Figaro

16 éven aluliak számára nem ajánlott francia életrajzi film, 101 perc, 2008

Értékelés:

4 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

4 szavazatból
Szerinted?
A francia forradalom egyik irodalmi "előszeleként" is felfogható műben Figaro és Suzanne - inas és komorna - az esküvőjükre készülődnek. Almaviva gróf, a gazdájuk azonban - szemet vetvén Suzanne-ra - újból érvényesíteni akarja az időközben megszüntetett feudális kiváltságot: az első éjszaka jogát. A grófné - férje állandó gyanúsítgatására - szövetkezik Suzanne-nal, és egymással ruhát cserélve, tőrbe csalják a párjaikat? Beaumarchais mesteri komédiájának korhű és látványos feldolgozása.

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
drProktor 2012 dec. 22. - 01:35:29
Örülök, hogy ezt írtad. Természetesen.

Kérdezném, akkor neked is tetszett?
De, látom, amikor hozzászólásod írtad,
még javában tartott a film.
Lehet, hogy az én hozzászólásom tetszett, de film nem?
Furi!
yoz007 2012 dec. 21. - 23:44:06 Előzmény drProktor
Élvezet volt olvasni a hozzászólásodat.
Köszönöm!
drProktor 2011 jún. 14. - 17:31:02
Merész, sõt huncut húzás ezt "életraji filmnek" definiálni,
de hát a PORT fölvezetésbeli hülyeségeihez már akár hozzá is szokhattunk.

Ez igazából Beaumarchais nevû 18. századi drámaíró
trilógiájának a megfilmesítése.
A trilógia elsõ darabja a Sevillai borbély,
második a Figaro házassága, a harmadik címe: A bûnös anya.

Aharmadiknak nekem is utánas kllett nézni, ez azért nem
annyira köztudott, na, nem mint ha hemzsegnének manapság az
operarajongók, legalább operaértõk.
Az ilyen elvetemültek egybõl rávágják,
hogy Rossini: Sevillai Borbély, Mozart: Figaro
Házassága(egyesek szerint "Lakodalma")
Hát, mit mondjak, én élveztem.Nagyon szeretem Mozartot,
az õ Figaroját is. Egészen különösen zseniális zene, egészen
különös az opera cselekménye is.
Azt is mondhatnám,nehezen követhetõ, mint egy dzsungel.
A zene is dzsungelra emlékeztet(ebben
sztem hasonlít Bachra), minden fordulóban, minden "fánál"(!)
újabb és újabb gyönyörûségek várnak a nézõre, aki beleveszhet
a végtelen szépség dzsungelébe.
Meglepett, hogy ez a film tkp mint Figaro parafrázis majdnem
méltó földolgozása volt ennek a remekmûnek.
Rengeteg eredeti ötlettel, bájjal s humorral, idézve a
barokkos korszellemet is,a sötétebb színeknél a vége felé, már a
donGiovanni zenéjébõl is idézett(ez viszont, mondják,az operák operája!)

Tkp. egy enigmatikus szövevény, nagyon kell figyelni,
hogy a cselekményt követhessük, igazából többször meg kellene nézni.
Nagyon érzékeny és figyelemreméltó, hogy a kevésbé jelentõs elsõ részt
(a Sevillai borbélyt, zenéstõl) tkp csak mint egy érintõlegesen
emlékkép-szerûen elintézte - hiszen a mozartihoz képest
nem is érdemel többet.
Ennek ellenpontja a kevésbé ismert 3. rész(az esküvõ után 20 évvel),
ezt is elég elnagyoltan kezelte a film, mondhatnám, ez még annyit sem
érdemel, mit az elsõ. Mégis érdekes értelmezési lehetõségek merülnek föl.
Kétségtelen, nenm gyerekeknek való film(általános értelemben értem, nem
esetleges szex vagy durvaság okán.
Viszont külön köswzönet illeti az M1 mûsorpolitikáját ezért: pláne,
a pünkösdi KoltayG posványban egy ilyen film! Szerencsére észre vettem.