A sármos nőgyógyász az őt körülrajongó szép és kevésbé szép, de mindenképpen gazdag, és unatkozó páciensek hálójában... Ráadásul családi életének egén is viharfelhők gyülekeznek... Lassan kicsúszik a talaj a lába alól és még a kacsavadászat sem sikerül...
A finom humorú, szatirikus hajlamú veterán Robert Altman már hosszú ideje állítja céltáblája közepébe az általa nagyon jól ismert amerikai középosztály tagjait, illetve társasági életüket. Filmjei közül A játékos Hollywood belső, zárt világáról fest cseppet sem mitizáló képet, a Rövidre vágva a kiüresedett középosztályi élet és értékrend kíméletlen paródiája, egy többszólamú fekete sors-szimfónia, a Pret-a-porter pedig a divatvilág kívülről csillogó, de belül igencsak rothadó, korrupt világába enged betekintést. A maró szatíra ellenére - vagy éppen ezért - igencsak szeretik őt az amerikai film fellegvárában, hiszen minden opuszában világsztárok sora játszik szinte statiszta-szerepeket, mert komoly rangot jelent szerepelni egy akármilyen kis szerepben is Mr. Altman bármelyik filmjében. Nincs ez másként legújabb filmjében sem. A címszereplőt, a szétzuhanó életű nőgyógyászt minden női szívek többé-kevésbé titkos tiprója, a szépen őszülő Richard Gere alakítja megbízhatóan, az őt körülzsongó nőnemű hadban pedig ott jeleskedik- a teljes felsorolás igénye nélkül-az immáron érett, ámde még mindig kívánatos ős-Charlie angyala, Farah Fawcett, a karakán és független golfedzőt alakító Helen Hunt, az zugivó és egzaltált Laura Dern.Hiányzik viszont ez alkalommal Richie doktor rendeléséről Julia Roberts.
Dr. T egy bevásárlóközpontban működő nőgyógyászati rendelőjében állandó a zűrzavar. Az állatkerti madárház süketszoba a váróhoz képest. Az unatkozó pénzes szépasszonyok vásárlási rohamaik csillapodásával vélt-valós női bajaik enyhítését a szexisen ősz doktortól várják, aki orvosi értelemben maximálisan próbál páciensei teljes megelégedésére tevékenykedni. Ám a doktor úr családi élete nincs teljesen rendben. Szép felesége idegei a semmittevésben felmondják a szolgálatot, esküvő előtt álló leányáról kiderül, hogy leszbikus, megbízható asszisztensnője reménytelenül szerelmes belé, ő pedig golfedzőjével keveredik szerencsétlen kalandba. A személyét körülvevő nők által okozott zűrzavar elől vadászni menekül, de ez is balul sül el... Elkerülhetetlenül közeleg a teljes összeomlás és sorsa elől senki sem menekülhet.
Olyan öregembernek képzelem Robert Altmant, aki szívesen néz a szőnyeg alá, leselkedik be a függöny mögé, azt kutatva, mi van a dolgok színe mögött. Most is egy zárt világba kalauzol minket, férfiakat, akik mondhatni, ritkán járunk nőgyógyászhoz. A kanbulikon e témakörben számtalan ostoba vicc hangzik el. de Altman véleménye ezeknél árnyaltabb, a mester finomabban fogalmaz, és ezáltal végső következtetései kíméletlenebbek. Kedélyesen, szinte szappan-operába illően indul a film, nem is érzékeljük a történések nyilvánvaló, és megállíthatatlanul közelgő végét, mert szinte becsempész minket a rendező a teljes káoszba, amit aztán a legnagyobbakra jellemző könnyedséggel, fanyar humorral felold.
Robert Altman az utolsó, még élő nagy film-mágusok egyike, minden munkájára érdemes odafigyelni. A Dr.T... ugyan nem üti meg korábbi munkáinak színvonalát, de vélhetően azért jó szórakozást nyújt majd a nézőknek. Ínyenceknek kötelező, a Pretty Woman-féle filmek miatt betévedő közönség meg felfedezhet egy másik Richard Gere-t. Végezetül, nagyon kíváncsi lennék a nézőtéren ülő hölgyek arcára a film végén, hiszen mégiscsak róluk szól elsősorban ez a mozi.