Az aktuális rész ismertetője: Bár a háború véget ért Európa még nem heverte ki a rombolást. Az elpusztított repülőtereken ezrével hevertek a roncs német gépek. A romos üzemekben gyorsan be kellett indítani a termelést. 1946-ot írunk. Ez már a rakétakorszak. Elkészülnek az első gépek, melyek már átlépik a hanghatárt. Békeidő van, a repülőgépeket polgári célokra használják. Megszületik a tömeges utaszállítás. A sugárhajtású versenyt az amerikaiak nyerik meg, amikor 1954-ben levegőbe emelkedik a Boeing 707-prototípusa. 1969-ben pedig Andrej Tupoljev, aki a század elején még Zsukovszkijjal dolgozott együtt, még láthatja, amint a Tupoljev 144-es szuperszonikus utasszállítógép először felszáll. Már csak pár év és megjelennek a Concorde-ok, ezek a a 180 tonnás óriások, melyek már 2300 kilométert tesznek meg óránként. Micsoda utat tett meg az emberiség mindössze 70 év alatt...
A műsor ismertetése: Minden egy nagy álommal kezdődött. A repülés álmával. Az első gondolat a madarak reptének utánzása volt. Az első feltaláló, akinek neve fennmaradt a festő óriás - Leonardo da Vinci volt. Sok vakmerő, sőt őrült próbálkozás, sok sikertelenség, sok emberáldozat előzte meg az első igazán sikeres akciót, amely a repülés két úttörőjének, Wilbur és Orville Wrightnak a nevéhez fűződik. Saját tervezésű és készítésű gépük nagy ujdonsága volt a motor. Ülésekkel nem rendelkezett, egy egyszerű csípőmozdulattal lehetett változtatni a szárnyak dőlésszögén. Gondos előkészületek után 1903 december 17-én Észak Karolinában a gép felszállt a levegőbe. Ez volt az első alkalom a világtörténelemben, hogy egy a levegőnél nehezebb szerkezet, pilótával a fedélzetén felszállt a földről. A Wright fivérek gépe, a Flyer azaz a "repülő" összesen 97 másodpercet repült, - de kiérdemelte a nevét. Hogy milyen út vezetett a Flyer-től a szuperszónikus Concorde-ig? Kiderül a sorozatból...
Hozzászólások