Több mint 128 ország játékgyártói és -kereskedői találkoztak február 1. és 5. között a világ legnagyobb játékkiállításán, a Nürnbergi Nemzetközi Játékvásáron (Spielwarenmesse). A 2100 kiállító 58000 vendégnek mutatta be a játékipar új irányait, fókuszban a modern tudományokkal, a metaverzummal, a diverzitással és a fenntarthatósággal.
A Mattel, a világ vezető játékgyártója, a Barbie megalkotója beszámolót készített az eseményről.
Nürnberg a játékkészítés történelmi központja, ahol 600 éve őrzik a mesterség hagyományait: óriási játékmúzeumában például az első Barbie-k, Matchbox-ok, LEGO-k és Game Boy-ok mellett a gyerekek dédnagymamáik felújított játékait is kipróbálhatják. A Spielwarenmesset, a játékipar legmeghatározóbb kiállítását 1950 óta rendezik meg a városban, és annyian kíváncsiak rá, hogy reggelente lépni sem lehet a nürnbergi metrón a vásárra igyekvőktől. Az eseményen olyan újdonságokról is lehull a lepel, amelyek még hónapokig nem lesznek elérhetők a nagyközönség számára. A legtöbb pavilonba – köztük a Mattel standjára – ezért kizárólag meghívással, szigorú biztonsági intézkedések mellett, titoktartási nyilatkozat aláírása után lehet belépni.
Fotó: Christian Hartlmaier és Alex Schelbert
Az idei esemény különlegessége a fizikai és a digitális világban létező játékok sajátos összeolvadása volt. A gyerekek valódi gesztusokkal és élőbeszéddel taníthatják mozogni és beszélni kedvenc robotjukat; a metaverzumban folytathatják a tudományos kísérletet, amelyet a valóságban kezdtek el; a matricagyűjteményük megelevenedik, ha mobiltelefonjukon keresztül nézik azt; a limitált szériás játékokhoz pedig NFT-k vásárlásával juthatnak hozzá – mint például a Hot Wheels játékautók gyűjtői példányai esetében.
Évről évre egyre fontosabbak a fenntarthatóságot és a diverzitást képviselő játékok. A Barbie „Együtt a földért!” kollekciója teljes egészében újrahasznosított óceáni műanyaghulladékból készült és világszerte a természetvédelemmel kapcsolatos oktatási programok kötődnek hozzá. Az óvodáskorúaknak készült „Első Barbie Babám” sorozat pedig különböző bőrszínű és etnikumú babákat tartalmaz, hogy minden kisgyerek megtalálja a hozzá hasonló játékot.
Fotó: Christian Hartlmaier és Alex Schelbert
Külön szekciót képviseltek a múlt és jelen kultuszfilmjeihez kapcsolódó játékok. A Mattel kiállítása idén úgy indult, hogy az érkezők már a bejáratnál beülhettek Barbie rózsaszín kabriójába, amely az élőszereplős Barbie film első kiszivárgott képéről lehet ismerős. Emellett bemutatkoztak az újraalkotott Disney Hercegnők és Jégvarázs babák, amelyek licence-e a Hasbrótól érkezett vissza a Mattelhez. Az új figurák minden eddiginél kidolgozottabbak: hűen követik az eredeti karakterek arcvonásait, testarányait, valamint hajszínét és haj-textúráját. A kollekcióban a hercegnők legjobb barátai, kastélyai, sőt még járművei is elérhetők, hogy a gyerekek újrajátszhassák kedvenc meséiket.
A Nürnbergi Nemzetközi Játékvásárról
A nemzetközi játékpiac szálai 1950 óta minden évben Nürnbergben futnak össze. A híres márkák, a friss start-upok, a nagy láncok beszerzői, a független kiskereskedők és a média képviselői teszik a Spielwarenmessét a játékipar legjelentősebb eseményévé. A világ első számú vásárán köttetnek a meghatározó üzleti kapcsolatok, itt születnek a következő évek trendjei, és itt nyílik lehetőség a legfrissebb hírek cseréjére is, miközben a lelkesedés és a játékkedv szinte tapintható a levegőben.
További információkért klikkeljetek ide!