Ilyenre is ritkán adódik példa: egy, kifejezetten a tévé számára gyártott, ott már be is mutatott film az egyöntetűen pozitív fogadtatás hatására országos moziforgalmazásba kerül! Pedig pontosan ez történt a híres Mágnás Elza gyilkosságot feldolgozó Félvilággal.
Ki ölte meg a gyönyörű Mágnás Elzát és miért? Az I. világháború előtt hónapokig ez a kérdés tartotta lázban Budapestet, és foglalkoztatja száz év elteltével is a közvéleményt. Erről a rejtélyről lebbenti fel a fátylat a Félvilág, amely Mágnás Elza (Kovács Patrícia) utolsó napjait dolgozza fel. A félvilági életet élő kurtizán és bigott komornája, Rózsi (Gryllus Dorka), valamint a fiatal és naiv cselédlány, Kató (Döbrösi Laura) között szövődő bizarr, szenvedélyes viszonyokat és sikamlós hatalmi játszmákat bonyolítják tovább az Elza körül felbukkanó férfiak (Kulka János és mások), egészen a sokkoló végkifejletig. Ez volna a hivatalos szinopszis, de a Félvilágot látni kell, mert egyfajta gyöngyszem ez, amely valóban túlmutat mind az eredeti tévés formátumon, mind a fent leírt történeten. Szász Attila rendező (A berni követ, Most látszom, most nem látszom) és napjaink legsikeresebb és legszorgalmasabb forgatókönyvírója, Köbli Norbert egy tökéletesen megírt és felépített történettel, és remekül kitalált karakterekkel töltötték meg a 88 perces játékidőt, és mind a közönség, mind a kritika lelkesen fogadta a végeredményt.
A Félvilág nem krimi, hanem egy női kamaradráma, és bár Nagy András operatőr kamerája sokat megmutat a századelő Budapestjéből, a legfontosabb dolgok mégis Mágnás Elza nagypolgári otthonában játszódnak. Az egykori kurtizán már a nagyiparos Max Schmidt kitartottja, és szeretné, ha befogadnák az előkelőbb körök, ezért szórja a férfi pénzét. Ezért vesz fel új cselédlányt is, akit hamarosan bizalmasaként kezel, magára haragítva hűséges komornáját, akiről hamarosan kiderül, hogy egykor ugyanazt az utat járta, mint munkaadója, akihez nagyon szoros szálak fűzik. A három nő közötti dinamika viszi előre a filmet, és mindhárom színésznő nagyszerű ebben a játékban. Kovács Patrícia már tökélyre vitte a macskaszerű mosolyt, amivel környezetét itt manipulálja, de tud elesett és kiszolgáltatott is lenni, míg Döbrösi Laura hol naiv, hol önérzetes, és jól csinálja, de a legnagyobb meglepetés Gryllus Dorka, aki pályafutása egyik legerőteljesebb alakítását nyújtja egy olyan szerepben, ami nem éppen hízelgő számára, mégis rendkívüli fegyelemmel és átéléssel hozza a bigott, mégis szenvedélyes komornát. Ezeknek a színésznőknek is köszönhető, hogy a Félvilág új esélyt kapott, és a rengeteg dicsérő kritikának köszönhetően forgalmazóra talált és már a moziban is megnézhető! És ilyen tényleg ritkán fordul elő!