Műfaját tekintve a három felvonásos Semele Händel egyik legtalányosabb alkotása. A műjegyzékek többsége az oratóriumok közé sorolja, néhány operalexikon viszont (mint például a Grove operalexikon) önálló szócikkben ismerteti. Más operakalauzok viszont nem is tudnak erről a darabról. A témát, mely a Metamorphoses-ből (Ovidius) származik, Händel előtt feldolgozta már John Eccles is (a librettót William Congreve írta), de az 1706 körül komponált operát 1972-ig nem mutatták be. A librettó viszont felkeltette Händel érdeklődését, aki oratóriumot (vagy operát?) komponált belőle. A mű 1744-ben, koncertszerű előadásban hangzott el először. A librettó alapján egyértelműen operának kell tartanunk a Semelé-t, Händel oratóriumaival ellentétben a kórusnak igen kis szerep jutott, és maga a témaválasztás is eltér Händel gyakorlatától. Eccles-hez hasonlóan Händel is színpadi megvalósításra szánta művét, a mű első előadása azonban nem ilyen volt."Az oratóriumok stílusában" (Händel szavai) előadott darabot valószínűleg hiba oratóriumként kezelni, hiszen Händel szavai pusztán arra utalnak, hogy a mű első előadása koncertszerű volt.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások