Számtalan filmben láthattuk már, hogy az amerikai nyomozók imádják az álruhákat. Malcolm Turner (Martin Lawrence) FBI ügynök, az álcázás nagymestere, azonban túl tesz mindenkin. Megfigyelés alatt tart egy idős hölgyet, mert annak unokahúga , Sherry (Nia Long) fontos tanú. Csakhogy a 150 kilós asszopnyság váratlanul elutazik, Így aztán nyomozónk kénytelen belebújni a bőrébe, beköltözni a házába és felvenni minden fura szokását. Raja Gosnell (Reszkessetek, betörők! 3, A bambanő) filmjének alaphelyzete nem túl eredeti, hiszen már számtalan nagyszerű komédiát készítettek női álruhába kényszeredett férfiakról (A bölcsek kövére, Mrs. Doubtfire, Aranyoskám). A Gagyi mami alkotói mindössze annyit tudtak hozzátenni ehhez a már elkoptatott sémához, hogy az imitálandó női szerepet valós szereplőről, az igazi nagymamit alakító Ella Mitchellről mintázták. A maszkmesterek nagyszerű munkáját dícséri a már-már tökéletes hasonmás. Ám a főszereplő Martin Lawrence (Állj, vagy jövök !, Bad Boys) komikusi képessége, mimikája ezáltal egy több rétegű szilikon-börtön fogságába került. Ezt, és a kidolgozatlan forgatókönyvből eredő hiányosságokat az alpári humor, gusztustalankodás hivatott elfedni a vásznon. A krimi-vígjátéknak készült filmben a bűnügyi motívumot, nevezetesen a veszélyes bűnöző utáni nyomozást állandóan háttérbe szorítják a helyzetkomikumra okot adó olyan tevékenységek, mint a csábos unokahúg mustrálgatása, a kerti hússütés, na és a kosárlabdázás. Ezek azonban koránt sem az intellektuális humor szintjén mozognak, sokkal inkább az altesti kategóriába kényszerítődnek. Ez önmagában nem lenne baj, hiszen a Farelly testvérek filmjeiben (Dumb és Dumber, Keresd a nőt!) is mindig ezeken szórakozunk a legjobban, ám ebben a moziban nem vicces, amint a kétmázsás nagyi dolby sztereó durranások kíséretében telepakolja a vécécsészét, stb. A kövér emberekről egyébként azt tartják, hogy jókedvűek és viccesek. Most már bizton állíthatjuk, hogy a műhájra ez a tétel nem érvényes.