A Colin Clark memoárján alapuló film a díva életének egy hetét mutatja be, amikor az ifjú asszisztens és az ünnepelt filmcsillag egy forgatás alatt közel kerültek egymáshoz.
Milyen volt szőkesége
1956 nyarán Marilyn Monroe (Michelle Williams) friss házasként érkezik Angliába férjével, a híres drámaíróval, Arthur Millerrel (Dougray Scott), hogy eljátssza A herceg és a táncosnő egyik főszerepét. Partnere, és egyúttal a film rendezője a brit színészlegenda, Sir Laurence Olivier (Kenneth Branagh). Habár Marilyn varázsa alól egyetlen férfi sem vonhatja ki magát, kapcsolatuk mégis konfliktusokkal terhes: Olivier-t dühíti, hogy Marilyn elkésik a próbákról, vagy meg sem jelenik, ha pedig mégis, akkor nem jut eszébe a szöveg. Az egyébként is érzékeny és önbizalomhiányos nőt valósággal megbénítják a színészóriás elvárásai, miközben újdonsült férje sem tudja kezelni kiborulásait, és inkább visszamenekül New Yorkba. Miután Marilyn egyedül marad a kétségeivel, egyre közelebb kerül Colinhoz (Eddie Redmayne), Sir Laurence ifjú asszisztenséhez, és bizalmába fogadja a fiút. Colin a csinos Lucy-val (Emma Watson) épp csak bimbózó kapcsolatát is feláldozza az ellenállhatatlan filmcsillag kedvéért, akivel egy csodálatos, meghitt hetet töltenek együtt.
Colin Clark tényleg A herceg és a táncosnő harmadik rendezőasszisztense volt, amely filmet valóban 1956-ban forgattak Angliában Sir Laurence Olivier és Marilyn Monroe főszereplésével. Hogy Colin a munkálatok alatt valóban ilyen közel került-e a dívához, azt már senki nem tudja megmondani, hiszen a stábtagok azóta az égi vetítőteremben üldögélnek. De nem is az a lényeg, hogy minden úgy történt-e, ahogy Clark elmeséli, és ő maga sem akart bombasztikus sztorit elénk tárni. A történet a tragikus sorsú, titokzatos szexszimbólum lényét szándékozik megragadni: a forgatás és a röpke kapcsolat krónikája egy mindenki által csodált, mégis önértékelési zavarokkal küzdő, szeretetéhes lányt mutat be.
Jutalomjáték
[img id=352268 instance=1 align=left img]Adrian Hodges forgatókönyvíró és Simon Curtis rendező eddig csupán tévéfilmekben és sorozatokban kamatoztatták tudásukat, és talán ez a film is inkább való képernyőre, mint mozivászonra, de ha már így alakult, az alkotók a soványka történetből kihozták a maximumot. Ügyesen egyensúlyoznak a szenvelgős melodráma és a finom, visszafogott lélekábrázolás határmezsgyéjén, és Ben Smithard operatőr is dicséretet érdemel, mert a képi világ elragadó.
Ami a szereposztást illeti, Michelle Williams tökéletesen ábrázolja Marilyn esendőségét és sebezhetőségét csakúgy, mint lefegyverző báját. Egyvalami hiányzik kissé az elegyből, mégpedig a zsigeri szexuális vonzerő, de lássuk be, Monroe-t senki nem tudná sokkal meggyőzőbben alakítani. Végül is, Williams játéka megérdemelten hozott Oscar-jelölést, akárcsak Kenneth Branagh Olivier-figurája, amely bár némiképp karikatúra-szerű, mégis roppant élethű: mintha valóban megelevenedett volna a hiú, ámde zseniális színészkirály. Dougray Scott szintén megdöbbentően hiteles Arthur Millerként, bár szerepe nyúlfarknyi. A valaha ünnepelt szépség, ekkorra azonban már hervadófélben lévő Vivien Leigh – Olivier megunt felesége – szerepében Julia Ormondot láthatjuk viszont. Az ábrándos tekintetű, szeplős Eddie Redmayne-nek könnyedén elhisszük, hogy egy feledhetetlen hétre valóban fülig beleszeretett a labilis szőkeségbe, és Emma Watson is egész ügyesen próbálkozik, hogy kibújjon Hermione Granger skatulyájából.
Kinek ajánljuk?
- Aki szeretne bepillantást nyerni a világ egyik legnagyobb filmsztárja életének szeletkéjébe.
- Akit a kitűnő alakítások kárpótolnak a történet viszonylagos eseménytelenségéért.
- Aki szeretné hinni, hogy a filmcsillagok sem elérhetetlenek.
Kinek nem?
- Aki azt reméli, hogy ama hét nap története egy nagy leleplezést tartogat, vagy valamilyen súlyos titokra derít fényt.
- Aki szerint senki nem ér fel Marilynnel, és bárki próbál is a bőrébe bújni, hiányzik belőle az a fajta kisugárzás.
- Aki szerint mozivászonra látványosabb sztorik valók, ezt inkább megvárja DVD-n.
7/10