Toronymagasan nyerte a 47. hetet a TV2 az RTL-lel szemben, de a párharcba beleszólt az M4 is a labdarúgó-világbajnokság meccseivel.
Beszakadt az RTL nézettsége, a hétköznapokat a TV2 két realityje, a Farm VIP és A nagy Ő nyeri hatalmas fölénnyel, és hétvégén sem jobb a csatorna helyzete:
véget ért az X-Faktor, az űrt A mi kis falunk új évada igyekszik betölteni, és ott van még a vasárnap, amit rendre hatalmas nézettséggel visz a TV2 a Sztárban sztár leszekkel. Erre mondjuk azt, hogy innen szép nyerni, de most nézzük, mi befolyásolta még a múlt hét nézettségi adatait.
Focinemzet vagyunk (?), a tévénézők életét elég erőteljesen meghatározza a foci vébé is, amelyet a közszolgálati csatorna, az M4 közvetít, és az adatokon látszik, hogy bár szokatlan időpontokban vanna a közvetítések, még így is tömegek nézik a vb-t. Olyannyira, hogy
a fiatalok körében a múlt hét két legnézettebb műsora egy-egy focimeccs volt,
a közönségarány mindkét esetben megközelítette a 25 százalékot. Az első helyezett a spanyol-német összecsapás, míg a második legnézettebb a brazil-szerb meccs volt. A negyedik, a hetedik, a nyolcadik és a tizedik helyen is egy-egy focimeccs áll, vagyis mondhatjuk, hogy a fiataloknál a labdarúgás került az első helyre, minden más műsor csak ezután következik.
A teljes lakosság körében nem ennyire egyértelmű a vébé sikere, ebben a célcsoportban a legnézettebb meccs a spanyol-német lett 825 685 nézővel és 20,3 százalékos közönségaránnyal, de ez a csak az ötödik legnézettebb műsor lett a héten.
Összességében elmondható, hogy mind az RTL, mind a TV2 műsorai többsége vesztett nézőszámából, de ez most valószínűleg a focimeccsek számlájára írható, és nem arról van szó, hogy hirtelen minden tévés produkció minősége romlott volna, és ezért pártoltak el a nézők.
És most nézzük a két nagy kereskedelmi csatorna nézőszámait!
A TV2 csúcsformában van, köszönhető ez többek között a múlt héten elindult Farm VIP-nak is.
A „kaland”reality egy-egy adását a fiatalok körében átlagosan 253 179-en nézték a premierhéten, ami 20,5 százalékos közönségarányt jelentett, a teljes lakosság körében 816 349-en követtek egy adást, itt a közönségarány 21,6 százalék lett.
Ez igen jó eredménynek számít, majdnem utoléri az Ázsia Expressz utolsó hetének nézőszámait, ami igencsak magasnak számított, pláne az RTL-en közel azonos időpontban futó A Konyhafőnök VIP eredményeihez képest. A főzős vetélkedő jelenlegi évada igencsak halovány az előzőekhez képest, lehet, hogy kezd kifulladni a műsor, de az is előfordulhat, hogy a casting nem sikerült fényesen. Mindenesetre a fiatalok körében elért 143 216 néző adásonként enyhén szólva sem meggyőző, a 12,2 százalékos közönségarány pedig szintén nagyon alacsonynak számít. A teljes lakosság körében elért 367 555 néző adásonként borzalmasan kevés, főleg a Farm VIP 816 349 nézőjéhez viszonyítva.
És akkor még nem beszéltünk a TV2 másik realityjéről, A nagy Ő-ről, ami szintén szép eredményeket hoz a csatornának, főleg úgy, hogy a műsor viszonylag későn kezdődik. Adásonként átlagosan 207 176 nézőt ért el Árpa Attila csajozása a fiatalok körében (20,4% SHR), míg a teljes lakosság körében 620 666 néző kapcsolt a TV2-re (21,3% SHR) – ebben a célcsoportban még nőtt is a nézők száma az előző héthez képest (603 639).
Az RTL a múlt héten egyedül A mi kis falunk legújabb évadának első epizódjával tudott (volna) labdába rúgni, de a nagy durranás inkább egy kisebb pukkanás lett. Mivel a TV2-n szombaton zajlott a Dancing with the Stars döntője, így az RTL nehezített pályára kényszerült. A sorozat a fiatalok körében jobb nézőszámot ért el (245 164) a DWTS-nél (207 270), viszont a teljes lakosság körében győzedelmeskedett a táncos műsor (895 797 néző) A mi kis falunk ellenében (603 596 néző).
A TV2 jolly jokere, a Sztárban sztár leszek hozta a papírformát,
nevezetesen ez lett a legnézettebb műsor a teljes lakosság körében 933 264 nézővel és 24,9 százalékos közönségaránnyal, második lett a DWTS döntője, a harmadik helyet pedig a Farm VIP legnézettebb, hétfői adása szerezte meg 865 217 nézővel és 23,1 százalékos közönségaránnyal.
A fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében is elhúzott a TV2: 19,5 százalékot értek el, míg az RTL-nek 12 százalékkal kell beérnie, vagyis egyre inkább nyílik az olló a két csatorna között.