Természetfeletti képesség birtokában nemcsak a jövőbe lát az ember, hanem a múlt olykor rémületes eseményei is értelmezhetővé válnak a médium számára, aki a szellemvilággal áll kapcsolatban. Ez történik meg Tommal (Kevin Bacon), akinek átlagos életét egy ártalmatlannak tűnő hipnózis egycsapásra megváltoztatja. Ettől kezdve félelmetes hallucinációk gyötrik: egy halott lány kísértetét látja, s egy brutális gyilkosság képei villannak fel előtte. A férfi zavart viselkedése aggodalommal tölti el feleségét, Maggie-t (Kathryn Erbe), akinek gyermekük furcsa szokása is feltűnik: Jake (Zachary David Cope) egy bizonyos Samantha-val beszélget - magában. Tom úgy jön rá kettejük közös kapcsolatára a szellemvilággal, hogy egy este a babysitter elszökik a kisfiúval, s amikor rájuk találnak kiderül, hogy Samantha, akit csak ő és Jake lát, Debbie hónapokkal azelőtt eltűnt testvére. Tom szabadulni szeretne a megmagyarázhatatlan tudástól ezért ismét hipnózisnak veti alá magát, ám ekkor a szellemtől újabb jelzéseket kap. A férfi megszállottan nekilát a titok megfejtésének.
A Hetedik érzék gyors, fokozatosan építkező film, a pergő ritmust erősítik a hallucinációk villanásszerű, sokszor elszínezett képkockái is. A rendező pontosan adagolja a feszültséget a thiller szabályainak megfelelően, talán csak a babysitter menekülése, valamint a temetői jelenet és az éjszakai szeánsz tűnik dramaturgiailag feleslegesnek, bár az éppen ezen utóbbira igyekvő Maggie ekkor teszi táskájába a később kulcsfontosságú szerepet kapó zsebkést. A film hőseiről nem sokat tudunk meg, egyedül Tomról derül ki az, hogy nem akar átlagos lenni, ám a véletlenül kapott "különlegesség" zavarja, menekülne előle. Aztán amikor megérti "küldetésének" célját, már semmi sem akadályozhatja meg abban, hogy megoldja a rejtélyt. Kevin Bacon nagyon jó és hiteles alakítása teszi ezt a nem igazán eredeti sztorit, a közepesnek mondható filmet mégis izgalmassá, élvezhetővé.