Múlt héten az RTL Klub és a TV2 is növelni tudta a közönségarányát a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben.
A nézőszámok viszont nem nőttek jelentősen az előző héthez képest, vagyis a szigorítások miatt nem néznek többen tévét. Az arányok növekedése viszont a TV2 és az RTL Klub számaiban megmutatkozik: mindkét csatorna közönségaránya nőtt az előző héthez képest: a TV2-é a múlt héten, vagyis a tizedik héten 12,8 százalék lett (9. héten: 11,9 százalék), az RTL Klubé a tizedik héten 13,1 százalék (9. héten: 12,2 százalék) lett a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben.
Minden vizsgált műsor növelni tudta a közönségarányát, egyet kivéve: meglepetésre az RTL Klub Híradója az egyedüliként veszített közönségarányából: míg a 9. héten még 18,6 százalék volt, a 10 héten már csak 17,2 százalék. A többi vizsgált adás mind erősödött a múlt héten, íme táblázatba foglalva:
|
9. hét |
10. hét |
RTL Klub Híradó |
18,6% |
17,2% |
TV2 Tények |
15,4% |
15,6% |
RTL Klub Fókusz |
14,7% |
16,1% |
TV2 Tények Plusz |
12,3% |
13,6% |
RTL Klub Keresztanyu |
15,8% |
16,2% |
TV2 Exatlon |
14,2% |
15,1% |
Az RTL Klub Híradójának csökkenése azért is viszonylag nagy meglepetés, mert az utána következő magazinműsor, a Fókusz közönségaránya nőtt a legnagyobbat az előző héthez képest. Azt pedig általában megfigyelhettük, hogy az egymás után következő műsorok húzzák egymást fel vagy le, de ebben az esetben pont az ellenkezője történt.
A kereskedelmi célcsoportban a múlt hét három legnézettebb műsora a Keresztanyu szerdai, keddi és hétfői epizódjai lettek, a legnézettebb részt 281 160-an nézték. A TV2 legnézettebb műsora az Exatlon szerdai adása lett 232 102 nézővel, ez összesítésben a múlt hét negyedik legnézettebb műsora lett. Vagyis a Keresztanyu és az Exatlon továbbra is fej-fej mellett halad a nézettségi versenyben. Második hete van a két műsor azonos idősávban, és eddig általában a nézők kitartottak a Keresztanyu mellett, és csak a műsor végén váltottak át a TV2-re, hogy Exatlont nézzenek, viszont múlt héten csütörtökön és pénteken már meg történet az is, hogy még a Keresztanyu befejezése előtt a többség inkább az Exatlonra kapcsolt, vagyis a múlt heti trendek alapján van mitől tartania a Keresztanyunak. Mint a fenti táblázatból is látszik, ha csak kicsivel is, az Exatlon közönségaránya nagyobb mértékben nőtt, mint a Keresztanyué, vagyis a meccs még nincs lejátszva, sőt! A mi kis falunk ismétlései már rég elvesztették a küzdelmet az Extalonnal szemben, a nézők nagyobb százaléka inkább a TV2 sportrealityjét választja a sorozat ismételten bemutatott epizódok helyett, ami mondjuk nem is olyan meglepő. Pajkaszeg lakóit egyébként március 20-tól új kalandok várják, ugyanis az RTL Klub folytatja a nagy sikerű sorozatot az 5. évaddal, de ez a hétköznapi nézettségen nem fog segíteni nekik, hiszen az új részek csak szombatonként kerülnek adásba.
És ha már a szombatnál tartunk: igen jó eredménnyel zárult az RTL Klub egy másik sorozata, A Tanár harmadik évadának utolsó epizódja: a kereskedelmi célcsoportban a tizedik legnézettebb műsort lett a múlt héten 219 754 nézővel és 13,9 százalékos közönségaránnyal.
A teljes lakosság körében a csütörtöki RTL Híradó lett a legnézettebb műsor a héten 859 112 nézővel és 23,3 százalékos közönségaránnyal, majd rögtön a második helyre ért be a TV2 szintén csütörtöki hírműsora, a Tények 843 107 nézővel és 22,8 százalékos közönségaránnyal, vagyis a tévénézők extra híréhségről tanúskodtak a csütörtöki napon. A Keresztanyu viszont a teljes lakosság körében kezdett beerősíteni: a legnézettebb, szerdai epizód az ötödik helyet szerezte meg a nézettségi listán 802 158 nézővel és 17,7 százalékos közönségaránnyal. Az előző, kilencedik héten a sorozat legnépszerűbb epizódját még csak 795749-en nézték.
A jövő hét nagy kérdése az lesz, hogy hová fajul a múlt hét utolsó két napján megkezdődött változás, nevezetesen, hogy a Keresztanyuról már nagyobb arányban szállingóznak el a nézők, és kapcsolnak át a TV2 Exatlonjára.