D.)?
Zolkó 2007 ápr. 30. - 16:22:09
Nem tûnt el, mert azért ha nehezen is, de mégiscsak valamennyire sikerült megfejteni:) És ami fontos volt, hogy ne közérthetõ módon tegye, lehessen elmélkedni rajta. Hát ez sikerült is.
Newcastle United 2007 ápr. 30. - 16:06:43
Miranda Richardson Cronenberg Pókjában formált meg két teljesen eltérõ karaktert. Az volt aztán a színészi játék magasfokon.
zszoltan 2007 ápr. 30. - 15:37:50
Na, igen! Csak nehogy eltûnjön a nagy kavarásban a film üzenete is. Ez az alkotók felelõsége...
Zolkó 2007 ápr. 30. - 15:26:58
Aha. Ha viszont ez a verzió igaz, amit Te mondasz, akkor az a tény, hogy ugyanaz a csaj játszotta mindkét szerepet, csak a történet méginkább összekuszálódására szolgál. Nem is. A másik csaj az Õ képzelete volt, amilyennek szerette volna látni a barátnõjét. És ezzel együtt az életét is. És abban már nem volt benne a lakás, az ismerõsök, stb.
Na mindegy, nem ragozom tovább:) Ami viszont tény, hogy örülök az ilyen filmeknek, ahol ennyire nem világos, hogy mi történt, és közösen kell megfejteni:) (És még akkor se sikerül teljesen:) )
zszoltan 2007 ápr. 30. - 15:01:40
Ha egyikõtök sem értette, akkor jó, hogy kihagytam. Engem nagyon bír zavarni, ha elveszítem a fonalat, és nem tudom, most kire is kell figyelni.

Arról viszont, hogy ugyanaz a színésznõ játszik két nõt a Nõ kétszer (Sliding doors) címû film jut eszembe. Persze ott önmagát játszottam kétszer, de az alakotók figyeltek rá, hogy mindig legyen valami feltûnõ jel rajta a megkülönböztetéshez. Ha az elejétõl nézte az ember, akkor tökéletesen követhetõ volt a történet. (Az elsõ 5 percet lehagyva viszont már szinte lehetetlen...)
Zolkó 2007 ápr. 30. - 13:54:23
Persze, ugyanaz volt:) Mégsem tiszta minden, és nem tudom, hogy melyik része volt a valóság, és melyik a képzelet. Pl. nem létezõ lakás, emberek, akik nem ismerik meg, stb. Ha viszont a képzeletét látja, akkor honnan tudja az emberek neveit, ki hol lakik, de Õt senki nem ismeri?
Sosem szoktam egy filmen ennyit problémázni, de ez valahogy mégis elindította bennem azt a kényszert, hogy választ keressek a nyitva hagyott és meg nem értett kérdésekre:)
Zolkó 2007 ápr. 25. - 10:14:02
Jó film volt. Nem volt "mûvészieskedõ", bár én nem szeretem az efféle kategorizálást. Lie Kaas jó színész, a Testvéred feleségétben is jó volt. Valósághû szerelmi történet, európai módon bemutatva. Egy gondom van csak vele. Nekem nem sikerült összerakni:)
kevinspéci 2007 ápr. 24. - 10:32:29
Kösz.
Newcastle United 2007 ápr. 24. - 09:59:08
A Dogma filmeknek vannak szabályszerûségei. Többek között kézikamerás felvétel, nincs filmzene, sok benne a rögtönzés stb. Az elsõ ilyen a Szültésnap (1998) volt. Amúgy a Rekonstrukció több helyen eltér a klasszikus Dogma filmektõl.
Összes hozzászólás