Az operatív munka során az lesz sikeres, aki feloldódik és hiteles marad a különböző szerepekben: a privát életben nem kelt gyanút, megnyeri magának a célszemélyt, és a tartótisztje is megbízik benne. Viszont mindenkinek van valami rejtegetnivalója.
Hatvanas évek, Magyarország. Az állambiztonság figyelteti Michael Besenczyt, a magyar származású, angol férfit, aki filmrendezést tanul a Színház- és Filmművészeti Főiskolán: alapos a gyanújuk, hogy a vendéghallgató az angol hírszerzésnek kémkedik. A róla jelentő megfigyelők feladata: hozzanak információt, és közben minél mélyebb és bizalmasabb kapcsolatot alakítsanak ki a célszeméllyel. Bármennyi jól teljesítsenek, az informátorok sem bújhatnak el egymás és az állambiztonság
figyelő tekintete elől. Az ember pedig törékennyé válhat, ha a megfigyelt személy pillantásában hirtelen legsötétebb félelmeivel néz szembe. A Megfigyelők Kelemen Kristóf harmadik rendezése a Trafóban. A Miközben ezt a címet olvassák, mi magukról beszélünk és a Pálinkás Bence Györggyel közösen
készített Magyar akác után ismét a magyar társadalom működése kerül munkája fókuszba, a közelmúltnak egy olyan fejezete, amelyről még sokaknak vannak saját emlékeik. Emlékek, amelyekhez bőven kapcsolódási pontot találhatnak a fiatal generáció tagjai is.
Hozzászólások