Az aktuális rész ismertetője:
A századfordulón lovaskocsikat gyártó üzem gyorsan kinövi magát, a '20-as években gyártja le az első autóbuszt. Az államosításból megszülető gyárkomplexum 1951-ben állítja elő az első Ikarusz-márkajelzésű buszát. Az orrmotoros trambuszok után a klasszikussá vált farmotoros gyártmányok és a csuklósbuszok tízezrei gördülnek ki a mátyásföldi és székesfehérvári gyárcsarnokból. Az '50-es évektől az ezredfordulóig közel háromszáz ezer Ikarusz készül Magyarországon, amelyből négy kontinens két tucat országába jut. Az Ikarusz-gyártás fél évszázada alatt a hungarikum busznagyhatalommá teszi Magyarországot.
Vendégek: Lovász György közlekedésmérnök és Nagy Zsolt Levente közlekedéstörténész.
A műsor ismertetése:
Ez a történelem ideje. - Itt és most - beszéljük meg, hogy a tévézés őskorában mire volt jó kapcsolgatni a nagyteljesítményű háztartási gépeket? Hallott-e arról, hogy Almásy László grófot népbíróság elé állították a Rákosi-korszakban? Aprószentek: Gyerekkórus, Betlehem: Hét törpe tanyája, Diana terme: Hősök terme - az Aggteleki Cseppkőbarlang elnevezéseit megváltoztató bizottságnak még humorérzéke is volt.
Ősök tere: XX. századi magyar történelem - jelen időben.
Hozzászólások