Elkészülte után csaknem húsz évvel William Friedkin újravágta 1973-as mesterművét, az Ördögűzőt, minek eredményeképpen a rendezői változat csaknem tizenegy perccel hosszabb lett, mint volt, ám a részletek nem sokkal árnyalják az eredeti művet.
Hogy Friedkint mi késztette e lépésre, - elapadt a házipénztár, vagy bosszantotta, hogy csaknem huszonöt filmet jegyez rendezőként, ám e művén kívül csak az 1971-es Francia kapcsolatot szokás emlegetni, ami szintén nem tegnap készült (1975), nem tudható. Ám biztosra ment: a William Peter Blatty hasonló című regényéből készült Ördögűző annak idején az egyik legnagyobb hatású és legnagyobb bevételt elérő film volt. Kritikusai szerint nagykorúsította a horrorműfajt, ezért érdemes volt újra- elővenni, és a leforgatott, de az eredeti változatba be nem került részletekkel kiegészíteni, a hangot digitálisan feljavítani, amely garantálta, hogy újra csengjenek a kasszák.
A pénzügyi szempontokon kívül Friedkin a történet kifejezőerejének növelésével magyarázza döntését: álláspontja szerint a film így sokkal hatásosabban tükrözi a jó és rossz örök harcát, s kiemeli, hogy a rosszat csak ideiglenesen lehet megfékezni. Ezért került be a filmbe - többek között egy naturalisztikusan bemutatott orvosi vizsgálat, illetve egy olyan jelenet, amely túl sokkolónak tűnt ahhoz, hogy az eredetiben szerepeljen: a megszállt Regan pókmászásban ereszkedik le a lépcsőn, s szájából csurog a vér...
Az Ördögűző története közismert: egy sivatagi ásatáson egy öregember (Maw von Sydow) bizarr kőszobrot emel ki a homokból, - nem sokkal később egy amerikai filmszínésznő kislánya, Regan (Linda Blair) megmagyarázhatatlan módon kezd viselkedni. Arra panaszkodik, hogy remeg az ágya, ocsmány szavakat használ, a szőnyegre piszkít. Édesanyja először orvoshoz fordul, ám a doktorok egy sikertelen műtétet követően azt tanácsolják neki, forduljon ördögűzőhöz. A közeli jezsuita rendház pszichológusa, Karras atya (Jason Miller) ugyan nem hiszi, hogy a kislányt- állításával ellentétben -megszállta volna a gonosz, ám közvetíti az édesanyja kérését vezetői felé, akik tapasztalt exorcistára bízzák a szertartás lebonyolítását. Merrin atya és Karras felveszi a harcot az ördöggel, ám a néző tudja, Karras elvesztette a hitét, és súlyos családi tragédiát kell feldolgoznia.
Az ördögűző leporolt változata nagy erejű, különös hangulatú mozi. Habár a trükkök mai szemmel nézvést olykor kissé elavultnak tűnnek, a film nem csak a megszállottság tüneteinek naturalista bemutatása miatt hatásos, hanem jól érzékelteti a gyermeke megmentéséért harcoló anya elszigetelődését, a racionális világ távolságtartását, és Karras atya vívódásait is. A gonosz működéséről, a valódi természetéről, a kiinduló pontként szolgáló eseményről ugyanakkor keveset tudunk meg.- Miért pont Regant szállta meg a démon, pontosan miért távozik belőle, egyáltalán mi a gonosz valódi neve? - Így az elhallgatás következményeképp a kiszolgáltatottság érzése uralkodik el a nézőn, s átérzi, csak a hit segíthet. Ám ez nem a rendezői változat erénye, -
már az eredeti is telitalálat volt.