Múlt héten több nagy dobásuk is volt kereskedelmi csatornáknak: a TV2 március 14-én leadta az Elkxrtukat (reklám nélkül!), az RTL Klub az ukrán elnök főszereplésével készült vígjátékkal, egy új séfes sorozattal és A mi kis falunk legújabb évadával debütált.
Míg a teljes lakosság körében kirobbanthatatlan az első helyről a TV2 beöltözős showműsora, a Sztárban sztár (885 742 néző; 22,8% SHR), addig a kereskedelmi célcsoportban, vagyis a 18 és 49 év közöttiek körében A mi kis falunk legújabb évadának első epizódja lett a hét legnézettebb műsora 301 868 nézővel és elképesztően magas, 24,9 százalékos közönségaránnyal, ami azt jelenti, hogy az éppen tévét nézők közül minden negyedik ember a sorozatot nézte szombat este. Persze a Sztárban sztár ebben a célcsoportban is jó eredményt ért el, és a második lett a nézettségi toplistán 273 775 nézővel és 20,9 százalékos közönségaránnyal.
A mi kis falunk a teljes lakosság körében a harmadik helyen végzett (811 137 néző; 22% SHR), a második helyre pedig a március 15-i RTL Híradó került be 855 157 nézővel és 23,5 százalékos közönségaránnyal.
A kereskedelmi célcsoportban a múlt hét harmadik legnézettebb műsora a Forma 1 közvetítése lett az M4 Sporton 252 401 nézővel és hihetetlenül magas, 28,6 százalékos közönségaránnyal. Az említett célcsoportban igen jól teljesített az RTL Klub vadonatúj vígjátéksorozata,
A Séf meg a többiek, és egyenesen a negyedik helyre ért be a toplistán 250 907 nézővel és 22,9 százalékos közönségaránnyal.
A sorozat első epizódja a teljes lakosság körében a tizenhatodik helyet szerezte meg 677 295 nézővel és 18,4 százalékos közönségaránnyal.
Azt már a múlt héten megírtuk, hogy a március 14-én a TV2-n reklámszünet nélkül adta le az Elkxrtuk című filmet (utoljára ilyenre a Schindler listája esetében emlékszünk, már ami a kereskedelmi csatornákat illeti), ami a teljes lakosság körében 552 281 nézőt ért el, ami 17,8 százalékos közönségarányt jelentett. A heti összesítésben ez csupán a 30. helyre volt elegendő, vagyis ez volt a hét 30. legnézettebb műsora.
A kereskedelmi célcsoportban a filmet 190 146-an követték figyelemmel, 17,3 százalékos közönségarány mellett, a héten ez lett a 18. legnézettebb műsor a 18 és 49 év közöttiek körében. Ehhez képest A nép szolgája című ukrán vígjátéksorozatot, melynek a mostani ukrán elnök, Volodimir Zelenszkij a főszereplője, a kereskedelmi célcsoportban 190 870-en nézték, és ezzel a 16. legnézettebb műsor lett a múlt héten az említett célcsoportban 15 százalékos közönségaránnyal.
Több ember nézte a Zelenszkij-féle sorozat első részét, viszont a közönségarány kisebb volt, mint az Elkxrtuk esetében.
Ez azt jelenti, hogy vasárnap este többen néztek tévét, mint március 14-én, hétfőn, és ebből a sok emberből arányaiban kevesebben nézték A nép szolgáját, mint az Elkxrtukat, amit az éppen tévézők nagyobb százaléka választott hétfő esti szórakozás gyanánt.
Vagyis több nézőt ért el Zelenszkij sorozatának első része (a második résznél azért már mindkét célcsoportban lemorzsolódtak a nézők), mint az Elkxrtuk, viszont a közönségarány tekintetében a magyar politikai film nyert.
A teljes lakosság körében a Zelenszkij-féle sorozat első epizódját 561 568-an választották vasárnap este, és ezzel a hét 27. legnézettebb műsora lett, ezzel szemben az Elkxrtuk a maga 552 281 nézőjével a 30. helyet tudta megszerezni. Vagyis itt is ugyanaz történt, mint a kereskedelmi célcsoportban, többen nézték az RTL Klubon A nép szolgáját, mint a TV2-n az Elkxrtukat. Viszont a közönségarányok itt is árnyalják a képet: A nép szolgája 14,4 százalékos közönségarányt produkált, míg az Elkxrtuk 17,8 százalékot, ami azt jelenti, hogy akik éppen abban az időben tévét néztek, azok közül nagyobb százalékban választották az Elkxrtukat, mint a Zelenszkij-féle sorozatot.
Azt is meg kell jegyezni, hogy az RTL Klub A nép szolgájából két részt is leadott: míg az első rész (190 870 néző; 15% SHR) a kereskedelmi célcsoportban a 16. lett, addig a második rész már csak a 29. helyen ért célba 160 881 nézővel és 12 százalékos közönségaránnyal, ami az első rész 15 százalékos közönségarányához képest jókora csökkenés.
A teljes lakosság körében az első epizód (561 568 néző; 14,4% SHR) a 27. legnézettebb műsor lett múlt héten, viszont a második rész már csak a 40. helyet tudta megszerezni 423 595 nézővel és 10,4 százalékos közönségaránnyal. A csökkenés itt még nagyobb arányú, mint a kereskedelmi célcsoportban.
Így a Zelenszkij-féle sorozat esetében elég egyértelmű, hogy a kíváncsiság jelentős szerepet játszott abban, hogy ennyien megnézték az első részt, és a számok alapján nem igazán egyezett az alkotók és a nézők ízlése, így elég nagyot csökkent az második rész nézettsége az elsőhöz képest, a reklámszünet után szépen elszivárogtak a nézők a csatornáról. Addigra már elkezdődött a TV2-n a Sztárban sztár is, ami szintén elszipkázhatott sok nézőt az RTL Klubról.
A két legnagyobb rivális csatorna, az RTL Klub és a TV2 között múlt héten csak hajszálnyi különbség volt a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében: RTL Klub: 13,4% SHR; TV2: 13,2% SHR.