Munkám elsődleges célja, hogy az elmúlt évek tapasztalásai után, megismerve saját magam felépítését és mozdulatait, egy olyan darabot hozzak létre, ahol ezt a tudást az általam kiválasztott táncosoknak átadhatom, folyamatosan figyelve rezdüléseiket, testük válaszát. Ehhez kapcsoltam "önkényesen" egy olyan témát, amely számomra erőt, tartást, fizikumot, állandó készenlétet, áldozat utáni kutatást és mindezek mellett lágyságot fejez ki - s ez nem más, mint a nőstényfarkas vagy szuka.
(Ladjánszki Márta)
A Szukában - három, a férfitekinteteket is kielégítően "szexis" táncosnővel kontrasztban - Ladjánszki lemeztelenített, de az erotikáról tudomást sem vevő teste ugyanezt remegi, öklendezi és sikoltja világgá, mert a fiatal táncosnő makacsul azt faggatja, hogyan önthető színpadi formába a biológiailag determinált testiség és a közösség elvárta szerep közötti meg(nem)felelés fájdalmas tapasztalata. Ladjánszki Márta kompozíciói hasonlatosak egy-egy jól irányzott ütéshez, mondjuk a gyomorszájra, ami után a lélegzet is elakad.
(Fuchs Lívia - Élet és Irodalom)
A(z) Bakelit Multi Art Center előadása
Hozzászólások