1998-ban volt egy Axis Plusz, amely három filmet gyártott: Sas Tamás Kalózok című közönségfilm kísérletét, melyet Derek Elley, a Variety kritikusa "az új magyar film jó példájának" tartott, majd Gothár Péter Akasztottak című dokumentumfilmjét és koprodukciós partnerként Lukáts Andor Portugál című munkáját. A következő évben Schilling Árpád Nexxt című filmjével jelentkeztek a Filmszemlén, de már mint Nextreme Film. Egy évvel később a ma este sugárzásra kerülő Kísértések koprodukciós partnere. A filmet bemutatták Berlinben a fesztiválon, majd ezt követően még számos nemzetközi fesztiválon (Minneapolis, Sanghaj, Moszkva, Karlovy Vary, Montreal, hogy csak néhányat említsünk). Aztán Jött egy busz? öt fiatal alkotó epizódfilmjeivel, melyért az Év Producere díjat kapta Budai György. Maga a film pedig a Legjobb Kreatív Munka díját. A koprodukció (Magma Egyesület) aztán nem lett pozitív példa. Ugyancsak a 34. Magyar Filmszemlén került bemutatásra egy másik film is, a Liliomfi, Kálmánczhelyi Zoltán és Végh Zsolt tragikomikus szocio-tündérmese- musicale. Hogyan segítheti egy producer a teljesen különböző karakterű rendezők filmterveit, mennyire képes műhelymunkát produkálni, hogyan, és meddig? Hogyan választódnak ki a koprodukciós partnerek és az alkotók? Meddig marad együtt egy csapat? Az ilyen és hasonló kérdésekre keressük a választ filmünkben Dés Lászlóval, Kamondi Zoltánnal, Kálmánczhelyi Zoltánnal.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások