Színház

Kamaszkorom legszebb nyara

táncelőadás, 45 perc, magyar, 2011.

Értékelés:

4 szavazatból
Szerinted?

A gyermekkortól a kamaszkoron át a felnőttéválás majdminden konfliktusát, líráját, drámáját és boldogságát mutatjuk be humorral, tánccal, a fizikai színház eszközeivel kortárs jazz zenére.

Hatalmas sikerrel mutatta be a Gór Nagy Mária Színitanoda a Kamaszkorom legszebb nyara c. előadását február 16-án, szerda este a Bakelit M.A.C. Stúdiójában. Tomboló "tinik" a színpadon, tomboló közönség a nézőtéren, mi kellhet még? Írta: Szendrei Veronika
Nem tudom mond-e még valakinek valamit a "Szex, szerelem, gyengédség" egy bizonyos tinimagazinnal kapcsolatban. Nem tudom emlékeztek-e még arra az időszakra, amikor még hevesen dobbant a szív, ha csak a suli folyosóján elment melletted az épp kiszemelt, akivel még egy hangot nem beszéltél, amikor még néha kicsúszott a kezedből a tested feletti irányítás és koordinálatlanul, szerencsétlenkedtél, miközben épp hódítani vágytál.

A Kamaszkorom legszebb nyarában épp ezek az érzések, pillanatok kerülnek előtérbe, de egy elképesztő pontossággal megkoreografált fizikai színház keretein belül. A gyermeki esetlenség is olyan tökéletes mozdulatokkal kerül kifejezésre, hogy eszébe sem jut az embernek a szöveget hiányolni. Szerencsére sehol nem a zene uralja az előadást. Hosszú percek telnek úgy el, hogy csak az ugrások zaja, a ruhák suhogása és a szereplők lélegzete adja a mozgások aláfestését.

Nem táncszínházról beszélünk, félreértés ne essék: bár vannak táncos elemek, bár pontos a koreográfia, inkább mozdulatok sorozatának nevezném az egészet, amelyek jól kivitelezett akrobatikával vannak fűszerezve. Le a kalappal az összes tanodás előtt, hihetetlen fizikai teljesítményt produkálnak. Az viszont már a rendező-koreográfus érdemének legyen mondva, hogy az előadás mégsem lett kunsztok sorozata, hanem megtartotta a jelenlétet, az érzelmeket, az impressziókat.

Kamaszkor, a maga összes túlfűtött vitájával, vágyával, érzésével és tragédiájával. Benne van az átváltozás, ahogyan a focizó fiúkból pasik, a copfos kislányokból, nők lesznek, és persze nem maradt ki az a fricska sem, hogy a mellőzött, szemüveges eminens kislány kapja először elő a rúzst. Szerelem, szex és önmegvalósítás, a mozdulatok nyelvén, karakterekkel, történetekkel, életképekkel, amiben mindenki megtalálja majd saját magát. De ha saját magát nem is, a szomszéd gyereket biztosan felismeri majd valamelyikőjükben.

A(z) GNM Kontúr Fizikai Táncszínház előadása

Stáblista:

Hozzászólások

Giny K 2011 júl. 25. - 12:35:41
(Kicsit "bonyolultabb" a dolog, nem?...)
Giny K 2011 júl. 25. - 12:33:40
Elsõ rúzs, elsõ udvarlás, elsõ csók, elsõ szex (elsõ korty sör :-) )... Ilyenkor szoktam elgondolkodni azon, hogy sokak szerint tényleg ETTÕL leszünk felnõttek?...
9/10
M.Lakner 2011 máj. 29. - 18:05:30 9/10
Amatõr mûkedvelõként azt hiszem nem fogok tudni az elõzõhöz hasonló jellegû véleményt írni, maradok tehát a magam kis polgári stílusánál. A május 27-i elõadást néztem meg harmadmagammal az Eötvös10-ben, és nagyon jól éreztük magunkat. Ez az elõadás megérte a pénzét, minden megvolt benne az elsõ csóktól kezdve a bátortalan udvarolgatásokon keresztül a....öööö....hát szóval minden :D Csak egy dolgot hiányoltam belõle: az elsõ korty sört :p :-)
Mindenesetre mindenkinek csak ajánlani tudom, tartalmas idõtöltés volt. Nagyon örülnék akár egy DVD lemeznek is, de az ilyen kisebb jellegû elõadásokról sajnos nem szoktak készíteni :( Pedig nagyon megérné, szívesen visszanézném.
10/10
FElepHánt 2011 máj. 22. - 12:18:14 10/10
Hebrencs lánykák, izmozó kamaszok: vidám diákcsapat izeg-mozog nem túl szigorú tanári
felügyelet alatt. Kóstolgatják egymást, félszeg udvarlások, taktikus menekülések zilálják
a képet, a vibráló forgatag végül csak-csak közös táncba oldódik. A Kontúr Színház eddi-
gi produkciói, az Éden, a Csodálatos M és a felejthetetlen Bál után nem lepõdhetünk
meg az ugrások, dobások, forgások magasszintû kivitelezésén, de azoknak, akik elõször
találkoznak a nagyszerû együttessel, igencsak ámulnak a nem professzionális táncosok
lenyûgözõ teljesítményén. Gyöngyösi Tamás szó szerint az elsõ lépéstõl építi fel peda-
gógiáját, a színitanoda növendékeibõl farag sokoldalú mozgás-virtuózokat. Noha a végzet-
tek közül sokaknak másfelé vezet az útja, a cserélõdõ tagság ellenére, a csoport képes
megõrizni egységes arculatát.
A kamaszság lassan csúszik át az ifjúkorba, a trikókat, tiniruhákat zakók és trendibb sze-
relések váltják fel, Kurkó József tanár ura is lazít az öltönyén, félkézzel kapja el meré-
szen röpködõ tanítványait. Mert itt mindenki úgy veti magát a levegõbe, mintha az uszo-
da vizébe ugrana, ám röpülését gyakran még kockázatos piruettekkel is tarkítja. Egy-
idõben minimum három-négy pár van a színen, de ezek a duók állandóan cserélõdnek, a
teljes stáb szüntelenül mozgásban van. Befutnak, vetõdnek, perdülnek és már el is tün-
tek, hogy másodpercek múlva újra berobbanjanak: tucatnyi ember esetében ez viharos
intenzitású, káprázatos látványt teremt. A mozgás-szonettek Fekete Hölgyei: Borosán
Eszter és Pintér Szilvi hatalmas energiával próbálják térdre kényszeríteni az urakat, de
elsodró lendületüket röppályájuk végén Varga Ádám és Pataki Ádám acélos ölelése fé-
kezi. Utóbbi, a robbanékony dinamikájú Sinkó Réká-val párban, vörösizzású duettek ak-
robatikájában is kitûnik. Végül is a teljes névsort bátran leírhatnánk, hiszen az együttes
fantasztikus egysége, lenyûgözõ összmunkája minden egyes szereplõ érdeme!
A finálé frenetikus tuttijában összegezõdik a tengernyi mozgáselem hatása, melyet csak
féktelen ünneplés mámorával tudunk jutalmazni. A tomboló FRINGE-siker nyomán, re-
méljük, hogy a Bakelit-en kívül, máshol is találkozhatunk Gyöngyösi Tamás elementáris
élményt nyújtó, bámulatos társulatával.