...a szomszéd tehene - Furcsa próbálkozás az RTL-től

Nehéz szavakat találni arra, amit hétköznap este művel a csatorna.

Az kiderült, hogy ... a szomszéd tehene! jól indult, de aztán kifulladt. Az első öt adásból kettő megverte a Szerencsekereket (18-49-es korcsoportot nézve), ami szép teljesítmény, de a pénteki epizód szinte eltűnt a nézők szeme elől, mivel konkrétan fele annyian se nézték, mint Kasza Tibi game show-ját. Innen szép nyerni, ahogy mondani szokás. 

Tévénézettség: hatalmas bukta lett ...a szomszéd tehene, az RTL-nek mégis van oka az örömre

Felemásan sikerült az RTL-nek az első hét a nézettség szempontjából: ...a szomszéd tehene borzasztót ment a héten, viszont a Cápák között hatalmasat szakított vasárnap.

Tovább

A sorozat első részét látva több dolog is feltűnt, és még több kérdés merült fel, ami több résszel később sem tisztázódott. Hiába sikerült igazi sztárigazolást villantani: Magdi anyus visszatért; és hiába Kalamár Tamás, aki 17 évig volt a Barátok közt kreatív producere, ez a sztori élvezhetetlen. Az csak a legapróbb baj, hogy a készítők tényleg csak múzeumban láttak tinédzsereket, akik alapján mintázták a sorozatban felbukkanó karaktereket, akik amúgy sokat nem is adnak hozzá a történethez. (Az úszómester gyerek egyáltalán minek van? Nem indokolja semmi, hogy részét képezze a történetnek.) De amúgy is egy olyan történetről van szó, ami teljességgel is hiteltelen. 

Forrás: RTL sajtóklub

 

Az a probléma, hogy bizonyos értelemben két átlagos, normális családot látunk. Semmi extra nincs bennük, így könnyen a bőrükbe képzelhetjük magunkat. Csakhogy ezzel meg is teremtődik az a furcsa érzés, mint amikor a beültetett donor szervet nem fogadja be a gazdatest, és kilöki magából. A ...szomszéd tehene egy egyszerű, hétköznapi sztori akarna lenni, de nincs benne semmi, ami a való világra emlékeztetne minket. Az egész ott kezdődik, hogy az emberek nem így beszélnek, ahogy a sorozat karakterei. Semmi élő, életszerű és -szagú nincs egy szavukban és mozdulatukban sem. 

Arról nem is beszélve, hogy a néző nem is azt kapja, amit ígértek neki az előzetesekben meg az óriásplakátokon: nincs meg a barátból lesz az ősellenség feeling, holott valami olyasmit kéne látnunk, hogy a két főszereplő gyűlöli egymást. Hogy minden epizódban szívatják egymást, mint az öreg John Gustafson és Max Goldman.

Minden idők egyik legbájosabb taplófilmje

A szomszéd nője mindig zöldebb ma este a tévében!

Tovább

Ennek nyoma sincs, pedig, ha valami, akkor két szomszéd gyűlölködése nagyon jó téma, amiben bőven van lehetőség. Itt viszont el vannak kenve a dolgok. És az az igazán aggasztó, hogy nem látni nyomát annak sem, hogy majd a hatvanadik részre tényleg annyira elmérgesedik a két főhős kapcsolata, hogy  az egyik bontógolyóval lerombolja a másik házát, aki meg felgyújtja amazét. 

Magdi anyust is ide citálták nekünk, hogy tessék, akkor itt van, leesett a lépcsőn, amikor megbotlott a papír galacsinban, de most megint itt van, lehet örülni. A baj, hogy senki sem kérte, illetve nem nagyon találkoztunk aláírásgyűjtéssel, Facebook-csoportokkal, amik követelték volna őt vissza a képernyőre.  

Forrás: RTL sajtóklub

 

Az is furcsa, hogy indokolatlanul sok külső helyszínen játszódik a cselekmény. Az alaphelyzetből kiindulva itt egy szűk mikroközösséget kellene látnunk, ahol két szomszéd, akik eleinte még barátok, hogyan viszonyulnak egymáshoz. A Barátok köztben is az volt jól kitalálva, hogy egy lakóközösség viszonylag hihető hétköznapjait mutatta be, mindenki ismert mindenkit, voltak találkozások a kapunál, a bisztróban, a lépcsőház gangján, stb, de a Szomszédok is ebből a receptből főzött. Az RTL telenovellája túlbonyolítja ezt az egészet:

igyekszik több szálon, párhuzamosan futtatni sztorikat, de ez az ide-oda ugrálás kizökkenti a nézőt.

Ez technikai problémának tűnhet, de valójában tartalmi, dramaturgiai eredetű a baj. Van egy kocsikázós jelenet és van egy uszodás jelenet: egyik esetben egy csapatnyi nő megy A-ból B-be, a másik helyszínen meg eltűnik az egyik gyerek. Sok fontos dolog nem történik, mégis egyik helyről kapcsolunk a másikra és vissza, ahelyett, hogy egyben megnéznénk, ahogy az autó szépen lerohad az út közepén, aztán kijön a szerelő, aki meg lehúzza őket, majd jön az uszoda. És persze, ha valahogy még kontrasztban lenne a kettő, ha pont attól lenne vicces, mert valami nagyon mély, 20 perce építkező poéncunami készülne így elpusztítani a rekeszizmainkat, akkor még jó is lenne, de az, hogy ez a két dolog, az uszoda és a kocsikázás amúgy egy időben zajlik, még nem jelenti azt, hogy feltétlenül keresztbe is kéne vágni.

És akkor még szót sem ejtettünk a sorozat egyik főszereplő-párosáról, a felnőttfilmes rendezőről és színésznőjéről, na meg a köztük lévő "bonyolult" kapcsolatról.  

Egész egyszerűen azt is lehetne mondani, hogy ez most nagyon nem jött össze, és igen, "dögöljön meg" ... a szomszéd tehene (is)!