Bár a Férfiakt nem az első magyar film, ami a férfiak közti szerelemről szól, a témaválasztás bátor. A rendező mégis megelégedett azzal, hogy gyenge szoftpornót csináljon: mindenki mindenkivel dug, csak győzzük követni, miért.
Gálffi László egy srác meztelen testét simogatja, majd vadul csókolni kezdi, hallani, ahogy serceg a rövidre vágott szakáll a fiatal férfi bőrén. Ez a Férfiakt negyedik jelenete körülbelül. Közvetlenül előtte a sikeres író (Gálffi László) egy pincérnő melleire izgul fel, miközben feleségével (Kerekes Éva) beszél telefonon. Két perccel később egy szép tekintetű csávó (Szabó Dávid) szedi fel. A néző nem érti, miért történt ez: szerelem első látásra vagy a fiú utáni vágy? Ez később sem derül ki, csak annyi, hogy mindegy, ki kivel dug.
A Férfiaktnak két (férfi)színész egymásból merítkező intim játékára kellett volna építeni, nem két férfi testére, ami a vásznon látható. A biszexuális entellektüel szerepében Gálffi távolságtartóan modoros, de a szexjelenetekben megmutatkozik színészi ereje. A film legnagyobb hibája a forgatókönyv, amiben kidolgozatlan szerepekben kénytelenek a színészek megmutatni képességeiket.
A film jelentős részében csak egy dugásra használatos szép test az együgyűen egyszerű és lemeztelenített Szabó Dávid. Igazi szerepe nincs, csak annyi, hogy az író és a felesége is a fiatal sráccal történt kielégülés után érzi magát újra megkérdőjelezhetetlenül férfinak és nőnek. A srác leginkább sehogy sem érzi magát, mivel ezt a történet nem neki írták. Amíg Gálffi, a nárcisztikus sex-machine képtelen megjeleníteni az érzelmeit, addig az író feleségét alakító Kerekes Éva megalázott és megtépázott karakterének egy pillantásában vagy érintésében több érzékiség van, mint a két férfiban együtt.
Esztergályos Károly első nagyjátékfilmjében egy eddig a magyar filmekben kibeszéletlen témát dolgozott fel, de a melegszerelem bemutatása akkor lenne érdekes, ha képes lenne a férfiak közötti lelki kapcsolatot, a homoerotikus vágyak indítékát ábrázolni. Két férfitest dugása árnyalásképpen egy-két rövid dialógussal megszakítva a férfiak közti szerelemről, Thomas Mann-ról és a társadalomról a mozikban laposnak tűnhet. A pornócsatornákon meg unalmasnak.
A melegszerelem témája emiatt megmarad ugyanabban a meg nem értett közegben, mint eddig: a felvonulásokon. Szivárványos zászló alatt kézen fogva és csókolózva haladnak férfiak férfiakkal, nők nőkkel, akiket, mint az állatkertben megnéznek a járókelők.