✰ ✰ ✰ ✰ ✰ ✰ KLIPEK ✰ ✰ ✰ ✰ ✰

Koncertek mostanában

Loreen
márc. 02. 19:30 - Akvárium Klub - Budapest
LokálVokál
márc. 04. 19:30 - Magyar Zene Háza - Budapest
A.R.C.
márc. 06. 20:00 - BackStage Pub - Budapest
KAIN: 2310
márc. 07. 19:00 - Turbina Kulturális Központ - Budapest
Muck Éva Band
márc. 07. 20:00 - Barlang, Dunaparti Művelődési Ház - Szentendre
MAJKA 2049
márc. 07. 20:00 - Papp László Budapest Sportaréna - Budapest
Várhegyutca
márc. 08. 20:00 - Barlang, Dunaparti Művelődési Ház - Szentendre
MAJKA 2050
márc. 08. 20:00 - Papp László Budapest Sportaréna - Budapest
NVC XX
márc. 08. 22:30 - Turbina Kulturális Központ - Budapest

✰ ✰ ✰ ✰ ✰ VASÁRNAP ✰ ✰ ✰ ✰ ✰

DIRKSCHNEIDER: Balls To The Wall 40th Anniversary Tour

Barba Negra - Red Stage, március 2., 18:00

Balls To The Wall: heavy metal sztárokkal vette fel újra a legendás albumot Udo Dirkschneider – márciusban Budapesten játszanak!Hamarosan Budapestre érkezik a Dirkschneider zenekar Balls To The Wall 40 című turnéja, aminek keretében Udo Dirkschneider saját zenekarával, köztük Peter Baltes-zel adja majd elő élőben legendás Accept nagylemez összes dalát. A Crownshift és az All For Metal fellépésével kezdődő program a nagyfokú érdeklődésnek köszönhetően a minap a Barba Negra nagyobbik színpadára, a Red Stage-re került át.A turné mellett Udo az 1983-as Balls To The Wall különleges újrakiadásával is készült a jubileumra: a rock- és metal világ számos neves előadóját hívta meg, hogy velük közösen vegye fel a legendás album egy-egy dalát. Így került fel az újraértelmezett lemezre többek között Joakim Brodén (Sabaton), Mille Petrozza (Kreator), Dee Snider (Twisted Sister), Danko Jones, Tim ’Ripper’ Owens (ex-Judas Priest) is egy-egy nóta erejéig. Udo így mesélt a koncepcióról: „Ez az album mérföldkő a karrieremben, ezért különösen fontos volt számomra, hogy a régi dalokat új fényben tüntessem fel anélkül, hogy elveszítenék lényegüket. Minden vendégművész egyéni stílusa sajátos nyomot hagy ezeken a klasszikus dalokon, és az együttműködés által egy új és izgalmas dimenzióba helyeztük őket. Az eredmény egy erőteljes tisztelgés a rajongók előtt, de egyben meghívás az új generáció számára is, hogy ugyanolyan szenvedéllyel fedezzék fel ezeket a dalokat, mint amilyennel én rögzítettem őket annak idején.”A meghívott énekesek között van Doro Pesch is, aki a videón nemrég megjelent Winter Dreams-ben szerepelt. „Nagyon különleges élmény volt számomra a közös munka Doro Pesch-sel – mondta el Udo. – Rengeteg évet töltöttünk együtt a színtéren, és szinte családias kapcsolat van köztünk. Olyan volt, mint egy régi baráttal való találkozás, és együtt még személyesebbé tettük ezt a számot.” Doro hozzátette: „A Balls To The Wall mindig is az egyik kedvenc albumom volt. Nagyon boldog voltam, hogy Udóval duettben énekelhettem a csodálatos 'Winter Dreams'-t, és egy fantasztikus videót is forgathattunk hozzá. Hosszú barátság köt minket össze, és mindig különleges vele együtt dolgozni.” A dal klipje a dél-tiroli Reifenstein kastély havas hegyvidéki tájain készült.A Dirkschneider zenekar – amelyben a korábbi Accept tagok, Udo Dirkschneider (ének) és Peter Baltes (basszusgitár), valamint Sven Dirkschneider dobos (Udo fia), Andrey Smirnov és Fabian „Dee” Dammers gitárosok játszanak – február végén indul a jubileumi turné európai kiadására, Budapesten március 2-án játszanak.A turnén érkezik egy friss finn szuper group, a Crownshift, a tagok között Nightwish, Wintersun, Norther és Children Of Bodom tagokkal, és fellép az All For Metal is. A nagy érdeklődésre tekintettel a koncert a Barba Negra Red Stage-re került át, így nagyszínpadon, méltó módon ünnepelhetjük az európai heavy metal egyik legnagyobb hatású albumának évfordulóját. Jegyek továbbra is kaphatók, és már Balkon jegyek is elérhetőek a Rock1 hálózatában. Akik már rendelkeznek normál jeggyel a koncertre és szeretnék normál jegyüket Balkon jegyre cserélni, a sikeres Balkon jegyvásárlást követően kérhetik a normál jegy visszatérítését. A normál jegy visszatérítése a jegyet tartalmazó e-mailre válaszolva kérhető.

Rutkai Bori Banda: Űrfarsang

Puskin Kuckó, március 2., 10:00

Menjetek az űrutazással egybekötött jelmezbálba!Űr Lajossal kilőnek titeket az égbe, ufóváró körtáncba csalogathatjátok a földönkívülieket, az Űrheringgel keringhettek, az Űrdöngölőkkel csűrdöngölhettek. Még a különleges Föld bolygóra is ellátogathettok, ahol kiderül, hogy mi is űrlények vagytok, hiszen itt éltek a Kozmosz “közepén”! Míg Nyúl Ubul réparakétán repül el felettetek, addig ti Palacsinta Vonatra szálltok, majd a Sárkányjárgánnyal fagyifelhőkhöz emelkedtek. Bori horgolt bábjaival kelti életre a mesedalok szereplőit, a mozivásznon pedig a dalokhoz készített színpompás festményei is felragyognak.Sok szeretettel várják a kedves maskarás publikumot! Öltözzetek szuper űrös jelmezekbe! Ha kell egy kis segítség, bőven találtok ötleteket a zenekar dalaiban és mesekönyveiben!Rutkai Bori – énekDarvas Kristóf – zongoraSzerető Dániel – basszusgitárNémeth Csaba – dobNemes Janó – szaxofon, fuvola

Csalog Gábor Vasárnapok – Dialógusok (a) zenével | Schubert és a reménytelenség

BMC - Koncertterem, március 2., 18:00

Km.: Csalog Gábor (zongora), Fazekas Gergely (zenetörténész) Schubert: a-moll zongoraszonáta, D. 845 A 20. század elején zenéje gond nélkül talált utat az operett negédes világába a Három a kislány című daljáték révén, és életműve tele van a 19. század eleji Bécs zenekedvelői számára írt könnyed, alkalmi darabokkal, mégis, a nyugati művészi zene történetében kevesen jutottak olyan mélyre az emberi reménytelenség megragadásában, mint Franz Schubert. „Minden gyalázatosan megy – írta egyik barátjának az 1820-as évek elején –, mert e nyomorúságos világban majd’ minden értelmes embernek ez a sorsa. És mihez is kezdenénk a boldogsággal, amikor a boldogtalanság immár egyetlen izgatószerünk.” Hogy ennek a boldogtalanságnak milyen életrajzi okai voltak (a szerelmi csalódástól az anyagi nehézségeken át a végzetes betegségig számosak), az kevésbé érdekes annál, mint hogy 200 évvel később, mi, a mai hallgatók miként vagyunk képesek átélni a schuberti zenében megjelenített reménytelenséget. Csalog Gábor koncertjén az 1825-ben komponált, nagyszabású a-moll szonáta (D. 845) fog majd lehetőséget nyújtani ennek kipróbálására, az est első felében pedig a zongoraművész és Fazekas Gergely zenetörténész beszélgetésében tágabb kontextusban, más művekből vett illusztrációk nyomán kerül szóba, hogy milyen eszközökkel jeleníthető meg a zenében a reménytelenség érzése.

✰ ✰ ✰ ✰ ✰ HÉTFŐ ✰ ✰ ✰ ✰ ✰

Kelemen Barnabás, Andreas Ottensamer és művésztársaik kamarakoncertje

Müpa - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, március 3., 19:30

Km.: Kokas Katalin, Kelemen Gáspár (hegedű, brácsa), Fenyő László (gordonka),Fejérvári Zsolt (nagybőgő) Mendelssohn: Dal szöveg nélkül, op. 67, No. 5Mendelssohn: Dal szöveg nélkül („Velencei gondoladal”), op. 30, No. 6Dvořák: II. (G-dúr) vonósötös, op. 77Brahms: h-moll klarinétötös, op. 115 A világhírű hegedűvirtuóz, Kelemen Barnabás az évad művészeként régi barátjával és muzsikustársával ad közös koncertet: az osztrák–magyar zenészcsaládból származó nagyszerű klarinétos, Andreas Ottensamer nemcsak ünnepelt szólista és kamaraprodukciók közreműködője, de a Berlini Filharmonikus Zenekar büszkesége is, aki mostanában karmesterként is egyre gyakrabban látható. A hangverseny további fellépői részben a Kelemen művészdinasztia tagjai, Kokas Katalin és Kelemen Gáspár, részben két európai hírű vonós szólista, a csellista Fenyő László és a nagybőgős Fejérvári Zsolt. A különleges műsorban Mendelssohn, Dvořák és Brahms remekművei követik egymást.

Szeglet folk-café - élő népzene

Magvető Café, március 3., 17:00

Ez az alkalom a Magvető Café irodalmi kávézó és a Szeglet zenekar közös estje, ahol megmutatjuk, hogy nem csak a jazz vagy a cigányzene férhet össze a kávéházi hangulattal, hanem a hagyományos, falusi népzenének is ott a helye.A Szeglet zenekar általában táncházakban muzsikál, de sok kedvencük van, amire ott nem kerül sor, ezért a Magvető Café irodalmi környezetébe ezeket a kevésbé ismert népzenei csemegéket hozzák el.A zenekar akusztikusan szólal meg, így bőven lesz tere a beszélgetéseknek, találkozásoknak a zenekar és a kávézó közönsége között.

Spontaneous Electric Act (S.E.A.)

MANYI - Kulturális Műhely, március 3., 20:00

Zenénknek csak a képzeleteink szabnak határt.Kollektív improvizáció. Kosztolánszki Dominik - szaxBaló Sámuel - billentyűSchlosser András - gitárHock Ernő - basszusgitárRichter Ambrus - dobKlausz Ádám - dobKapu: 20:00Kezdés: 20:30Behopp: 1000 Ft 18+

✰ ✰ ✰ ✰ ✰ KEDD ✰ ✰ ✰ ✰ ✰

Budapest Bár Boulevard

Müpa - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, március 4., 20:00

A Budapest Bár a 21. századi magyar zenei élet egyik legismertebb brandje, modern kávéházi cigányzene, kiváló hangszeresekkel és népszerű énekesekkel – a folyamatos megújulás, a friss tematikus műsorok igényével. A Budapest Bár Boulevard is ilyen előadás: máig érvényes dalokat és történeteket elevenít fel a város múltjából, megidézve azt az időszakot, amelyben a pesti utcán sétálva a kávéházakból kihallatszott a muzsika, és papírra firkált dalszövegekkel a hónuk alatt siettek a dalszerzők, hogy az aznap esti hakni alkalmával már megszólalhassanak a legújabb szerzemények. A kávéházban a zongoránál a híres szövegíró ült, a csinos hölgyek kacér dalokat kértek, miközben az asztaltársaság férfi tagjai pesti vicceken mulattak. A pesti dalokat és vicceket a Budapest Bár Kovács András Péterrel kelti életre.

Budapesti Fesztiválzenekar - Takemicu, Tower, Gubajdulina, Ligeti, Cage, Connesson

BMC - Koncertterem, március 4., 19:45

Takemicu Tóru: Rain SpellJoan Tower: CopperwaveSzofija Gubajdulina: Meditáció Bach „Vor deinen Thron tret’ ich hiermit” kezdetű koráljára (BWV 668) Ligeti György: Hat bagatellJohn Cage: Living Room MusicGuillaume Connesson: Szextett Hat szerző, hat mű, hatvanhat év, de semmi ördögtől való. Sőt, a szezon egyetlen BMC-ben tartott programja többször az ég és a mennyek felé irányítja tekintetünket. Joggal nevezhetjük az estet kortárs koncertnek, noha az 1940-től 2006-ig ívelő zenékből mindössze egy született az ezredforduló után. A BFZ zenészei olyan legendás és kevésbé ismert komponistákat mutatnak be, akik megküzdöttek a korukban tapasztalt ellenállással, kitartottak újító elképzeléseik mellett, és olyan életművet tettek le az asztalra, amely végül utat talált nemcsak a szakma, de a közönség szívéhez is. Változatos formációk, egyedi hangzásvilágok és izgalmas háttértörténetek bontakoznak ki a művekből, amelyeknek témái az eső, a réz, Bach, a hangokkal való takarékoskodás, tulajdonképpen „bármi” és az újév. A japán Takemicu Tóru művészetének egyik legfőbb motívuma a víz, világunk folyékony folyamatként értelmezhető vízkörforgása. A fluid és titokzatos zenével festő Rain Spell az eső színgazdag és varázslatos jelenségét helyezi középpontba a fuvola, a klarinét, a hárfa, a zongora és a vibrafon hangjainak és csendjeinek segítségével. „Apám geológus és bányamérnök volt” – magyarázza Joan Tower az ásványokhoz és kőzetekhez való vonzalmát. Írt zenét a topázról és az ezüstről, 2006-os Copperwave (Rézhullám) című darabjában pedig a nehéz, puha réz szólal meg – mi máson, mint rezeken. A mű latinos motívuma a szerzőnő Bolíviában töltött éveire utal. Sosztakovics mentorálta, a Szovjetunió feketelistára tette, de ő ettől csak még szabadabb alkotónak érezte magát. Szofija Gubajdulina rengeteg irányból inspirálódott, legfőbb példaképe mégis Bach volt, aki halála előtt nem sokkal dolgozta fel a lassú koráltémát, amely Gubajdulina művében a barokk mester lelkének mennybe emelkedéseként jelenik meg vonósokon és csembalón. Korábbi tizenkét zongorára írt bagatelljéből Ligeti 1953-ban hatot dolgozott át fúvósötösre. A tételekből sugárzik az „imaginárius folklór” és a „sántító népzene”. A szűkszavú, kevés hangból építkező rövid bagatellekben disszonáns, hűvös, megindító, vad, szenvedélyes zenékkel, sőt még Bartók előtt tisztelgő gyászzenével is találkozunk. John Cage szó szerint bármit képes volt zenévé alakítani. Négy előadóra szánt Living Room Music című darabja tetszőleges háztartási tárgyakra íródott, így megszólaltatható egy nappaliban is. A poliritmikus első tétel után prózai játék szól a „hol volt, hol nem” szövegére, majd dallamos tételt követően kellemes ritmusok zárják a művet. 1998. január 4-én különleges újévi koncertet tartottak Párizsban. Egy igazán szórakoztató és humoros mű, Guillaume Connesson háromtételes szextettje szólalt meg. Az amerikai repetitív zenét idéző variációs tétel, a Dynamique után szelíd éjszakai zene (Nocturne) következik klarinétszólóval, majd tűzijátékos fesztiválhangulat tesz pontot a darab végére. Érdekességek: Takemicu művét 1983. január 19-én mutatták be Jokohamában, Tower Copperwave-jét 2006. május 4-én New Yorkban, Gubajdulina Meditációját 1994. augusztus 25-én Tokióban, Ligeti Hat bagatellje 1953-ban keletkezett (a premierre 1969. október 6-án Södertäljében került sor), Cage a Living Room Music-ot 1940-ben írta, Connesson Szextettjét 1998. január 4-én Párizsban mutatták be; a Fesztiválzenekar Ligeti Hat bagatelljét legutóbb 2023. október 16-án játszotta Rómában, a többi művet először tűzi műsorára. Mi történt a művek keletkezése idején? 1983. szeptember 29-én Chicagóban bemutatták Witold Lutosławski lengyel zeneszerző 3. szimfóniáját / 2006-ban megjelent Alice Munro későbbi Nobel-díjas kanadai írónő Kilátás a Várszikláról című elbeszéléskötete / 1994. április 1-jén Magyarország benyújtotta csatlakozási kérelmét az Európai Unióhoz / 1994-ben megjelent John Updike amerikai író Brazília című regénye / Maurits Cornelis Escher holland grafikus 1953-ban elkészítette Relativitás című litográfiáját / 1940. december 6-án Philadelphiában bemutatták Arnold Schönberg osztrák zeneszerző Hegedűversenyét / 1940. augusztus 1-jén a „Seelöwe” (Oroszlánfóka) hadművelet előkészítéseként a német légierő megkezdte Anglia módszeres bombázását / Salvador Dalí spanyol festő 1940-ben megfestette A háború arca című képét / 1998-ban megjelent J. K. Rowling angol író Harry Potter és a bölcsek köve című regénye