Megnéztük, melyik tévécsatornán követték az emberek a választások eredményeit

A vasárnap lezajlott országgyűlési választásokra természetesen minden nagyobb tévécsatorna választási műsorral készült, mi pedig megnéztük, hogy melyik csatornát mennyien követték figyelemmel.

Írhatnánk, hogy a Sztárban sztár utolsó adása lett a múlt hét legnézettebb műsora a teljes lakosság körében (797 030 néző, 22,1% SHR), a kereskedelmileg fontos, 18 és 49 év közöttiek körében az RTL Klub sorozata, A mi kis falunk győzedelmeskedett (257 639 néző, 20% SHR), de mindez kit érdekel, amikor vasárnap voltak a parlamenti választások!

Megnéztük, hogy a tévénézők hol követték nyomon az eredményeket: minden nagyobb tévécsatorna választási műsorral készült, viszont mi sajnos csak az RTL Klub és a TV2 nézettségi adatait kapjuk meg részletesen, továbbá a top 50-es nézettségi listát mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság körében. 

Az RTL Klub kettévágta élő választási műsorát: az első etap este 7-kor kezdődött, de csupán 20 percig tartott, hogy aztán leadjanak két epizódot A nép szolgája című ukrán tévésorozatból, Volodimir Zelenszkijjel a főszerepben. A választási műsor második etapja 20.35-kor kezdődött.

Az első rész, tehát a 20 perces etap a kereskedelmi célcsoportban 215 243 nézővel és 18 százalékos közönségaránnyal a hét ötödik legnézettebb műsora lett. A teljes lakosság körében 587 598 nézőt vonzott a 20 perces rész, ami 15,3 százalékos közönségarányt jelent, és ez már csak a 22. helyre volt elég.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Ekkor azonban elkezdődött a csatornán A nép szolgája című sorozat, amiből két epizódot vetítettek: az első rész 162 372 nézőt (23. helyezett), a második 148 922 nézőt (34. helyezett) vonzott a kereskedelmi célcsoportban. A teljes lakosság körében egyik epizód sem tudott felkerülni a top 50-es listára.

Aztán 20.35-kor kezdődött az RTL Klub választási műsorának második etapja, amire viszont a kereskedelmi célcsoportban már csak 158 736-an voltak kíváncsiak, ez a 25. helyre volt elég a top 50-es listában, a közönségarány 12,1 százalékos volt.

A teljes lakosság körében szinte teljesen elvesztette a közönséget:

csupán 359 839 néző kapcsolódott vissza a csatornára, a közönségarány rendkívül alacsony, 10 százalék lett, és a műsor nem tudott felkerülni ebben a célcsoportban az 50 legnézettebb műsor listájára.

A TV2 nem vágta szét választási műsorát, a Sztárban sztár döntője szombaton volt, hogy vasárnap már csak a választásokra tudjanak koncentrálni. Az este 7-től 23.30-ig tartó műsort a kereskedelmi célcsoportban, vagyis a fiatalok körében 155 138-an követték figyelemmel, a közönségarány 11,8 százalékos lett, és a 28. helyet tudta megszerezni a legnézettebb műsorok listáján. A teljes lakosság körében 553 289 néző választotta a TV2-t tájékozódási pontjául, ami 17,4 százalékos közönségarányt jelentett, és a top 50-es listán a 26. helyen értek célba.

Gönczi Gábor; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Ez pedig azt jelenti, hogy a fiatalok körében az RTL Klub kettévágott választási műsora nyert, míg a teljes lakosság körében, a TV2.

A kereskedelmi célcsoportban az M1 választási műsora is bejutott az 50 legnézettebb műsor közé: itt már este fél 7-kor elkezdődött az adás, és egészen 00.50-ig tartott. 152 160 néző választotta a csatornát, a közönségarány 13,2 százalék lett, és a múlt hét 31. legnézettebb műsora lett végül. A teljes lakosság körében 459 135 néző választotta az M1-et tájékozódásul, ami 13,9 százalékos közönségarányt jelentett, és a műsor ebben a célcsoportban a 46. helyet szerezte meg a top 50-es listán.

Az ATV választási műsora nem került fel a kereskedelmi célcsoport 50 legnézettebb műsora közé, ezért erről sajnos nincs adatunk, viszont a teljes lakosság körében épp az 50. legnézettebb műsor lett: ebben a célcsoportban 433 387-en nézték az ATV-n a választás eredményeit, a közönségarány 11,8 százalék lett.

Forrás: atv.hu

 

A teljes lakosság körében az RTL Klub választási műsora nagyon jól kezdett, de aztán a Zelenszkij-féle sorozat közben a választási eredményekre szomjazó közönség elpártolt a csatornától, és inkább egy másik csatornán folytatták az beérkező választási adatok követését (vagy hagyták a francba az egészet), és sokkal-sokkal kevesebben tértek vissza a csatornára, így ebben a célcsoportban végül a TV2 és választási műsora nyert.

PORT.hu

 

Borítókép: Janos Kummer/Getty Images