A pók hálójában

A szakma legjobbjának tartott dr. Cross immáron nyolc hónapja nincsen szolgálatban. Egy balul elsült akció során az irányítás végzetesen kicsúszott a pszicho-doki kezéből, s ezért akkori társa az életével fizetett. Ezek után az önsajnálat időszaka következik, de ez sem tarthat olyan sokáig, ameddig azt dr. Cross szeretné.

Milyen fura is a véletlen! Emlékeznek még "A gyűjtő" című thrillerre, amelyben egy pszichopata gyilkos, bizonyos Casanova erőszakkal hódítgatta a szebbik nem képviselőit? A filmvásznon akkor bújt Morgan Freeman első ízben dr. Alex Cross profilalkotó bőrébe, míg Ashley Judd nevét is talán akkoriban jegyeztük meg magunknak legelőször. S ezen a héten az akkori két partner egymás ellen csatázik a nézők kegyeiért. Míg a csábos Ashley "A csábítás elmélete" című filmben elmélkedhet, Freeman ismét Alex Cross szerepében vergődik, ezúttal "A pók hálójában".

A szakma legjobbjának tartott dr. Cross immáron nyolc hónapja nincsen szolgálatban. Egy balul elsült akció során az irányítás végzetesen kicsúszott a pszicho-doki kezéből, s ezért akkori társa az életével fizetett. Ezek után az önsajnálat időszaka következik, de ez sem tarthat olyan sokáig, ameddig azt dr. Cross szeretné.

Rose szenátor lányát, Megan-t elrabolják. A tettes nem más, mint az elit magániskola számítástechnika tanára, Gary Soneji, aki látszólag érthetetlen módon az FBI helyett a visszavonultan éldegélő dokival veszi fel a kapcsolatot. Hogy mit is akarhat az egykori szuperzsarutól? Minden bizonnyal azt, hogy Cross soron következő könyvének ő lehessen a főszereplője, mint az évszázad bűnügyének elkövetője.

Igen ám, de a két főhős szépen megkoreografált logikai játszmájába valaki csúnyán belepiszkít. Cross úgy érzi, nem biztos, hogy az eseményeket valóban Soneji irányítja, annak ellenére, hogy nála van az ászként fogva tartott kislány...

Lee Tamahori (A vadon foglyai) rendezésében második alkalommal készült film dr. Alex Cross karakterével a főszerepben. A pszichozsaru összesen hat James Patterson könyv főhőse, így tehát nagy valószínűséggel találkozunk még a mozikban a nyugtalanító bűnügyek nyughatatlan megoldójával. Bár nem biztos, hogy ez bizakodással tölti el a nézőket. A cselekmény ugyanis telis-tele van logikai bukkanókkal, s a feszültség teljes hiánya a vásznon azt jelzi, hogy ebből a filmből sem lesz egy újabb "A bárányok hallgatnak".

Morgan Freeman a tőle megszokott hidegvérrel és eleganciával játszik; kár, hogy a szájába adott mondatok egytől-egyig egy filmes közhelygyűjteményből vett idézetek. Ami a "Hetedik"-ben bejött, most nem annyira nyerő. S csak az a bosszantó, hogy nem Freeman miatt bukik a figura.

Michael Wincott (A holló, 1492 - A paradicsom meghódítása), úgy tűnik, immáron végérvényesen a rosszfiú skatulyájába szorult. Rutinból adja az emberrabló gazfickó karakterét, s ebben egyszerűen képtelen hibázni.
Monica Potter (Patch Adams, Con Air) számára pedig ez a film nyilván a nagy kiugrás lehetőségét jelenti; éppen úgy, mint ahogy Ashley Judd-nak annak idején "A gyűjtő".

A tucatthrillerek mezőnyéből elsősorban Freeman jelenléte miatt emelkedik ki a film, ám nagyon kicsi a valószínűsége, hogy egyszeri megtekintés után lesz még néző, aki időről-időre leporolja majd. Nagyobb az esély arra, hogy rövid időn belül elfeledve hever majd a videotékák polcain, jó mélyen beleszőve a pók hálójába.