Az üvegcipő

előadás, magyar, 2011.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

Molnár Ferenc Üvegcipője a 20. század eleji Budapest kispolgárainak és munkásainak szegényes világába enged bepillantást. A mű Sípos Lajos műbútorasztalos és egy kiscseléd, Szabó Irma hatalmas, minden akadályt elsöprő szerelmének megható története. Költészet, humor, megoldhatatlannak tűnő akadályok, összeomló és felépülő kapcsolatok Molnár Ferenc-i zsenialitással szőtt kavalkádja az előadás.

A zseniális színpadi szerző fordulatos vígjátékában a józsefvárosi Hamupipőke, a bolondos Irma álomvilágban él, amelyben csak az istenített Sipos úr létezik, akinek a csitri minden rigolyáját elnézi cserébe a reményért, hogy egyszer kölcsönössé lesz a szerelem. "Az Üvegcipő a jóság, a tisztaság, az áhítat kis passziójátéka." (Földi Mihály)

A(z) Kárpátaljai Megyei Magyar Drámai Színház (Beregszászi Illyés Gyula Nemzeti Színház) előadása

Bemutató időpontja:

Stáblista

Hozzászólások

8/10
FElepHánt 2012 jún. 16. - 10:35:13 8/10
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu

A szigorú asztalosmester és mezõk liljoma kiscseléd története múlhatatlan sikerdarabja a hazai színházaknak, nyilván Beregszász körzetében is nagy érdeklõdésre tart számot.
Árkosi Árpád az elsõ részben szolid nyugalommal vonultatja fel találó karaktereit, a sürgõ-forgó háznép eleven élettel tölti meg a cselekmény hátterét. A Házmester-pár, Szabó Imre és Vass Magdolna a fontoskodó semmittevés, Orosz Ibolya Szakácsnõje a permanens munkálkodás prototípusa, Ferenczi Attila hódító szépfiúja maga gáláns könnyelmûség.
Tarpai Viktória tündéri bakfis-létezése, Kacsúr András nyársatnyelt rátartisága egy csapásra elnyeri szimpátiánkat, a nagyasszony Béres Ildikó fölényes kispolgári gõgje sem halványítja el színpadi létezésének csáberejét. Gál Natália az erotikus dagasztás lisztporos pantomimjával az ágyban - asztalnál legyõzhetetlen nõi princípium erejét szemlélteti.
Az õrszobán Sõtér István Õrmestere az úr, bár rangban kétségtelenül Ivaskovics Viktor hisztérikus Rendõrtanácsosa a magasabb. A második rész igencsak meglódul, a változatos helyzetek komikuma pompásan érvényesül. A csúcs Kacsúr Andrea angol társalkodónõjének groteszk megjelenése, naturális ellenpontja Gál Natália, mint jószívûen szolidáris utcalány.
Igazi kedves kikapcsolódás, bohózati lubickolás emberséges árnyalatokkal. A beregszásziak budapesti sikere után biztosra vehetõ, hogy nagyszerû összjátékukkal a Gyulai Tószínpadon is elvarázsolják a közönséget.