„Művem úgy opera, ahogy az Esterházyé regény” - mondta mezzoszopránra és kamaraegyüttesre komponált, Esterházy Péter Fuharosok című elbeszélése nyomán írt darabjáról Vajda Gergely. A 2020 márciusában hangversenyen bemutatott mono-koncert-opera valóban sajátos műfaji kereteket jelölt ki önmagának, drámai-színpadi karaktere balladákra jellemző módon rajzolódott ki. A világhírű brit zeneszerző, George Benjamin és Vajda egyfelvonásosai között épp ez a balladai elbeszélésmód alakít ki természetes kapcsolódást. Előbbi szerző A hamelni patkányfogó címen ismert mese alapján írt műve ugyanis szintén balladaszerűen meséli el a drámai történéseket. Benjamin operájában egy szoprán és egy mezzoszoprán több szerepet játszva jeleníti meg az ismert, 1200-as évekből származó, a gyermekeket elragadó halál metaforájaként is felfogható példázatot, míg Vajda operájában egyetlen szereplő - igaz, három alakban megjelenve - énekli végig az Esterházy által életre keltett gyereklány megbecstelenítésének történetét.
Közreműködik: az UMZE Kamaraegyüttes
A(z) UMZE Kamaraegyüttes és Forte Társulat előadása
Hozzászólások