A cím az ótestamentumi Dávid és Góliát történetre utal. A vézna izraelita, még gyerek Dávid, a későbbi király vállalta a harcot a filiszteusok legyőzhetetlennek hitt, káromkodó behemótjával, Góliáttal. És győzött. A történet a bátorsággal, erkölcsi fölénnyel, ügyességgel kivívott győzelem példázata, mely azóta is hitet ad a gyengébbeknek.
Sokat változott azóta a világ, és már nem annyira egyértelmű, ki Góliát és ki Dávid. Az viszont merész az Ütközések című film óta elismert Paul Haggistól - aki ennek a filmnek a forgatókönyvéért és rendezésé ért egyaránt felelős -, hogy történetében egy ponton az Irakban háborúzó ame rikai kiskatonákat Dávidhoz hasonlítja. Hiszen ha az elállatiasodott, infantilis amerikai átlagkatona Dávid, akkor ki lehet a nála hatalmasabb, ellenszenves Góliát? A hazájukért harcoló, szedett-vedett irakiak? Vagy maga a háború? Esetleg az ame rikai kormány, amely érdekeit szem előtt tartva idegen országba küldi háborúzni fiataljait, ahol szerencsés esetben csak megbolondulnak, rosszabb esetben meghalnak, és amerikai zászlós koporsóban szállítják őket haza? Talán leginkább ez utóbbi. A film erénye, hogy igyekszik nem elfogultan mesélni, és azok a legjobb pillanatai, amikor sikerrel képes bemutatni egy jellegzetes Bush-szavazó, vérbeli republikánus párti polgárt. Egy ponton viszont átesik a ló túlsó oldalára, és a brutális gyilkosokra, a társukat megcsonkító bakákra is elnézően tekint. Felmenti őket, mondván, a rendszer a felelős. De vajon hány amerikai kiskatona homlokához szorítanak pisztolyt sorozáskor? Veszélyes a felelősség ilyen típusú elhárítása.
A főszerepben egy végtelenül konzervatív apa áll, Tommy Lee Jones iszonyatos erejű alakításában. Nyugdíjas, volt katonai nyomozó, vietnami veterán, aki az Irakból nemrég hazaérkezett, már otthon eltűnt fiát keresi. A nyomozás során tudása legjavát veti be, sziporkázik. Miközben vérszagot érző vadászkutyaként halad a rejtély megoldása felé, a fia mobiltelefonján lévő videók és a bajtársak vallomása által szembesülnie kell fia háború által eltorzított jellemével. És minél inkább látjuk a fiú lelkének mélységeit, annál zavarosabb lesz a film üzenete. A fordulatos történet végén abban biztosan egyetértünk majd a rendezővel, hogy Amerika (és vele a világ) komoly bajban van. Kár volt belekeverni a Bibliát.