Mozart Don Giovanni című operájának filmváltozata. Don Giovanni a rossz hírű nőcsábász álarcot viselve egy éjszaka betör a sevillai kormányzó házába, hogy elcsábítsa annak lányát, Donna Annát. A lány segélykiáltására elősiető apát Don Giovanni párbajban halálosan megsebesíti, majd elmenekül. Anna és jegyese, Don Ottavio bosszút esküszik a gyilkos ellen?Az operafilmet Velencében forgatták.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Nekem ez a film nagyon bejött.
Éppenséggel annyira, hogy ennek köszönhetem felnõttkori operamániámat,
úgy kezdõdött,hogy valami 16 évvel ezelõtt leadták a Dunatévében.
A zenén kívül megragadott elõször a tenyeres-talpas bája,
amikor donGiovanni és Leporello átlovagolnak egy következõ jelenetbe,
egy poros vidék árnyas falusi útján poroszkálnak, körülöttük,
a lovak lábainál tyúkok kotkodálnak.
Nagyon jó a két fõszereplõ hetvenkedõ,fraternizáló párosa,
amikor egymással beszélgetnek, veszekednek, amikor donna Elvira kertjében „ökörködnek”.
Nagyon jó a szereplõválasztás, mert nem csak kimagaslóan énekelnek, de szinésszileg is hitelesek,
Raimondi hangja tán nem tökéletes(lehetne teltebb, zengõbb, erõsebb?) de szerepformálása remek,
ádáz arckifejezése engem az IrigyHónaljMirigy Sipos Péterére emlékeztet – méghogy nem elég vicces !?.
Aztán a pipiskedõ széptevõ az örök rokokoság paródiájaként éneklõ donOttavio(Kenneth Riegel),
vagy a nem véletlenül világsztár KiriteKanava, aki Elviraként igenis remekel,
ismét nagyon vicces, amikor az utolsó jelenetben mégmindig s mármegint, még egyszer utoljára megpróbál ráakaszkodni donGiovannira( a fontoskodó fafejûn butácska begerjedt ”barátnõ”) örök típusa.
Tényleg nem értem ezt a fanyalgást, olyan közhelyszagú, valami kisokosban olvastad,
hogy Mozart , derûs meg pikáns? És valami, kitudja, mit kérsz számon!
Sztem Mozart nem derüs és nem pikáns, hanem univerzális, pláne ebben a zenéjében,
ami a derûn és pikantérián túl azért jóval több.
A szereplõk kifejezetten nevetségesek, szinte bármelyik tesz valamit, mindig lehetséges kacagni,
de ha elgondolkodsz akár bármelyiket meg is sirathatod, ezt a zene nem hogy hagyja de szinte indukálja.
Ettõl Mozart-i és ettõl az operák operája.
Szóval, sajnálom, de nem értünk egyet
Rejtély, hogyan lehet egy ilyen jó operából ilyen rossz, unalmas, fantáziátlan, filmszerûtlen, humortalan filmet csinálni, de Loseynek sikerült. Hol van itt a mozarti derû? Hol van a pikánsság?
Persze, igazán csak színpadon mûködik. Legjobban kis színpadon. De ha a Varázsfuvolából a világ talán legjobb operafilmje született, akkor ebbõl miért nem lehetett?
Azt kell hinnem, hogy Losey egyszerûen tehetségtelen. És ezen nem segítenek az énekesek se, ha valami ennnyire nincs megrendezve, õk se tudnak csodát tenni. Ruggero Raimondinak pedig én nemhogy 1003, de egy nõt se hiszek el. Szereposztási tévedés. Jó Dont akarsz? Siepi, Ramey, Keenlyside, Gilfry... Thomas Allen... Eberhard Wächter. Választék igazán van.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások