Amikor a magyar műszaki élet jeleseit számba vesszük, többször felbukkan a Korbuly név. Mérnökök, fejlesztők, konstruktőrök égen-földön-vizen. Mi lett volna Kandó Kálmán villamos mozdonyából, Weiss-Manfred csőgyárából, ha nincs Korbuly Károly és vajon Korbuly János nélkül milyen lett volna a magyar járműgyártás? Terveztek, építettek, szerették az anyagokat, a munkát, Wagnert és a lovakat, de legfő-képp az autókat. No meg a bolondozás sem állt távol tőlük..., és hál'istennek volt egy Kodak filmfelvevőjük.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
Ford Mustang
2011 okt. 06. - 15:52:06
Mi lett volna Kandó Kálmán villamos mozdonyából, Weiss Manfréd csõgyárából, ha nincs Korbuly Károly? Vajon Korbuly János nélkül milyen lett volna a magyar jármûgyártás? Terveztek, építettek, szerették az anyagokat, a munkát, Wagnert és a lovakat, de legfõképp az autókat, és a bolondozás sem állt távol tõlük. És szerencsére volt egy Kodak filmfelvevõjük. Amikor a magyar mûszaki élet jeleseit számba vesszük, többször felbukkan a Korbuly név. Mérnökök, fejlesztõk, konstruktõrök, mégis szinte a névtelenség homályába vész Korbuly Károly és Korbuly János neve. Péterffy András Mozgóképregény c. új dokumentumfilmjében arra vállalkozott, hogy újrarajzolja a Korbuly család arcképét.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások