A produkciót, amellyel a Budapesti Wagner-napok sorozatában lassan teljessé válik a zeneszerző operai életművének bemutatása, az a karmester vezényli, aki pályáját a Berlini Opera első kürtöseként kezdte, és csak az 1990-es években fordult a vezénylés felé. Sebastian Weigle öt egymást követő évben lépett fel Bayreuthban, 2004 és 2009 között a barcelonai Gran Teatre del Liceu fő-zeneigazgatója volt, ugyanezt a tisztséget 2008 óta a Frankfurti Operaház élén tölti be. Itt vezényelte egy izgalmas, új rendezésben Wagner éppen 175 éve bemutatott, első sikeres operáját, a Rienzit is.
A 14. századi Rómában játszódó mű még nem tekinthető a zeneszerző érett művének, egy neves kortársa szarkasztikusan meg is jegyezte, hogy ?a Rienzi Meyerbeer legjobb operája?. A nagyszabású tablókban, élvezetes mozzanatokban gazdag alkotás azért már magán viseli a későbbi Wagner-remekek vonásait is, és jelentős lépcsőfokként szolgált a szerző számára a Tannhäuser felé. Bár az opera a 19. században - Wagner fenntartásai ellenére - mindvégig sikeres maradt és gyakran előadták, a 20. században, valamint napjainkban sajnálatosan ritkán kerül színre.
Vezényel:
Sebastian Weigle
Robert Dean Smith
Cola Rienzi
Emily Magee
Irene
Falk Struckmann
Steffano Colonna
Michelle Breedt
Adriano
Boaz Daniel
Paolo Orsini
Cser Krisztián
Raimondo
Brickner Szabolcs
Baroncelli
Cserhalmi Ferenc
Ceccho del Vecchio
Közreműködők:
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
a Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
A(z) Müpa előadása
Hozzászólások