Megmagyarázhatatlan dolgok történtek az Exatlon nézettségével

Múlt héten lett vége a TV2 favoritműsora, az Exatlon Hungary maratoni hosszúságú, harmadik évadának. Megnéztük, mennyien volt kíváncsiak a végjátékra. A legutolsó adást, a férfiak döntőjét nézték a legkevesebben az egyik korcsoportban.

Mint olyan sokszor, most is teljesen különvált a teljes lakosság (4 évnél idősebbek, vagyis 4+) és a kereskedelmi célcsoport (18 és 49 év közöttiek) tévénézési attitűdje az Exatlon Hungary esetében (is): a 18 és 49 év közöttiek körében minimálisan nőtt az átlagos nézőszám az előző héthez képest (21. hét: 162 354 néző; 22. hét: 165 637), a teljes lakosság körében viszont szemmel látható növekedést produkált az előző héthez képest: az átlagos nézőszám ennél a célcsoportnál nagyjából 20.000-rel lett több a 22. héten, vagyis a múlt héten (21. hét: 502.340 néző; 22. hét: 521 422 néző).

De még ezekkel a számokkal is jócskán elmarad az RTL Klubon azonos időben vetített Konyhafőnök-adásoktól: a kereskedelmi célcsoportban a főzős verseny az előző hetihez képest közel 30 000 nézővel növelte átlagos nézőszámát a kereskedelmi célcsoportban (21. hét: 205 975; 22. hét: 231 118 néző).

Az Exatlon Hungary női győztese 2021-ben Szente Gréta; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A kereskedelmi célcsoportot tehát hidegen hagyta az Exatlon végkimenetele: a nézők többsége az RTL Klubon futó Konyhafőnököt nézte, és amikor vége lett az adásnak, csak akkor kapcsolt át a TV2 vetélkedőjére, aminek az utolsó fél órája így már nézettebb volt, mint az RTL Klub, ahol a késő esti Híradót sugározták.

Ebben a célcsoportban az is érdekes, hogy a legutolsó adást nézték a héten a legkevesebben:


hétfő: 157 767 néző, 11.7% SHR
kedd: 177 414 néző, 13.2% SHR
szerda: 162 393 néző, 12.7% SHR
csütörtök: 180 100 néző, 14.2% SHR
péntek: 148 892 néző, 11.8% SHR

A csütörtöki műsorban hirdettek győztest a női versenyzők között, míg a péntekiben a férfiak között, vagyis a kereskedelmi célcsoportban sokkal inkább voltak a női játékosokra kíváncsiak, mintsem a férfiakra.


A teljes lakosság körében másképp nézett ki a „nézők viselkedése”: a tévénézők a műsor ideje alatt kapcsolgattak a két műsor, illetve a két csatorna között, és az egyik félórában még A Konyhafőnököt nézték többen, majd a következő félórában már az Exatlont, a közönségarányok dinamikusan változtak a műsorok ideje alatt. Ilyen mintázat elég ritka és azt jelentheti, hogy

a 4+-os nézők nem tudtak dönteni a két műsor között, ezért felváltva figyelték a wannabe szakácsokat az RTL Klubon és a sportembereket a TV2-n.

A nézőszámok napokra lebontva a következőképpen alakultak:


hétfő: 518 791 néző, 13.8% SHR
kedd: 537 530 néző, 14.1% SHR
szerda: 503 908 néző, 14.0% SHR
csütörtök: 530 499 néző, 14.8% SHR
péntek: 516 384 néző, 14.1% SHR

Az Exatlon Hungary férfi győztese 2021-ben Herczeg-Kis Bálint; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Itt is látszik, hogy az Exatlon női döntőjére  jóval többen voltak kíváncsiak, mint a férfiakéra, és az is, hogy

a pénteki adás volt a második legkevesebb nézőt hozó adás a finishéten, ami egy olyan műsor esetében, ami 2020 decembere óta tart, és fél éve minden hétköznap adásban van, minimum furcsa.

 

És most nézzük az elmúlt hét további eredményeit: a hét legnézettebb műsora, mint már megszokhattuk, A mi kis falunk szombati epizódja lett, a teljes lakosság körében 835 508 nézővel és 23,6 százalékos közönségaránnyal (hol van már az egymilliós nézőszám?!), a kereskedelmi célcsoportban 307 746 nézővel és hihetetlenül magas, 27,8 százalékos közönségaránnyal. A múlt hét legnézettebb filmje a kereskedelmi célcsoportban a Demóna: A Sötétség úrnője (RTL Klub) lett, a 19. helyet csípte meg 136 860 nézővel és halovány 10,5 százalékos közönségaránnyal, a teljes lakosság körében viszont nem tudott egészestés film bekerülni az első 50 helyezett közé. Bekerültek viszont a TV2-n a délutáni műsorsávban vetített szappanoperák, amik a főműsoridős filmeket is lepipálták.

Az RTL Klub Híradója a hullámvasúton éppen lejtmenetben volt múlt héten, a kereskedelmi célcsoportban több mint 30 000 nézőt veszített egy adás átlagosan, de a csatorna szerencséje, hogy a főműsoridő csak este 7 órakor kezdődik, vagyis ezekbe az eredményekbe a Híradó még éppen nem számít bele. Beleszámít viszont A Konyhafőnök, és ennek köszönhetően jelentősen növelni tudta a csatorna az átlagos közönségarányát a kereskedelmi célcsoportban: RTL Klub: 15,1% SHR; TV2: 10,7% SHR.

(Nielsen Közönségmérés)