Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Ezért áll fent a paradoxon, vagy az idõvonal tényleg spirális, vagy meghatározhatatlan irányú, ami itt ott kereztezi egymást :D Vagy eltérõ dimenziók :D
1: Honnan tudta a robicsaj, hogy a srác fejét bele kell nyomni a tortába és utána lelocsolni pezsgõvel?
Elõször arra gondoltam, hogy az elején a robicsaj (akirõl a végén kiderül, h ember) elhibázta az idõutazást és egy évvel korábbra érkezett. Ez megdõlt.
Másodszor arra gondoltam, hogy az öreg srác tanította meg erre a robicsajt.
2: Ember csaj visszautazása a földrengés idejébe.
Eddig még oké volt, hogy nagyjából mindent megmagyaráztak és nem volt semmi keveredés, de ezzel most betaláltak. Most ezzel, hogy visszautazott meg kell mindenképpen építeni a robicsajt, hogy az ember átültesse a memóriáját a jövõben. De ha megépíti, akkor a jövõbeli jelenet, amikor meghal sem olyan lesz, mit amilyennek láttuk. Vagy olyan lesz, mert mondjuk az embercsaj hamarabb hal meg, mint az öreg srác.
Igen, eléggé megtörte. Illetve inkább ez egy hosszú idõfolyam része, ami keresztbe kasul keresztezi egymást :D Csak azt nem tudom hol lehet az eleje, de a vége egyértelmûen az, hogy vissza jön a lány, az eleje meg talán az, hogy meglövik, és véletlenül csinál egy olyan gépet, ami hasonlít egy lányra :D
De akkor sem vagyunk még körnél, mert Jiro-t megmenti, és utána Jiro kb ugyanakkora újra megalkotja a gépet, csak most nem a megtervezés és a megépítés a fõ feladat, hanem a rekonstrukció. Tehát kör helyett inkább egy végtelen jelet kell elképzelni, vagy egy 8-ast :D
SPOILER, mostantól minden az, csak szólok, mert mi úgyis elfelejtjük/megunjuk idõvel eme szó odabiggyesztését. :D
Na akkor megpróbálom megoldani a paradoxonról felvázolt képed.
A paradoxont ne egy körnek képzeljük el, hanem inkább egy spirálnak, szakaszokra bontva, és ez a spirál egy pontnál elkezd kört alkotni, és ez a kör a film sztorija.
Szakaszok:
1: Jiro mivel láthatóan magányos fajta, megalkotott körülményektõl független egy olyan nõt akibe belebolondulna ha igazi lenne. Visszaküldi valamiért a múltba.
2: A jövõbeli lány véletlen pont úgy néz ki, mint a kiborg, ezért roppant kíváncsi lesz a gép történetére, memóriáját beépíti, az érzelmeit sajátjaként éli meg mikor visszautazik a múltba, közel ugyanúgy megtörténik minden mint amit a film elején láttunk, majd visszautazik. Jiro itt már nem vágyaiból kiindulva fejleszti ki a jövõben a gépet, hanem egy konkrét nõbõl kiindulva akit az életben többet nem látott.
3: Jiro visszaküldi a gépet, hogy mentse meg a fiatal énjét a megbénulástól, az említett spirál itt csatlakozik vissza és válik körré, pontosabban azzá a paradoxonná amit láttunk.
Igen, nekem is az volt az érzésem, hogy dirrekt csesztetik az amcsikat a kliséikkel :D
Spoiler
Én a vége elõtt 20 perccel úgy voltam, hogy na nem, nem, így nem lehet vége, még van vagy 20 perc, itt valami lesz :$ És elértem egy olyan érzelmi mélypontot, olyan drámai volt a hangulatom, hogy elég lett volna egy csepnyi derû is a végére, és kiugrottam volna a bõrömbõl, de aztán olyan adag nem giccses Happy End-et kaptunk, egy mesteri húzással, tulajdonképpen csak ámultam és bámultam, hogy milyen szépen értek össze a fonalak a történet végére. Viszont a logikai idõcsapda még mindig fent áll :D
A lány vissza utazott egy évvel a tragédia elé. Jiro akkor bele szeret, megtörténik a baj, és 50 év múlva megalkotja a lány cybort mását, akit a lány meglátt sok sok év múlva, ezért vissza utazik egy évvel a tragédia elé. :D
Szóval, ha a lány nem utazik vissza, Jiro nem szeret bele, nem csinálja meg a Cyborgot, késõbb a lány nem látja meg, és nem utazik vissza. Viszont ha nem utazik vissza, akkor Jiro nem szeret bele, és nem csinálja meg a cyborgot, így a lány biztos nem fog vissza utazni :D
Ellenben ha vissza utazik, az csak úgy lehet, ha elkészült a cyborg, és az csak úgy készülhetett el, ha Õ vissza utazott. Ok és okozatt, csak melyik az ok, és melyik az okozat, és melyik idõsíkban melyik mikor történt :D
3x
***spoiler***
Most még jobban figyeltem a részletekre. Pár apróság:
A földrengésnél amikor meghibásodik a lány idõtorzító képessége, feltûnik még az is, hogy a jövõbe lát néhány másodpercre és észleli, hogy a ház rájuk omlik ha ott maradnak továbbra is. Jiro lakásában egy G4-es iMac pihen az asztalon, és a film végén a múzeumban a lány épp ugyanolyat néz amikor odafut a barátnõje egy másik terembõl.
A csókjelenet: A lány már akkor viszontszerette õt, és törést okozott benne az a mondat és viselkedés ahogy lereagálta Jiro az Õ válaszközeledését. Ez egy ismétlõdõ hiba (pontosabban sztorihosszabbító dramatizáló klisé) a robot/ember párkapcsolatos filmekben, hogy túl sokat várnak el a géptõl, és mivel az még nem képes kimutatni a hagyományos módon érzelmeit, ezért besértõdnek rajta.
A macska áthozása a múltból majd visszaküldése ügyes húzás, és logikus. A macska nem pofázhatja el a múltban, hogy járt a jövõben, de kedveskedésnek a lány részérõl kiváló! :)
A memória beépítésének ötlete egyszerûen mesteri fordulat a történetben, most is csak ámulok és bámulok, annyira jó, és ezzel teszik hepienddé végül a filmet.
***spoiler vége***
Van egy olyan érzésem, hogy még sokszor megnézem, nagyon beletaláltak a lelkivilágomba. (ahogy a Chobits és a DearS is, a TSCC-rõl nem is beszélve (ezek mind ugyanaz a téma érzelmileg/technikailag, csak a kerettörténet/kivitelezés más))
Nekem sajnos nincs igazi mondanivalóm a filmhez, mert technikailag alig van benne valami.. (és 'köztudott', hogy én arra gerjedek) Viszont frankó sírós film, kétszer néztem meg, és kétszer be is sírtam rajta.. Valahogy gyengém a gépek "érzelmei", többek közt azért mert inkább hozzájuk állok közelebb mint az emberekhez, annak ellenére is, hogy az agyam egy roncs.. és közel sem méltó a pontatlanságai miatt egy számítógéphez.
Azoknak akik csak úgy idecsöppentek: Ez a film, egyfajta tisztelgés a Terminator filmek (és a sorozat) elõtt, de egyben vígjáték, és erõs dráma, romantikus/szerelmes film. Az utóbbi kettõre igen erõsen rágyúrtak.
> Egészen gyönyörû, ahogy a géplány átformálódik érzõ lénnyé.
> A kivitelezés profi, a színészek is.
> A klisék (ami van) láthatóan szándékosak (szerintem a japánok igazából gyûlölik az amerikaiakat, a látszólagos majmolás mellett).
> A végén, minden a film közben felmerülõ fontosabb kérdésre választ kapunk.
Nagyon nagyon jó film, és nagyon jól közelíti meg az idõutazással kapcsolatós anomáliákat, párhuzamos síkok, és a többi. Mindenkinek tudom ajánlani, aki szereti az ilyen filmeket. Kicsit japán, de ezt nézzük el neki. :)
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások