Hajmeresztő

interaktív krimi, magyar, 2013.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

Egy közönséges esős hétköznap délutánon véres bűntény történik Washington belvárosában. Az áldozat: az évszázad egyik legnagyobb zongoraművésznője.
A történet szereplői: egy fodrászszalon munkatársai és vendégei, akik egy nyomozás kellős közepén találják magukat.
Mindenki gyanús!
A rendőrség akcióba lép ? és tanúként, a nyomozást aktívan segítő társként ott a közönség?
A közönség - aki mindent látott...
A hajmeresztő bűnténynek hajmeresztően izgalmas a nyomozása, míg végül fény derül a megoldásra - az Önök segítségével!

Paul Portner társasjátéka Amerikában kivívta a legnagyobb előadásszámot elért produkció címét.
A német író tollából 1963-ban kipattant színdarab eredeti szándéka szerint pszichodrámának indult annak demonstrálására, hogy hogyan is működik az elme egy bűntényre való visszaemlékezés kapcsán, igen mérsékelt sikerrel, mígnem 1976-ban rá nem akadt két amerikai színházi szakember, akik aztán átdolgozásukkal 1978-ban elindították világhódító útjára a művet, mely egyben magáénak tudhatja a "soha-ilyen-sokáig-Broadway-n-egyhuzamban-futott-prózai-előadás" megtisztelő címet is.
Mert mi történik akkor, ha egy teljesen hétköznapi napon egy hétköznapi fodrász-szalon feletti szobában egy nem hétköznapi esemény, azaz egy gyilkosság történik? És ha minden jel arra utal, hogy a gyilkos a szalonban tartózkodik, akárcsak a rendőrség? Ki mire és hogyan emlékszik? És ki a gyilkos?
A darab igazi sikerének titka azonban a szórakoztató krimiségén túl valójában az, hogy a közönség aktívan részt vesz a színdarab "sorsának" alakításában, hisz a nézőtéren ülők kérdéseikkel - melyeket az előadás szünetében (sőt! Sokkal inkább a második rész alatt!) tehetnek fel - sarokba szoríthatják a szereplőket, és egy jó kérdéssel bizony lebuktathatják azt, aki a gyilkosságot elkövethette.
A színészeknek tehát estéről-estére improvizálniuk kell az aznapi kérdések alapján a történet alakulását - persze bizonyos "sarokpántok" mentén. Mivel azonban nincs két egyforma "nézőtér", az események alakulásának pikantériáját az adja, - ami bizony igen könnyen előfordulhat -, hogy akire tegnap ráterelődött a gyanú, az ma este ártatlanul távozik.

A(z) Gárdonyi Géza Színház előadása

Bemutató időpontja:

2013. december 13., Gárdonyi Géza Színház

Stáblista

Szereplők

Tony Whitcomb (a Hajmeresztő szalon tulajdonosa)
Barbara Demarco (fodrászlány)
Mrs. Schubert (szenátorné)
Edward Lawrence (régiségkereskedő)
Victor Rosetti (építômunkás)
Mike Thomas (egyetemista)

Alkotók

Hozzászólások

1/10
kadimre 2014 jan. 19. - 23:28:26 1/10
Nem is olyan regen Egerben egy igenyes, jo szinvonalu szinhaz mukodott. Ez most mar nem igy van. A 'Hajmereszto' egy unalmas, sekelyes hatasvadasz darab, kifejezetten a legalacsonyabb igenyekre tervezve. Akik a szinhaztol csak ket ora ures es gondolatmentes szorakozast varnak, nem fognal csalodni. Meg valami kisiskolas szintu humor is talalhato benne, ami foleg abban merul ki hogy a meleg fodraszt jatszo szinesz vegig karikirozottan noies mozdulatokkal pipiskedik a szinpadon. Jaj de vicces! A szineszek altalaban kompetensen jatszanak, de a drama mint krimi alapvetoen unalmas, egy pillantra sem erdekfeszito hogy vajon ki is kovette el a gyilkossagot, kulonben is, a cselekmeny ugy van megirva hogy a masodik felvonasban barkire ra lehet fogni a bunosseget. Szomoru hogy ez tortenik az uj idologiai vezetes alatt allo videki szinhazakkal. Egyebkent Egerben az igazgato a szinhazi brosuraban kulon meg is igerte hogy a jovoben csak konnyu (ertsd: limcsi!?) darabokat fognak bemutatni. Hat igy is tortent. Terjed a bunkosag, meg a szinhazi vilagban is...