Az internet népét ezek az ostoba sztereotípiák zavarják a legjobban.
A tökéletes háziasszony, a féltékeny feleség, a kedves szomszédlány és a falatnyi shortban harcoló dögös szuperhős – jó pár olyan sablonos női karakter, illetve sztoriszál létezik, amelyről messziről ordít, hogy férfiagyból pattant ki. A Redditen egy felhasználó feltette a kérdést, hogy melyik az a női karakter, akinek megalkotásában, illetve megírásában garantáltan nem vettek részt nők. Íme, a válaszok.
Harley Quinn
Nem a karakterrel van gond önmagában, hanem a ruhaválasztásával. Egyetlen nő se öltözködne így fizikai küzdelemhez, de még az átlagosnál intenzívebb mozgáshoz sem. A túl rövid nadrág bevág szegény Margot Robbie fenekébe, aki pedig ilyen magassarkú cipőben ugrálna a valóságban, az garantáltan eltörné a bokáját.
Saját filmjében, a női alkotók által készített Ragadozó madarakban ehhez képest sokkal életszerűbb kosztümöt kapott Harley, vállalható hosszúságú farmernadrágot, sportmelltartót és sportosabb cipőket.
Wonder Woman
A Gal Gadot által alakított amazon harcos természetesen kitolt mellekkel, csupasz lábakkal, lobogó hajjal és komplett sminkben indul harcba. Persze nem ő az egyetlen, a legtöbb női szuperhős esetében ez a kötelező megjelenés.
Claire (Jurassic World)
Frigid, önmagától elszállt, magas vállalati pozíciót betöltő nő, akinek egy kissé faragatlan, de nagyszívű fickó letöri a büszkeségét, majd végül bele is szeret. Ezt a karakterívet futotta be a Jurassic World menedzsere is (Bryce Dallas Howard), de sorolhatnánk még a példákat napestig.
Gilly (Trónok harca)
Az HBO fantasysorozatának egyik epizódjában az Éjjeli Őrség két tagja meg akarja erőszakolni Gillyt (Hannah Murray), de Sam közbelép. A pár perccel korábban még az életéért rettegő lány „hálából” elveszi Sam szüzességét. Vajon tényleg komolyan gondolták az írói stábban, hogy egy nemierőszak-kísérlet traumatizált túlélője egyből beleveti magát a szexbe?
Az írók ráadásul a jelek szerint el sem olvasták az előző évad forgatókönyvét, abban ugyanis egy karakter konkrétan ki is mondja, hogy az a nő, akit kis híján megerőszakolnak, nem kívánja azonnal a szexet.
Padmé (A sithek bosszúja)
A Csillagok háborúja előzménytörténetében Padmé Amidala (Natalie Portman) szerelme, születendő gyerekeinek apja, Anakin Skywalker átáll az Erő Sötét oldalára, amitől a nő olyan letargiába esik, hogy szülés után meg is hal. Vagyis a film üzenete szerint Padmét az anyaság, a két szép, egészséges gyereke egyáltalán nem motiválja, a férje elvesztésére úgy reagál, hogy elmegy a kedve az élettől.
Dominika (Vörös veréb)
Francis Lawrence kémthrillerében a Jennifer Lawrence által alakított orosz exbalerina egy sima, boltban kapható hajfestékkel szőkítteti ki magát menekülés közben, de minden nő tudja, hogy ehhez a művelethez idő kell, 10 perc alatt nem lehet megcsinálni. Hasonló „filmes trükk”, amikor egy nőnek hirtelen meg kell változtatnia a külsejét, és egy rozsdás ollóval megnyirbálja a fürtjeit, utána mégis úgy néz ki, mintha egy felsőkategóriás hajszalonból lépett volna ki.
Minden szülésjelenet
Csak a filmekben fordulhat elő, hogy egy 20 órás vajúdás és ébrenlét után a friss anya egy kis izzadságot leszámítva tökéletes állapotban van, ragyog a boldogságtól, és amikor elhagyja a kórházat, úgy néz ki, mint aki sosem volt terhes.
Fekete Özvegy (Bosszúállók: Ultron kora)
Natasha Romanoff, azaz a Fekete Özvegy (Scarlett Johansson) a film egy pontján megnyílik Bruce Banner előtt, aki azzal hárítja el a közeledését, hogy egy szörny lakozik benne (szó szerint), így nem lenne bölcs dolog belekezdeni egy párkapcsolatba, mire Natasha elmeséli, hogy a kiképzése során sterilizálták, mondván, egy szupergyilkosnak nincs szüksége gyerekre.
„Így is azt gondolod, hogy te vagy az egyetlen szörny a csapatban?” – kérdezi Bruce-tól, amit nehéz nem úgy érteni, hogy nem azért tartja szörnynek magát, mert embereket gyilkol, hanem mert nem lehet gyereke. Vagyis az író, Joss Whedon megerősíti azt a sztereotípiát, hogy egy női karakter értékét az adja, hogy mennyire képes megfelelni a nemi szerepeinek.
Megan Fox (Transformers)
Michael Bay és a forgatókönyvírók nem nagyon csináltak titkot belőle, hogy a főhős barátnőjét alakító Megan Fox csak azért van benne a filmben, hogy a fiatal férfi célközönség csorgathassa rá a nyálát. Bay gyakorlatilag feltolta a kamerát a színésznő fenekébe, de azzal védekezett, hogy ez feminizmus, hiszen a karakter nő létére ért az autókhoz…
Fox tinihorrorja, a női alkotók által készített és inkább a női közönséget célzó Ördög bújt beléd (eredeti címén Jennifer’s Body, azaz Jennifer teste) sokkal ízlésesebb és visszafogottabb, mégis a Transformers nézőinek próbálták eladni hasonló marketinggel.
Spring Breakers – Csajok szabadon
Harmony Korine tinédzserekről írt történetekkel kezdte a karrierjét, de akkor még ő is tinédzser volt. A Spring Breakerst viszont már a negyvenet taposva készítette el, középkorú férfiként próbált meg hiteles női főiskolás karaktereket írni. Lehet rajta vitatkozni, hogyan sikerült a végeredmény, de a dialógusoknál néha erősen rezeg a léc, például amikor Vanessa Hudgens kijelenti, hogy „ennek a sok pénznek a látványától nedves lesz a puncim.”
Skylar (Breaking Bad)
A sorozat rajongói a visszajelzések alapján Walter White feleségét gyűlölik a legjobban, ami nem csoda, mert az írók nem adtak neki sok szimpatikus vonást. Beletették az „állandóan panaszkodó, idegesítő házi sárkány”-skatulyájába, és ott is hagyták. Pedig ha valakinek van oka az összeomlásra, az ő. Terhesen kell átélnie, hogy a halálosan beteg férje gyanús üzelmekbe keveri magát, titkolózik előtte, és egyre agresszívebben viselkedik. A Breaking Bad minden idők egyik legjobb sorozata, de Skylar több empátiát érdemelt volna.
Via: Bored Panda