Music Box

Bakancslistához adom
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott magyar-amerikai filmdráma, 120 perc, 1989

Értékelés:

26 szavazatból
Szerinted?

Michael J. László amerikai állampolgár. Felesége halála után egyedül nevelte fel lányát és fiát. Több mint 40 év után azonban a Különleges Ügyek Osztálya azzal vádolja, hogy háborús bűnös. Kegyetlen, szörnyű tetteit 1944-45-ben Magyarországon követte el, zsidók százai ellen. A Magyar Állam nemcsak bizonyítékokat, de tanúkat is szolgáltat. Az USA kontra Michael J. László perben Mike védőügyvédje saját lánya, aki arra építi fel a védelmet, hogy ennyi év után összetéveszthető apja és a valamikori háborús bűnös személye. A bizonyítékok és a tanúk pedig egyszerűen nem hitelesek.

Stáblista:

Szereplők

Ann Talbot
Magda Zoldan
Mikey Talbot
Harry Talbot
Pal Horvath

Alkotók

Díjak és jelölések

  • Berlini Nemzetközi Filmfesztivál

    1990
    Arany Medve: Costa-Gavras
  • Golden Globe-díj

    1990
    Legjobb színésznő - drámai kategória jelölés: Jessica Lange
  • Oscar-díj

    1990
    Legjobb női alakítás jelölés: Jessica Lange

Hozzászólások

Szerinted?
Mizantropeee 2023 okt. 14. - 21:43:07 Előzmény frenchbullie
A tizenkét dühösben hol van Mueller-Stahl?
Mizantropeee 2023 okt. 14. - 21:40:07 Előzmény James Uram Benson Madame
Minden egyes holokamus film hazudik.
pappbea 2020 jún. 28. - 16:12:59
A film régi címe: Zenedoboz.
pappbea 2020 jún. 28. - 16:10:32

A végén mutatják az újságban, hogy M. László háborús bűnös. A lánya küldi el a fényképeket, amiket a zenedobozban talált.


***SPOILER***
frenchbullie 2015 júl. 24. - 17:07:32
Üdv! Szeretem a tárgyalótermi drámákat, szerintem a Music Box is egy jól sikerült példája a témának, megható, fordulatos történettel, meggyõzõ színészi alakításokkal.

Spoiler

Szerintem igaz volt mindaz, amivel vádolták a fõszereplõt, számomra ez, (a tanúk vallomásától eltekintve)a megszállott fekvõtámasz-mániájában nyilvánult meg leginkább, saját magát buktatta le a nézõ elõtt, úgy gondolom. S valamiféle gonoszság is csillogott a tekintetében, Mueller Stahl ezt nagyon jól oldotta meg, valami ridegséget láttam benne. Ami szöges ellentétben állt azzal a csetlõ-botló taxis figurával akit az Éjszaka a Földön-ben alakított, vagy a józanul gondolkodni igyekvõ esküdt esetében a Tizenkét dühös ember-ben. Nagyon jó színész, mert hiteles minden szerepében.

A budapesti helyszíneknek nagyon örültem, jó érzés volt egy amerikai filmben viszontlátni kis hazánkat, s a néhány magyar színészt is!
offtopic
James Uram Benson Madame 2013 okt. 09. - 22:03:08
Nagyon fárasztóak egyébként a palesztines stb. kommentek minden egyes holokausztfilmnél. Könyörgöm, ez 89-ben készült, hol volt még akkor a dömping...?
offtopic
James Uram Benson Madame 2013 okt. 09. - 22:01:46
Ez egy remek film, bár kissé olyan tévéfilmes hangulatú és részben Eszterhas apjáról szól, persze lesarkítva, érdemes elolvasni az önéletrajzát, sokat ír a valós sztoriról és a filmrõl is: Jane Fondával akarta eredetileg eljátszatni stb. Nekem amúgy pont az tetszik, hogy nyitva hagyja a dolgot: minden lehetséges és annak az ellenkezõje is, mint az életben.
SPOILER
A "szalonnáci" ügyvéd após meg az objektív zsidó bíró árnyalt, erõs, életszerû karakterek, Jessica Lange bátyja hihetetlenül idegesítõ volt, de Törõcsik Mari jelenete Lange-gel nagyon erõs, akármilyen rövid is. Érdekes, hogy Lange eredeti verzióban magyarul beszél, nem lehetett egyszerû. Azt mondjuk techikailag nem értem, hogy ha Törõcsik meg Kenderesi Tibor és Gera Zoltán saját magát szinkronizálta, akkor Koncz Gábor miért nem. Mondjuk azt kizártnak tartom, hogy ezért ideutaztattak volna egy ilyen ügyben egy váratlanul elõbukkant halálos beteg tanút kihallgatni, bár a CIA-ból mindent kinézek.
Ja, és SOSE jöjjenek vissza a 80-as évek! Jessica Lange észbontóan jó nõ, de ezek a pulóverek amiket hord, enyhén szólva is vágyölõek...
offtopic
vna 2009 júl. 14. - 00:32:37 Előzmény Heathcliff
"De hát vannak ilyenek és olyanok is."

Így van, az embereket nem lehet rugalmatlan korlátok közé szorítani, hosszú távon semmiképp.
offtopic
Heathcliff 2009 júl. 12. - 12:12:40
Fura és naiv ez a nemek szerinti különbségtételed. Gondolod, amíg egy férj mohamedán, a felesége gospelkórusban énekel? Ilyen nincs. Természetesen rengeteg néger keresztény van, és õk nagyon is értékes részei a kereszténységnek, sok pluszt tetek hozzá (nem pusztán a zenét. A karizmatikus mozgalom is tõlük indult).
De hát vannak ilyenek és olyanok is.
offtopic
vna 2009 júl. 12. - 10:16:33 Előzmény Heathcliff
Én pedig ezzel nem értek egyet, bár lehet, hogy a színesbõrû férfiaknál ez így van, de a színesbõrû nõk között ez biztosan nem olyan népszerû. Õk már sok helyen remekül kialakították a keresztény vallási közösségeiket, ráadásul õk sokkal több szórakozást visznek a dologba, így pl. a kórusok, amire nem lenne lehetõségük.
offtopic
Heathcliff 2009 júl. 11. - 21:14:46 Előzmény vna
Egyik érveddel sem értek egyet. Szerintem az elmúlt pár évtizedben azért terjedt, mert a színesbõrû emberek közül sokan úgy érezték: azzal fejezhetik ki a "felsõbbrendû fehér civilizációval" való szembenállásukat, ha a vallásukat sem fogadják el. Tehát mintha a fehérek lestoppolták volna maguknak a Bibliát, nekik már nem jut ebben hely, ezért inkább egy "színes" monoteista vallást választanak.
offtopic
vna 2009 júl. 08. - 21:00:54 Előzmény Heathcliff
Azzal, hogy vannak civilizált helyek (USA, UK, stb.), ahol az emberek toleránsabbak és lehet, hogy vannak fenntartásaik bizonyosok szokásokkal és vallásokkal szemben, mégis képesek emberként tekinteni egymásra, és elfogadni a tényeket valamint nem akarnak folyamatosan dumálni, problémázni és megváltoztatni a másikat.

Természetesen ott is vannak olyanok akik ebbe nem illenek bele és belekötnek mindenbe és mindenkibe.

A korán ezen része ugyanolyan elavult dolog, mint pl. az amerikai alkotmány egyes pontjai. Ez a területszerzõ háborúkra vonatkozhatott és egyértelmûvé tette, hogy az új területeken minden más helyett az iszlám hitet kell terjeszteni. Nyilvánvalóan a mai világban a területfoglaló hadjáratok nem gyakoriak és éppen ezért a jihad terrorista akciókba való beleerõltetése értelmetlen hülyeség bár nyilván sok ember, fõleg a gazdagabb, toleránsabb országokban, így figyelt fel erre a vallásra.

Természetesen a népszerûséghez hozzájárul az is, hogy a többi vallásról nem lehet ennyit hallani és amelyikrõl lehet, mint pl. a kereszténység tele van olyan elavult szokásokkal, hagyományokkal, amik már unalmasak vagy túl szigorúak. Ez az iszlámnál is megvan, ugyanakkor most megvan az emberek lehetõsége, hogy az emancipáció és egyéb reformok nevében elhagyják pl. a ruházatra vonatkozó szigorúbb szabályokat, és innen már könnyeben megy a dolog. Én nem olvastam a koránt, de gondolom sokan egyetértenek a szellemiségével és ezért csatlakoznak a többi hívõhöz.
offtopic
Heathcliff 2009 júl. 08. - 00:15:23 Előzmény vna
Érdekes módon a muzulmán hit mégsem erõszakkal terjed, és mára tán át is vette a vezetést a kereszténységtõl. Ezt mivel magyarázod?
offtopic
vna 2009 júl. 07. - 21:36:45
Igen, köszönöm, 'és'-t akartam írni és nem ':'-t.
offtopic
vna 2009 júl. 07. - 11:46:46 Előzmény Skultetyko
Például a muzulmánok feladata mindenkit áttéríteni, akár erõszakkal (jihad).

Ez az évek során odáig fajult, hogy vannak népcsoportok, amelyek szándékosan kerülik egymást ha lehet, mert amint kiderülne, hogy a másik nép egy tagja ül a közelben meg kell, hogy ölje. Persze ez olyan országokban fordul elõ többnyire, ahol mindkét nép tagjai bevándorlóként vannak jelen és ezért összefuthatnak és ezekben az országokban egy-két külföldi meggyilkolása nem szokatlan esemény. Pl. észak-afrikai országok: Libanon, stb.
Skultetyko 2009 júl. 06. - 23:14:40 Előzmény vna
"Hogy lehet valaki büszke arra, hogy más (ismeretlen) emberek halálát kívánja, kortól és nemtõl függetlenül? (tegyük fel, hogy nem valamilyen keleti vallású ember, mert ott sajnos ez bizonyos esetekben kötelezõ)"

Hogy hangzik az a 'keleti' vallási
dogma, ami szerint kötelezõ mások halálát kívánni?
Skultetyko 2009 júl. 06. - 23:12:20 Előzmény vna
"Hogy lehet valaki büszke arra, hogy más (ismeretlen) emberek halálát kívánja, kortól és nemtõl függetlenül? (tegyük fel, hogy nem valamilyen keleti vallású ember, mert ott sajnos ez bizonyos esetekben kötelezõ)"

Hogy hangzik az a 'keleti' vallási
dogma, ami szerint kötelezõ mások halálát kívánni?
Muya 2009 júl. 06. - 13:05:25
A II. világháború alatt 50 millió ember halt meg.
a többi 44millióról sohasem beszélnek....?
Málenkij robot! mond ez valamit valakinek???
nem vagyok fajgyülölõ! de egy kicsit sok már belõlük...
ja a filmet sajna Én sem láttam, mert éjjelig én sem tudok fennmaradni, viszont van videó és ezért fellehet venni.
Különben nem értem miért nem lehet leadni akár délután is... Szerintem a Mónika meg a tv2 pasi mûsora rombolóbb hatású....
vna 2009 júl. 06. - 03:05:30
OFF:

A történelemben sokkal durvább megtorlások is voltak, mint kb. 50 ember bíróságra járatása és börtönre/halálra ítélése (már ha a vádlott nem volt gyáva és lett öngyilkos (Hitler, Göring) vagy bújt el (Bormann)). Pl. amikor a rómaiak párezer karóbahúzott lázadóval díszítették a forgalmasabb utakat.

Én sem vagyok a szemet szemért filozófia híve, de ha pl. az általad említett ember (többek között) egy emberrel szemben sem követett el bûncselekményt akkor miért nem mer kiállni? Lehet, hogy nem ölt meg naponta egy embert sem, de ha csak egyet is megölt, akkor az nem sok (vagy nem elég a bûntetéshez)?

Hogy lehet valaki büszke arra, hogy más (ismeretlen) emberek halálát kívánja, kortól és nemtõl függetlenül? (tegyük fel, hogy nem valamilyen keleti vallású ember, mert ott sajnos ez bizonyos esetekben kötelezõ)

Ráadásul többnyire vallási alapú a negatív diszkrimináció annak ellenére, hogy a Biblia bármilyen gyilkolással szöges ellentétben áll.

Származási alapon megintcsak hülyeség, hiszen ha vallásos az ember akkor mindenki ugyanattól a két embertõl származik, ha nem akkor pedig tudja, hogy mindenki õsei ugyanonnan indultak ~4 milliárd éve.

Ha már valaki kitalálja, hogy felsõbbrendû, akkor azt erõszak és bûncselekmények nélkül támassza alá, de valószínûbb, hogy nincs igaza és inkább egy pszichológusra van szüksége, mint oly sok hírhedt történelmi személyiségnek is lett volna.

ON:

A film nekem eléggé kaptafa volt, a színészek jól játszottak és a kellékek is jobbak, mint manapság, de ezen kívül ez egy silány alkotás mai szemmel nézve. A filmnek a témája miatt nem a szórakoztatás volt a célja, de tanulni sem lehet belõle, mert õrültekrõl és véletlen eseményekrõl szól. Aki a címbõl kitalálja, hogy mirõl szól a film az már vagy látta, vagy részt vett a készítésében.
Optimum 2009 júl. 05. - 22:53:41
Csak a tartalmát olvastam el, de már az szörnyû. Szomorú, hogy a zsidókat még mindig az teszi boldoggá, hogy emberekre vadásznak. Vajon hány ártatlant nyírtak, mert valaki azt vallotta, hogy náci volt.

Remélem azokat is kivégzik akik a Palesztínokat gyilkolják.
Vagy azt szabad?
Összes hozzászólás