A tizenéves, gyönyörű Jasna egy szerbiai kisvárosban él depressziós anyjával és halálos beteg apjával. Mindennapjait a szex, a kábítószerek és a céltalanul eltöltött idő jelentik, amit aztán mobilján meg is örökít - vagy ha ő nem, hát valaki más. Friss és botrányos látlelet a felnőtté válás rögös útjáról és az erkölcsi értékválságban szenvedő Szerbiáról. Díjnyertes darab egyenesen a Rotterdami Nemzetközi Filmfesztiválról.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
A hírhedt Szerb film után itt 1 újabb, rázós témájú szerb film.
A fentebb említett agymenések már csak a címe is arra utal, hogy leakarja járatni az országot, és az ott élő, primitívségéről ismert szerb népséget. A Klip is ebben a ligában szeretne indulni, de végül inkább a mai fiatal (de)generációt mutatja be kegyetlenül őszintén, ugyanis a sztori szinte bármelyik nyugati országban játszódhatna.
Adott 1 felszínes, agyhalott kurva, akit a bulizáson, züllésen, baszáson meg a ribanc barátnőkkel való lógáson kívül, szinte semmi nem érdekel, még a halálosan beteg, szenvedő faterja sem! Ha bármi hasznosat kéne tennie, akkor rendszeresen azt kamuzza, hogy tanulnia kell (Tizenhárom befigyel), miközben persze magasról szarik a sulira, a kötelezettségeire, és úgy eleve az egész jövőjére. Tehát teljesen egyértelmű, hogy a csaj minimum szociopata, ám akad 1-2 emberi, elérzékenyülős pillanata, bár ezekről lehetetlenség eldönteni, hogy valódiak-e vagy sem. A ribanc történetét tovább bonyolítja, hogy megállás nélkül fut 1 agresszív, suttyó alfa után, aki gátlástalanul kihasználja + megalázza, amit a csaj persze nem vesz zokon. Sőt!
A film 1 tűéles, komplex társadalomkritika. Reálisan ábrázolja a mai fiatalság retardált részének züllött, céltalan, erőszakos és semmirekellő mindennapjait, a hipergámia egyik legsötétebb oldalát, de bemutatja azt is, hogy miért nem jó feltétel nélkül megadni mindent a gyerekünknek. Mindezek mellett a vége felé egyértelművé válik, hogy az alkotás valamiféle bizarr, szociopata románcsztori is, vagyis 2 lelkileg fogyatékos, beteg ember egymásra találásáról is szól. Az ostobább nézők, borítékolhatóan csak ennyit fognak megérteni a játékidő teljes egészéből!
A mozi nem kézi kamerás, de akad 1-2 mobiltelóval felvett jelenet.
A Titanic ajánlójában ilyesmit írtak:
"A pornográf képek, a virtuális valóság és az erõszak bûvkörében élõ tinédzservilágot bemutató film õszinte és felkavaró látleletet nyújt a felnõtté válás rögös útjáról napjaink súlyos generációs ellentétektõl és erkölcsi értékválságtól szenvedõ Szerbiájában, ugyanakkor azt az egyre jobban elmosódó határvonalat kutatja, amely a szex és az odaadás, az érzéki gyönyör és az igaz szerelem, a brutalitás és a gyengédség között húzódik."
A botrányos (néha már elkoptatottan, lásd Larry Clark tbk) szexjelenetek ellenére azért végig ezen a fentebb írt lelki síkon is mozog a film, és így a felszín mögött nagyon nyersen tud nagyon érzékeny dolgokról is beszélni. De megosztó film, annyi szent.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások