"Házasodj meg, meg fogod bánni; ne házasodj meg, azt is meg fogod bánni; házasodj vagy ne házasodj, mindkettőt meg fogod bánni; vagy megházasodsz, vagy nem, mindkettőt megbánod. Nevess a világ ostobaságain, meg fogod bánni; sirasd el, azt is meg fogod bánni; nevess a világ ostobaságain vagy sirasd el, mindkettőt meg fogod bánni; vagy nevetsz a világ ostobaságain, vagy elsiratod őket, mindkettőt megbánod." - Soren Kierkegaard
A Figaro házassága új utat nyitott az opera műfajában. Mozart volt az első, akinél a vígopera túllép a puszta szórakoztatáson. Ő volt a műfaj első lélekbúvára.
A két furfangos szolgálójától félrevezetett nemesúr témáját feldolgozó opera sziporkázó mű, hús-vér emberekkel, és a zene olyannak mutatja őket, amilyenek - szeretetre méltónak, hiúnak, szeszélyesnek, önzőnek, igyekvőnek, megbocsátónak, széptevőnek. Röviden: emberi lényeknek, akiket egy páratlanul ötletgazdag és együtt érző zenei elme kelt életre. A Figaro-ban egyetlen hibás hang, egyetlen hamis szituáció sincs.
A(z) Miskolci Nemzeti Színház előadása
Hozzászólások