"Engem a három bábfigura, Petruska, a Balerina és a Mór sorsa érdekel - mondja Krámer György. Ezek alapkarakterek. Petruska a naiv, tiszta, kicsit együgyű bábú, népmesei hős, reménytelen szerelmes, akit szerelméért meggyilkolnak, majd feltámad. A Balerina a nő, a vágy titokzatos tárgya, az elérhetetlen, aki egyszerre erős és esendő. Ő a kísértés és a csábítás, de ő az életadó is, a termékenység, a társ. Maga az élet. A Mór a magabiztos, a végrehajtó, az erő, a katona, a gyilkos. Káin. Hatalmas oroszlán, de lelkében pici egér cincog. Ő végzi a piszkos munkát. Néha ágyútölteléknek használják."
A kérdés az, hogy a néző kinek vallja magát: az áldozatnak, a gyilkosnak vagy a szerelemnek? Illetve az, hogy bizonyos körülmények között melyik tulajdonságunk válik dominánssá?
A Miskolci Táncműhely nem olyan fajta táncszínházi előadásokra törekszik, amelyek azt helyezik a középpontba, hogy történeteket meséljen el. A táncosok nem irodalmi alapanyagokat hűen követő adaptációkat hoznak létre. Mozdulatok, cselekvések, színpadi történések sorozatából építkeznek, amelyek mindegyike magában hordoz egy gondolati egészt.
A(z) Miskolci Nemzeti Színház előadása
Hozzászólások