Valahol, egy franciaországi nyaralóban Bernard és neje, Jacqueline vendégeket várnak egy kellemesnek ígérkező hétvégére. Az egyik vendég, Bernard legjobb barátja, Robert, aki Jacqueline titkos szeretője. A másik vendég Brigitte, Bernard titkos szeretője. A ház ura feleségének úgy állítja be a dolgot, mintha Brigitte Robert párja lenne, de mivel Robert még sosem látta a nőt, összetéveszti a szobalánnyal, akit szintén Brigitte-nek hívnak. És ha mindez nem lenne elég, hamarosan beállít egy "pusszancsra" a szobalány férje is, Bertrand...
Madách Színház, november 4-7., 19:00, november 8.,, 17:30, 20:00, november 9-10., 14:30, 17:00
VIII. Henrik az angol történelem talán egyik legkülönösebb szereplője, aki nemcsak szélsőséges tetteinek lenyomatát hagyta az utókorra, hanem hat házasságának legendáját is.
Hat feleség, hat különböző személyiség, hat rendhagyó életút. Mégis mindannyian ugyanazt a férfit választották, és kettejük kivételével nem élték túl (...a férjüket).
A SIX ezeket a rendkívüli történeteket idézi meg a koncertmusical szokatlan, ám annál kirobbanóbb formájában. A hat királyné fergeteges popdívaként születik újjá és megindul az (ének)verseny a legkirályibb királynő címért. Magával ragadó, pezsgő zeneszámok váltják egymást, különféle zenei stílusok feszülnek egymásnak, női zenekari kísérettel.
A vállalkozó szellemű nézőink ezúttal nemcsak a nézőtérről figyelhetik az eseményeket, hanem helyet foglalhatnak a színpadon, azaz a trónteremben is.
A SIX 2020-ban elnyert három Drama Desk és két Tony-díjat. Öt kategóriában jelölték a Laurence Olivier-díjra, illetve a Legjobb új musical album kategória Grammy-díjára.
Korrepetítor: Asztalos Rita, Bóna Ili, Felszegi DalmaA koreográfus kreatív asszisztense: Farkas AmátaKoreográfus asszisztens: Végh Katalin MáriaA rendező munkatársa: Vaszilenko Eugenia.
Közreműködik: a Madách Színház zenekara
Hogy az meg mi és mi kell hozzá?Kell egy nagyformátumú művész, jelen esetben zenész és zeneszerző, aki vette abátorságot, hogy a múlt évszázad közepe felé, Magyarországon szülessen meg. Kell az ő eseménydús élete és egyedülálló munkássága.Kell egy író, aki a könyvéből darabot ír.Kell hét baromi jól éneklő és játszó színész.Kell egy elképesztően profi zenekar.Kell zene. Jó zene. Nagyon jó zene!Kell huszonegy dal.Kell millió nagy és apró szórakoztató ötlet, játékban, zenében, táncban.Kell látvány, ami egyszerű, mégis ötletes és magával ragadó.És végül kell ön, hogy eljöjjön, megnézze, lassan elengedje magát, dúdoljon,énekeljen, emlékezzen, merengjen, megdöbbenjen, nevessen, sírjon, majd vonja le atanulságot: egyedül nem megy!
A zenekar tagjai: Hoffmann György, Dobos László, Hajba Áron, Hajba Imre és Almann Gergő.
2006 - POSZT: Legjobb előadásA minap azt vágta a fejemhez valaki, hogy én egy moral insanity vagyok. Ez bizony elég rosszul esett, de aztán rájöttem, hogy igaza van. Csakhogy a moral insanity nem tudja magáról, hogy az, én pedig tudom, tehát én mégsem lehetek az. Akkor hát ki a moral insanity?Te vagy az!Igen te, aki most éppen ezeket a sorokat olvasod!Te, aki a világ érzéketlenségétől szenvedsz. Környezeted áldozata, te! Aki a könnyekig tudod sajnálni magad, holott te vagy a legérzéketlenebb és a leggátlástalanabb ember. Most biztosan azt gondolod, hogy te nem vagy az, de csak akkor nem lennél az, ha azt gondolnád, hogy az vagy!Gyere el! Nem fogsz megváltozni, de lesz a darabban egy-két hozzád hasonló figura. Talán még azt is megtudod, hogy miért ANYÁM ORRA a címe!
Norrison bankigazgató a pihenésére készülődik, amikor a családjánál vendégeskedő lány - jónevű amerikai milliomosházaspár egyetlen gyermeke - vészhelyzetet jelent be: férjhez ment. Ami még rosszabb: a szülők megtudták, és útban vannak ide. Ami ennél is rosszabb: a férj egyáltalán nem gazdag. Sőt. Sőt. Sőt! De ami a legrosszabb: már a gyerek is úton van. Norrisonnak egyetlen órája van, hogy kifordítsa a sarkából a világot. Persze ennek ára van. Magas ára. De egy bank gépezete talán elég hozzá...A bemutató Molnár Ferenc örököseinek engedélyével, a Hofra Színházi és Irodalmi Ügynökség közvetítésével valósul meg.
Müpa (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem), november 7., 21:00
Km.: Túri-Nagy János (orgona)
John Williams–Hodován Milán: Csillagok háborúja – főcímAndrew Lloyd Webber–Túri-Nagy János: Az Operaház fantomjaJohn Williams–Túri-Nagy János: Harry Potter – Hedwig témájaJ. S. Bach: D-dúr prelúdium, BWV 532/1Hans Zimmer–Hodován Milán: Eredet – IdőJohn Williams–Hodován Milán: Jurassic Park – főcímJohn Williams–Hodován Milán: Schindler listája – főcímHans Zimmer–Klaus Badelt–Túri-Nagy János: A Karib-tenger kalózai – főcím
Filmzene orgonán? Miért ne?! De hogy fog szólni? Izgalmasabban, mint hinnénk, hiszen a többnyire a fejünk fölött függő hangvető leereszkedik, a karzatokon helyet foglaló közönség számára pedig páratlan akusztikai élmény kínálkozik. Az orgona most szó szerint is új megvilágításba kerül, és kiderül, hogy e hangszeren nemcsak a komoly egyházi művek szólnak jól, hanem a könnyedebb műfajok is.Az est válogatott filmzenéit Túri-Nagy János szólaltatja meg. A fiatal előadó a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen szerzett orgonaművészi diplomát, majd 2024-ben elvégezte a korrepetitor szakot is. Tanulmányai során a legnagyobb hazai és külföldi orgonisták irányításával tökéletesítette játékát.
Km.: Hámos Júlia (zongora)Julia Wolfe: új mű (az ECHO felkérésére) – ősbemutatóStravinsky: ElégiaSosztakovics: Szonáta brácsára és zongorára, op. 147
A brácsás viccek ideje lejárt! Erre a sokoldalú francia-holland muzsikus, Sào Soulez Larivière az élő példa: szenvedélyes kamarazenész, új műveket mutat be és átiratokat készít, tanít a salzburgi Mozarteumban. A sokszoros versenygyőztes brácsás Tabea Zimmermann-nál is tanult, a Rising Stars-sorozatban pedig a New York-i születésű magyar-amerikai pianistával, Hámos Júliával játszik, akinek Schiff András is mestere volt. New York az otthona Julia Wolfe zeneszerzőnek is, aki bár gyakrabban komponál nagyobb apparátusra, örömmel teljesítette a fiatal mélyhegedűs és az ECHO felkérését, hogy új darabja a 20. század két orosz remekművével együtt szólalhasson meg – ráadásul nálunk ősbemutatóként.
A Rising Stars-programba jelölte: Elbphilharmonie Hamburg, Festspielhaus Baden-Baden, Müpa Budapest, Barbican Centre London
Tomor Barnabás új formációja a Tomor Barnabás Project első ízben a 2024-es Debreceni Bor- és Jazznapokon mutatkozott be. A második alkalmat és egyben első budapesti koncertjét a Budapest Jazz Clubban prezentálja. Ebben a felállásban és hangszerelésben nagy szerepet kapnak a billentyűs hangszerek. E mellett nélkülözhetetlen a feelinges jazz-rock gitározás, a szaxofon zsigeri játéka, a hegedű egyedi hangzása és a dobok muzikális megszólaltatása. Ezek hatására szerzeményei más megfogalmazásban szólalnak meg, illetve a műsor részévé válik egy-két jazz-rock-fusion kompozició is kedvenc szerzőitől. A koncert egyik érdekessége, hogy a Long Music Production koncertfilmet forgat az este folyamán. Mindenkit nagy szeretettel várunk a zenekar számára is izgalmas eseményre!Kézdy Luca – hegedű, Antal K. Tamás – billentyűs hangszer, Bartók Máté – alt szaxofon, EWI, billentyűs hangszer, Szabó Vincent – gitár, Szumper Ádám Ákos – dobok, Tomor Barnabás – basszusgitár
Müpa (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem), november 12., 19:30
Km.: Kokas Katalin (brácsa), Perényi Miklós (gordonka), Shai Wosner (zongora)
Mozart: G-dúr szonáta hegedűre és zongorára, K. 379Beethoven: Esz-dúr trió, op. 70, No. 2Brahms: c-moll zongoranégyes, op. 60
Kelemen Barnabás évtizedek óta a magyar és a nemzetközi zeneélet ünnepelt művésze, aki szólistaként és kamaramuzsikusként világszerte sikereket arat. Számos verseny győztese, játékát díjnyertes hanglemezek – köztük a Bartók Új Sorozat CD-i – örökítették meg. Kvartettprimárius, a budapesti Zeneakadémia tanára és a Bloomingtoni Egyetem vendégprofesszora. A Müpában a 2024/2025-ös évad művészeként felesége, az ezúttal brácsán játszó Kokas Katalin, a legendás csellista, Perényi Miklós és régi partnere, az izraeli zongoraművész, Shai Wosner társaságában adja elő Mozart, Beethoven és Brahms műveit.
Müpa (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem), november 19., 20:00
Km.: Gary Joseph Potter Jr. (gitár), Alexander Burke (zongora, billentyűs hangszerek), Jack Tustin (bőgő), Brian Viglione (dob)
A hátborzongatóan tehetséges, zenészcsaládba született amerikai énekesnő úgy hasított át karrierje eddigi állomásain, mint kés a vajon, hogy egy híján harmincévesen megjelentesse hatodik, Veronica Swift című, személyisége sokszínűségének leghívebb lenyomatát adó lemezét. A Thelonious Monk Nemzetközi Énekverseny döntőse, Wynton Marsalis és a Jazz at Lincoln Center Orchestra turnézó vendégművésze a Müpában is bizonyítja majd, hogy a jazzen túl birtokolja a bossa nova, a blues, a funk, a rock, a vaudeville és a klasszikus zene stiláris eszközeit is, hangja pedig a csiszolt gyémánt csillogását idézi.
Müpa (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem), november 25., 20:00
Km.: Kenny Barron (zongora), Kiyoshi Kitagawa (nagybőgő), Johnathan Blake (dob)
A nyolcvanéves jazz-zongorista, Kenny Barron nem csak koránál fogva a műfaj legendája, és nem csak azért, mert a hatvanas években sokáig játszott Dizzy Gillespie együttesében. Vagy mert a nyolcvanas évek közepétől Sten Getz-cel, valamint Charlie Hadennel adott emlékezetes koncerteket, és jelentetett meg fontos lemezeket. És még csak nem is azért, mert a 2010-es években is olyan partnerekkel szerepelt egy albumon, mint például Dave Holland, hanem mert játékát az egyik legnagyobb hatásúnak tartják a mainstream jazz világában a bebop korszak óta. Triójával először játszik Magyarországon (duóban már lépett fel Budapesten). Kihagyhatatlan!
"Az időgép egy olyan, egyelőre csak elméletben létező szerkezet, melynek segítségével a múltba vagy a jövőbe repíthetjük fizikai testünket. A Ludwig Múzeum új kiállítása nem az időutazás tudományos-fantasztikus lehetőségével foglalkozik, hanem az idő és a művészet viszonyát vizsgálja különféle szempontokból, és magukat a műveket tekinti olyan időgépeknek, melyek lehetővé teszik számunkra a mentális utazást.
A kiállítás a világjárvány rövid szünetében, rendkívüli körülmények között jött létre, így nem hagyhatta figyelmen kívül az elmúlt időszak tanulságait sem. A múzeum mintegy 800 darabot számláló gyűjteményéből olyan műveket válogattunk, amelyek a személyes, a művészi és a történelmi idő különböző aspektusait tárják a néző elé, a kurátor személyes nézőpontjából.
A kiállítást az idővel, az idő múlásával és nevezetes dátumokkal kapcsolatos művek vezetik be, majd családi fotókon, naplókon keresztül kapunk betekintést egyéni életsorsokba és családtörténetekbe, a közép-kelet-európai privát történelembe. A műveken mint dokumentumokon keresztül megismerhetjük a közelmúlt történelmét, a hétköznapokat és a sorsfordulókat, így többek között a kelet-európai rendszerváltást és ennek összefüggéseit a történelmi avantgárddal. Elgondolkodhatunk az emlékművek sorsáról, valamint a művészet, társadalom és politika összefüggéseiről. Szó esik a társadalmi utópiákról és azok kudarcáról, forradalmakról és háborúkról, illetve irodalmi utópiákról és inspirációkról, jelszavakról és fogalmakról.
A nem túl távoli disztopikus jövő, illetve futurisztikus jelenünk az orvostudománnyal, valamint az emberi testtel és pszichével foglalkozó installáció, valamint a legújabb kori hadviselés, a háborús traumák és a virtuális valóság témáját bemutató film is bemutatásra kerül. Kiemelt figyelmet kapott a halál pillanata mint az emberi sors, életpálya végpontja és lezárása. A művek felhívják a figyelmet az emberi lét törékenységére és megismételhetetlenségére, a háborúk és a mindennapok abszurditására is.
Bemutatjuk azokat a valóságos és elképzelt technikai eszközöket, melyek célja a pillanat, a valóság minél tökéletesebb fotográfiai rögzítése. Vizsgáljuk továbbá állókép és a mozgókép, valamint (sajtó)fotó és festmény viszonyát, miközben rávilágítunk a fotórealizmus kritikai aspektusaira is.
Picasso kapcsán felidézzük, hogy miként reflektálnak nagy elődeikre, a festészet történetére a huszadik század legnagyobb újítói, láthatatlan hálót szőve korok, művek és művészek között, de megnézzük azt is, hogyan látja a „kívülálló” a nyugati művészet.
Végül megvizsgáljuk a „műbe zárt” időt is, felsorakoztatva azokat a műveket, melyek a szokásosnál hosszabb idő alatt, számtalan részből, variációból, munkából állnak össze egy-egy monumentális alkotássá, így bemutatásukra csak ritkán adódik alkalom."
A Walter Rózsi-villa új kiállítása a harmincas évek magyar iparművészetének gazdag világába kalauzolja a látogatókat. A bútorok, textilminták és csomagolástervek segítségével a magyar bútortervezés és grafika kimagasló művészeinek kreativitása, napjainkat is meghatározó vizuális hatása szintén megelevenedik, bepillantást nyújt a harmincas évek modernista otthonaiba.A Magyar Építészeti Múzeum és Műemlékvédelmi Dokumentációs Központ Kaesz otthonok 1925–1960 címmel rendez kiállítást Kaesz Gyula (1897–1967) belsőépítész, bútortervező és felesége, Lukáts Kató (1900–1990) grafikusművész hat otthonának és egy nyaralójának berendezéséből, bútorterveiből, archív fotográfiákból és textilmintákból.
Rendezte: Isabel FernadeVetítési idő: 112 percKorhatár: 12
Az Alhambra – a legjobb állapotban fennmaradt középkori muzulmán palotaváros – Naszrid-dinasztia kori építői olyan igényesek voltak, hogy technikájuk egy részét egészen a fraktálgeometria feltalálásáig nem tudták teljesen megmagyarázni. Mivel szinte az összes levéltári anyag megsemmisült, tervezési elveiket jószerével csak deduktív módszerekkel ismerhetjük meg.Ez a film feloldja ezt a zsákutcát a középkori poétika és optika elhanyagolt, interdiszciplináris összefüggéseinek vizsgálatával, valamint az iszlám udvari szertartások tanulmányozásával. Mindez lehetővé teszi a mögöttes, integrált esztétika rekonstrukcióját, a különböző művészeti médiumok – építészet, költészet és textilművészet – harmonikus kölcsönhatására fókuszálva, ami az Alhambra új megértését eredményezi.„Ezt a csodálatos eredettörténetet végre el kellett, hogy mesélje valaki! Azt kívánom, hogy a nézők gondolkodjanak el rajta, kik vagyunk; és hogy a film igazolja Andalúzia súlyát az európai kultúrában” – így Isabel Fernández, a rendező.Az Alhambra című egész estés, fikciós jelenetekkel életszerűbbé tett kultúrtörténeti ismeretterjesztő filmet a dokufilmjeiről méltán ismert Isabel Fernández rendezte. Ibn al-Hatib szerepét a francia–egyiptomi Amr Wakedre osztották, aki a Syriana, a Lazacfogás Jemenben, Wonder Woman 1984 és a Lucy című játékfilmek főszereplője volt, ez utóbbiban Scarlett Johanssen és Morgan Freeman oldalán.
Az idén 21 éves Be Massive Magyarország egyik legnevesebb elektronikus zenei party-sorozata, amelyet az állandó megújulás és a maximális minőségre való törekvés jellemez. A tavalyi 20. jubileumi évben 20 különleges bulival ünnepelt a Be Massive, olyan helyeken, mint a Sziget fesztivál Tale Of Us-al, egy komp a Balaton közepén vagy egy gleccser a Franciaországi Alpokban 3200 méter magasan és persze… több
A szervezők széles zenei skálán mozogva, de mindvégig underground üzemmódban, olyan neveket hoznak el rendezvényeikre, akik közül mára már többen szupersztárok lettek: Charlotte de Witte, Sam Paganini, Innellea, Aether, Coeus, Denis Horvat, Marino Canal, Yubik és ENOS hazánkban egytől-egyig a Be Massive bulikon debütáltak.
A programsorozat alapítója, Metha fáradhatatlanul szervezi a különleges helyszíneken megvalósított Be Massive Horizon bulikat. Általában oda visz elektronikus zenei eseményeket, ahol korábban még senki nem tartott hasonlót: adott koncertet a kőröshegyi levendulásban, a Dunakanyarban, tavaly pedig ilyen volt a Budavari Palota kupolájában adott koncert is.
Az elmúlt két év szilveszteri eseményei rendkívül népszerűek voltak, a jegyek pillanatok alatt elfogytak, ezért érdemes lesz majd mihamarabb lecsapni a helyekre, hogy idén is részt vehessetek a különleges vizuális elemekkel gazdagított szilveszteri buliban.
Na de mire is számíthattok szilveszter éjjel? Ahogy a mottójuk is szól: „A stílus nem, csak a jó zenék, amik számítanak”
Fővárosi Nagycirkusz 2024. október 19.-2025. január 5.
Hiszel a varázslatban? Az igazi varázslatban? Hiszen sokféle varázslat létezik, de ezek közül csak kevés az igazán igazi! Ám ha időben megtanulod, melyik az igazi, akkor megtalálod a boldogságot, és ezt a boldogságot tovább is tudod adni, hogy ne csak veled, hanem körülötted is csodák történjenek. Mi e varázslat titka? Mi az igazi varázslat titka? A válasz egyszerűbb, mint gondolnád, csak figyelj jól és nyisd ki a szívedet. A varázslat ott lesz, igen, ott a szívedben! Hihetetlen, ugye? Ám mégsem az!
A szívedben lakó tiszta varázslatot tanítja meg neked a Fővárosi Nagycirkusz új, karácsonyi műsora. S ahogy várjuk a karácsonyt, elkezd a porond fölött szállingózni a hó, hegedűszót hallasz és egy bot varázspálcává változik, hogy mindenből csodát varázsoljon, és te csak kapkodd a fejed, tapsolj és nevess! És jönnek egymás után a cirkuszi csodás alakok: karcsú és izmos artisták levegőben (Szlavkovszki Zsolt, Kocsaslijszki Panna, Györe Nóra, Stepanian Anna), földön és egymáson, a legjobb magyar gyorsöltöző házaspár (Richter Szebasztian és Eötvös Krisztina), egy ifjú mágus (Eötvös Christofer), Kenneth Huesca, a világsztár hasbeszélő, a Saabel-testvérek hófödte pusztákra elröpítő kutyás attrakciója, és két kínai csoport, a Jining Girls és a KungFu Boys Európában még nem látott elképesztő produkciói! Epikus nagyjelenetek és rengeteg humor! Szépség és varázslat!
A Vincze Tünde rendezte Magic Around Christmas – Karácsonyi Csodashow című műsorunkban nincs lehetetlen! Nincs olyan, ami ne valósulna meg! Ahogy a legnagyobb német költő, Johann Wolfgang von Goethe is írta kétszáz éve: „Bármihez, amit megtehetsz vagy megálmodsz... fogj hozzá! A merészségben zsenialitás, erő és varázslat rejlik.” Mi pedig hiszünk neki, hiszünk a a cirkuszművészet bátorságában és merészségében, hiszünk a szívünk varázslatában és a szeretet erejében! És hiszünk abban is, hogy a karácsony megint fehér lesz: hogy a sűrű hóesésben varázspálcánkkal a friss hóba majd együtt írjuk bele a világot megváltoztató varázsszavakat! Mert a Fővárosi Nagycirkusz az a hely, ahol a csodák valósággá válnak!
Anne váratlanul beállít a volt férjéhez, Pierre-hez azzal, hogy valami gond van kamaszfiukkal, Nicolasszal. Pierre megígéri, hogy segít. Nicolas átköltözik hozzá és új családjához. Csakhogy ebben a tipikus modern, elfoglalt, jómódú patchwork családban senkinek sincs...
Hajnóczy Péter kisregényének hőse de facto szarban van. Egy olyan országban él, ahol ebben semmi meglepő nincs. Természetes dolog. Művelt emberek salakot lapátolnak, mások érettségi nélkül jól élnek, a táncdalok vidám egyetértésben nyugtatják a szíveket,...
Háború van. Egy nő menekül karjában egy csecsemővel. Katonák üldözik őket, a gyereket keresik. Meg fognak menekülni? Talán segít rajtuk valaki. Hátha befogadják őket, hiszen háborús menekültek… Ki ez a gyerek, aki után hajtóvadászat folyik? Ki az anyja? Az, aki menekítette,...
Shakespeare vérbő komédiájának főszereplője Falstaff, a korhely lovag, kinek az a terve, hogy elcsábítsa Windsor városának két gazdag asszonyát, és kiürítse a férjeik pénztárcáját. Ám az asszonyokat sem ejtették a fejük lágyára...
Három néző előadás után a Fém Színházban ragad. Eltöltenek együtt egy éjszakát, találkoznak a színház szellemével, összezördülnek, majd egymásra hangolódnak, s rájönnek, mi hiányzik az életükből. Egyiknek az erős hit, másiknak a nemzeti...
A bezártság, a szabályok által gúzsba kötött élet és a szabadságra, a kiteljesedésre vágyakozás közötti feszültség Federico García Lorca utolsó, mesterien kidolgozott drámájának alapvető motívuma. A mű rávilágít a női...
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!